hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg er så usikker!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Jeg er så usikker!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tebj0

Skrevet - 02/09/2006 :  11:03:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff... Så trist å lese

Har du prøvd å tenke på hva/hvem det er som gjør deg usikker? Stallmiljø på store staller er ikke alltid så bra. Det er lett for andre å si at man bare skal gi blaffen i andre og gjøre som man selv føler for, men blir man baksnakket og hakket på så er det ikke alltid like lett å utføre dette i praksis
Det høres ikke ut for meg som at du trives på nåværende stall, og kanskje det ikke hadde vært så dumt å få flyttet hesten hjem til deg selv for en periode og se om ting bedrer seg av det.
Tror nok dette er veldig vanlig, spesielt i hestemiljø. Det er ikke til å stikke under en stol at jenter er veldig kritiske til andre, og i mange tilfeller kommer dette av misunnelse.

Jeg liker heller ikke å ri foran mange mennesker, blir veldig usikker og føler at alt jeg gjør er galt.
Det som fungerer for meg er at jeg prøver ikke å la andre tro at jeg kan mer en jeg kan, heller tvert i mot. Jeg sier til f.eks instruktør at dette kan jeg ikke, og det er jo derfor man rir for andre for å forbedre seg selv i ridningen og lære nye ting. Jeg tenker også som så at hvorfor skal disse menneskene "gidde" å sitte å pirke på meg. Dei har vel nok med sine egne problem
Håper ting bedrer seg for deg og at du kan begynne å kose deg sammen med hesten din igjen

Gå til toppen av siden

Balge i lia

» VIP

Skrevet - 21/09/2006 :  12:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann

du må ikke høre på hva andre sier eller tror om deg.. TRO PÅ DET DU OG HESTEN DIN GJØR.. og ikke bry deg om alle andre. jeg vet at dette kan være vanskelig å klare, men prøv så godt du kan. Ta hesten hjem til deg selv. da slipper du alle menneskene og du kan bare konsentrere deg om hesten din
utfra det innlegge du skrev, virker det som at du er veldig usikker og litt redd når du er i stallen og sammen med hesten i frykt for at noen skal si noe.
Du må huske på at din usikkerhest og reddhet smittes over på hesten. det kan være grunnen til at du har merket at hesten din har forandret seg og blitt anneledes.
du er hesten sin venn og den tar den som en av sine egne og hvis du er konstant usikker og redd vil hesten bli akkurat som deg.
jeg tror at du å hesten din må skape en tillit og ikke minst selvtillit sammen og d tror jeg ikke at du klarer på den stallen.
TA HESTEN HJEM! vær stolt av det du kan om hest.
det er mitt råd...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.