hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprang beskyttelse?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sprang beskyttelse?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Frida1992-

Skrevet - 06/09/2006 :  21:28:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Noen som hvet om det går ann og få tak i noe som demper støtet når man lander fra et hinder?(hvis det finnes)hehe
Også om hesten hopper og treffer bommen, er det noe som man kan kjøpe som beskytter "forsiden" av benet...

Håper noen vil hjelpe....

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  21:56:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke akkuratt ekspert, men senebeskyttere? Husker ikke engang om de er liksom bak på benet eller foran :P
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  22:31:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
OT senebeskyttere kan både brukes på frem og bakkbeina
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2006 :  23:28:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Man kan ha senebeskyttere både fremme og bak ja... Mange bruker kopper også (foran) Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 06/09/2006 :  23:33:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror hooks har en slags "pads" som kan festes foran på beleggene. aner ikke om dette er for å beskyte mot slag eller om det er for at beleggene ikke skal gnage.

demper støt? tenker du på når hesten lander? tror ikke det finnes noe til å ha under føttene, men det er utrolig viktig at underlaget man hopper på er riktig!!!

OT: har hesten din en skade fra før siden du trenger så mye beskyttelse? hinderne skal jo være laget slik at hestene ikke skader seg selvom de river/ er borti hinderet...
så lenge man bruker sund fornuft, senebeskyttere, godkjente hinder, har et godt og egnet underlag på banen og at hesten er i form til å hoppe så har jeg vanskelig for å tro at det behøves mer beskyttelse :)
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  00:56:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man kan ha senebeskyttere både fremme og bak ja... Mange bruker kopper også (foran)

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Du mener vel: Mange bruker kopper også bak? Siden flesteparten bruker di på nettopp frambeina ...
Eller var det bare Mange bruker kopper freme også? HeHe, men vertfall, kopper kan også brukes bak

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 07/09/2006 00:59:03 Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  10:16:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Man kan ha senebeskyttere både fremme og bak ja... Mange bruker kopper også (foran)

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Du mener vel: Mange bruker kopper også bak? Siden flesteparten bruker di på nettopp frambeina ...
Eller var det bare Mange bruker kopper freme også? HeHe, men vertfall, kopper kan også brukes bak

Opprinnelig postet av Don-Pedro

Mente at mange bruker kopper også, i tillegg til senebeskyttere:p Og skrev i parantes fremme, siden det er mest vanlig og at hun ville beskytte forsiden av beina (om en dunker borti med høvene f.eks)
Har aldri sett noen med kopper bak, så vidt jeg husker, men nå vet jeg det;)
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 07/09/2006 :  16:32:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eneste dersom du tenker på leddene så går det an og gi tilskudd for og forsterke sener og ledd tror jeg, men jeg har ikke vært borti det så kan liksom ikke si mere enn det.... Gå til toppen av siden

Frida1992-

Skrevet - 08/09/2006 :  18:54:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener ikke senebeskyttere...Bruker ikke det. Trenger ikke støtte opp senene, og det støtter ikke så mye. Kommer nok til å bruke det hvis hesten min har skader. Men ja... når hesten lander....Trokke det finnes men men...er jo lov å spørre takk for svar alle sammen Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  19:04:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Equi guard har noen fram bein beskyttere i neopren som er støt dempende.. greit hvis du rir på litt hardere underlag og hvis hesten har noen form for sene skader..de har disse på høøks så jeg..
Lene

www.stall-hestevold.dk

Redigert av - Lene23 den 08/09/2006 19:04:53 Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  19:08:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT senebeskyttere kan både brukes på frem og bakkbeina

Opprinnelig postet av Don-Pedro

Var ikke det jeg mente :P

Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 09/09/2006 :  02:35:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange profesjonelle ryttere bruker såler under høvene. Når jeg jobbet på Skogan hadde flere hester gummisåler mellom hov og sko for å få dempet støtene. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.98 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.