hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Når begynenr du å bruke dekken?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Når begynenr du å bruke dekken?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2006 :  01:30:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg la på dekken på mine i dag, pga. ekstremt regnvær. Ja, de får et fettlag, men jeg synes det er mer dyrevennlig å legge på dekken enn å risikere at de får våteksem. De står ikke i innhegning med skur nå, ellers hadde de brukt det.

Jeg er alt for seint ute til at jeg unngår tykk vinterpels, den begynte de å sette i juli. Drømte om litt smekker kaldblods utover høsten, men den gang ei. De har gått ute i to år, og pelsen blir deretter. Men denne sesongen blir det nok noe dekkenbruk i regnvær eller isende kulde, og de blir litt mer stallhester.

Tidligere brukte jeg en del dekken på hesten min, rett og slett for å slippe "bryet". Tror hesten min satte stor pris på at jeg brukte mer tid på å mosjonere han, enn å nesten ikke få trent pga. timelang børsting.

Hestene mine gjør akkurat det samme som In Nancyville sine, de søker ly. Litt duskregn bryr de seg ikke om, men ei skikkelig regnskur vil de ikke stå i.

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 04/09/2006 :  21:58:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Haha, fantastisk søte bilder Nancyville, for en genial løsning med partytelt

Synspunktet mitt var vel mer hva jeg har erfart, men det er vel veldig individuellt, skjønner det.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

iris22

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  15:24:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er sjeldent jeg legger på dekken,men på vintern når det blir over -20 synes jeg det er greit å legge på dekken!
Litt her og litt der... Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 09/09/2006 :  21:21:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Løkki skal gå uten dekken til midten av oktober, da skal ho barberast. Får kanskje på eit regndekken når det regnar som verst.
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 09/09/2006 :  23:27:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, jeg tror kanskje jeg har lest over innlegg litt for raskt., og svarte deretter. For jeg bruker dekken, men ikke om sommeren på beite fordi det regner og hesten risikerer å bli våt/møkkete! iiiiiiiiiiiiiik!

Jeg begynner stort sett å bruke dekken i oktober mnd, avhengig av temperatur/vind/nedbør. I år er første gang jeg skal ha hest på utegang, så mulig jeg får et nytt syn på dekkenbruk, ikke vet jeg

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  10:29:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Har aldri brukt dekken før, siden jeg bare har gått på rideskole, og hatt Evita på våren/sommeren. Men Evita skal barberes til vinteren/høsten, og da må hun ha dekken.
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 12/09/2006 :  16:29:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min går med dekken ute når det regner og er litt kjølig. Inne har han begynt å få dekken om natten nå. Et tynt et i fleece. Han satte litt pels på beitet i sommer, men nå er det meste røytet av. Begynte med det med en gang han kom inn om natten. Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 13/09/2006 :  03:10:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker regndekken hvis det er øsende regn/ sludd. I slikt vær er vel de eneste gangene jeg virkelig har sett på lang vei at hesten min FRYSER hvis han står uten dekken. I tillegg får han våteksem hvis han står ute og "drukner" i lang tid.
De får også et tynt dekken hvis det er kjølig og voldsomt med vind, for vinden gjør det tross alt en del kaldere enn gradestokken tilsier.

Ellers, så lenge det er opphold og noenlunde vindstille, går de uten dekken ihvertfall til graderstokken kryper under 10 minus. Da får de et mellomtykt dekken.
Når det blir under 15-17 minus eller så, får de på vinterdekken.
Siden vi ikke har oppvarmet stall, (og det kan finne på å krype ned mot 30 minus her, blir temmelig kaldt inne også da), så får de også et fleece- eller ulldekken på inne når det er på det kaldeste.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  14:11:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Bruker dekken avhengig av været, er det iskaldt + vind og\eller nedbør får hun dekken på. Har en fjordhoppe. Hestene her har allerede fått tykk vinterpels, så hun står med dekken en del nå. Men det er kun fordi jeg ikke vil ha en isbjørn hele vinteren :) For hun klarer seg egentlig supert UTEN :) Men som sagt, er for min egen del at hun ikke har dekken. Isbjørn innrullet i frossen gjørme er ikke herlig :) Gradestokken har ikke så mye og si, er ikke kulda som er verst.
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2006 :  19:07:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utrolig stilige bilder In Nancyville, forklarte mer enn 1000 ord ;) Er også enig med deg at hester søker ly. Kommer veldig ann på selve hesten, men de fleste hester jeg veit om søker ly om det regner for mye, blåser surt eller snør masse kombinert med vind.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

_hestejenta_
» VIP

Skrevet - 06/10/2006 :  08:41:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns hester fra naturens side skal få gå uten dekken og slikt, men det kommer jo an på hesten og hva den er vant med.. Hestene jeg har hatt, ha gått uten dekken året rundt. Er det styggvær/snøstorm tar jeg de heller inn i stallen:) det er mange ulike syn på dekkenbruk, men her er min mening:) Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 06/10/2006 :  20:20:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har begynt med dekken.. Bruker ulldekken inne, og regndekken oppå ute hvis det regner.. (stallen er like kald som det er ute, så..) Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 06/10/2006 :  21:31:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Min har stått med dekken både inne og ute hver dag siden beite (gikk inn i slutten av aug.) ;) Har kort, fin pels nå;) Nå for tiden regndekken med eller uten fleecefor, og fleece inne. Nå er det regn og mildvær, når det blir kaldere tar jeg på tykkere dekken både inne og ute.
Liker å pakke inn Cheri i tepper og dekken:)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/10/2006 :  21:44:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg slang på klompen uforet regndekken idag, fordi han har blitt "regn øm" etter plaskregnet.

Leikas

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  22:56:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Bruker ikke dekken
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.