hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva er å jobbe med heesten fra bakken?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hva er å jobbe med heesten fra bakken?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

NOPAGE

Skrevet - 29/08/2006 :  21:53:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
lurer på dette jeg da skal omskolere en tidligere traver.. trenger råd:P

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2006 :  22:49:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
For min del må du nok spesifisere spørsmålet ditt nærmere:)
Noen sier å "jobbe fra bakken" når de feks snakker om NH, mens andre kan mene "vanlig" longering, eller langetøyle dressur eller lignende!

Hege Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 30/08/2006 :  01:03:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som Hege sier må du nok spesifisere mer. Ønsker du er bedre samhold generelt, eller er det mer spsifikke ting du har i tankene? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/08/2006 :  02:03:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
For min del betyr "jobbing fra bakken" å lære en hest (unghest) å bli innkjørt og lære seg å lyde kommandoer leeenge før den kan bli ridd.

For andre er det longering - som jeg personlig ikke har utført på noen av mine hester.

He - he -"bakkearbeide" for meg vi si å tømmekjøre en hest i "bakker" - med sele.....

Væææl - mange hester finner seg i å bli longert - men jeg har selv valgt bort denne måten å trene hest på - av personlige erfaringer.

En rolig økt på banen, etterfulgt av en tur - med innlagte øvelser - har funket for meg....

Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  15:06:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
når JEG sier; jobbe med hesten fra bakken av, mener jeg NH,
når jeg jobber med NH/bakkearbeid, "trener" jeg på NH-øvelser, ettergift og lederskap.

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  16:43:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg mener det er alt det du ikke gjør i salen. Eksempelvis leie, longere, håndtering i boksen osv.

Hvis du skal i gang med et så omfattende prosjekt som å omskolere en traver, ville jeg fått noen til å hjelpe meg med dette hvis jeg var deg.

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  21:48:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Dressur med lange tøyler er et eks på det å jobbe hesten fra bakken
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  21:58:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
så er det andre igjen som sier markarbeide for jobbing i salen liksom forskjell på sprang og bakearbeid..jaja,uansett så er det et stooort emne.longering,leie og resten som er nevnt.tror ikke noen klarer å skrive kort og innfattet om det.da det egentlig er ganske mye:)du har ikke noe mer som vi kan gå etter da?hvor langt dere har kommet o.s.v.å omskolere en traver marthe og don sier er et STOORT prosjekt:D
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

stinej_87

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2006 :  22:07:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
anbefaler veldig en bok som heter "bakkarbeid" av lesley bayley. den gir en grei innføring på veldig mange områder og treningsfilosofier innen bakkearbeid. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=146520

Kopi av melding:
Ved hjelp av øvelser fra bakken lærer du enkle metoder som gjør hesten mykere, smidigere og lydigere, i tillegg til å forbedre kroppsspråket ditt vis a vis hesten. Boken inkluderer også grunnleggende håndteringsteknikker som intelligent horsemanship, natural horsemanship, join up, longering, tømmekjøring, tteam og arbeid for hånden.
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 02/09/2006 :  15:51:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Ja den boka er lettlest og bra :) Anbefales ja!!
Beate & Alger Gå til toppen av siden

positivhest

Skrevet - 20/09/2006 :  15:01:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er enig i at bakkearbeid er det arbeidet som gjøres uten å sitte i salen eller i vogn. Jeg har flere travere, men bruker dem mye til ridning også. Har noen prøvd å bruke shaping(eks.klikker trening) på hesten sin? Det fungerer flott! Karen Prior har fått oversatt en bok til norsk som heter: "Ikke skyt hunden". Denne boka omtaler emnet, litt vektlagt på hund, men også hest, elefant og andre dyr. Kjempegod og gøy bok! Lær hesten din "å lære", det er det viktigste. Se etter treningstips hos Karen Prior eller canis på netttet, der er kjempemye bra tips, også for hester! Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  15:37:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
"Ikke skyt hunden" er en bra bok ja;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.