hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke farge og avtegn?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvilke farge og avtegn?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TORHILD

» VIP

Skrevet - 31/08/2006 :  22:40:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne debatten handler IKKE om raser, men om farger og avtegn. Hvilke farger/ avtegn liker du best?
Selv liker jeg best helt sorte hester uten avtegn, eller brune hester med svart man og hale og mellombredt bliss. Også palomino-fargede hester da, det er jo det nydligeste (men desverre mye skjeldenere....)

Lopke

Norway

Skrevet - 31/08/2006 :  22:47:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt svarte (frieser!!) eller palmino.. liker og buckskin men ikke alle.. så er akal tekhe fargen jo nydelig da..

avtegn?? næh.. helst ikke.. til nød en stjerne, men helst rene farger..
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 31/08/2006 :  22:50:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg liker hester med stort, bredt bless, og laaange sokker på alle bena Slik som denne typen;

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 31/08/2006 :  23:13:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg liker fukse og palominofargede med hvit man og hale og stjernebliss med snipp;) også syntes jeg brune hester med sort man og hale og lange sorte sokker er fine, og sorte hester. jeg liker de fleste, men mine egne er jo finest;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  00:10:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Borket og Palmino er veldige fine farger! Liker også godt helt svarte (Gjerne kaldblods) hester med stor hvit bles :-)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  02:47:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Høye sokker og bredt bles!

Men jeg kjøper ikke hest etter avtegn, eller oooh jeg ønsker hest med mase avtegn .... Noen hester er rimelig IKKE fine med avtegn, mens andre er lekkre så det holder! En helt brun holsteiner kan være flottere enn en brun vb/kaldblods, men det kommer helt ann på bygningen på hesten. Som di fleste travere er kun helt brune og ganske typisk/ok bygning, andre kan skille seg veldig flott ut.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  08:55:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Rød med hvite sokker og hvitt bless..

*drømmedama mi*

~Finn årsaken, Da har du løsningen~ Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 01/09/2006 :  09:30:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fuks med litt hvitt er nice:

Ellers liker jeg jo godt "looken" på min egen lille pånni....

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  09:33:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Farger: Jeg liker lys røde hester jeg med hvit man og hale (som mine egne). Og jeg synes grå fjordinger er kjempelekre! Ellers har jeg en svakhet for skimle hester, og hester som har en farge som gjør at de skiller seg ut i mengden (altså ikke brun...;) )

Avtegn: Har ikke noe spesielt favorittavtegn. Kommer helt ann på type hest og hodeform. En ting jeg ikke liker så godt er hester som er hvite på mulen, sånn at de blir rosa, solbrent og flassete på mulen. Ikke pent :/

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  09:38:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Jeg også er glad i brede bless og hvite sokker. Særlig om hesten er svart. Liker også røde hester med hvit man, og hvite med svart man.
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  10:06:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
helt svart......
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 01/09/2006 :  11:13:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
En helt hvit hest i solskinn.. uten tvil. Eventyr hest.
Som denne lipizzanerern:
http://www.lipizzan.com/smofree.jpg
Litt uklart bilde men...

Sort og hvit tobiano, sikle..

Svart, nydelig.... men ikke så veldig uvanlig.

Palomino... sukk

Brune m. sort man kan også være lekkert.

Vet ikke hvorfor, men har aldri likt røde hester noe særlig, heller ikke blakk.

Kopi av melding:
En helt brun holsteiner kan være flottere enn en brun vb/kaldblods, men det kommer helt ann på bygningen på hesten. Som di fleste travere er kun helt brune og ganske typisk/ok bygning, andre kan skille seg veldig flott ut.

Enig, fargen kommer mye an på hesten om bærer den.

Redigert for å legge til link.

Redigert av - Stall-Vinga den 01/09/2006 12:05:24 Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  11:44:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt brun med svarte bein og svart man og hale.
Slik som Hades var Hades hadde en helt fantastisk rødlig/metallisk brunfarge i sola. Han var nyyyyyyydelig!

Men ellers bryr jeg meg ikke så mye om farge, men jeg håper min nye hest blir brun, uten avtegn. Enklest og penest!
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  19:10:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
*heeelt rød islandshest med en liten hvit snipp på mulen.
*Jarp

ser egentlig ikke så mye på fargen, men noen skiller seg veldig ut...

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 01/09/2006 :  19:25:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er så mange fine farger at det er vanskelig å si at bare noen farge-avtagn kombinasjoner er fine
Sånn skikkelig svart, med noen pent plasserte avtegn i ansiktet er lekkert. Ellers er brune hester (m/svart man og hale) med pent bles eller stjerne og hvitt på beina veldig "classic" og meget pent. Fuks med litt hvit er også fint!
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2006 :  19:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Liker kastanjebrune hester veldig godt. Med stjernebliss og høye sokker (opp til knærne på alle 4 bena). Kullsorte med bliss er også veldig fint. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.