hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nm
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Kjøring
 Nm
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Irene A

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  12:59:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner ikke hvorfor det er så få som driver med kjøring, det er jo så gøy!! På hest.no er det spurt om hva man liker best å holde på med innen hest, og kjøring ligger på bunn....
Kjøring er jo en veldig dyr hobby. Når jeg har deltatt på kurs og små-stevner her, har vi måttet kjøre 2 turer. En med hest og en med vogna.
Opprinnelig postet av Stjerneskudd.

Jeg tror det er fordi mange får problemer med å få med både hest og vogn til trening/stevne. Jeg har bestemt meg for å trene en del med Fanten til neste år, men grubler allerede over hvordan jeg skal få til det praktiske... På hvilket nivå må man ha flere vogner? En ting er jo med én vogn, men hvis man må ha med seg to eller tre trenger man en egen bil bare for vognene, og da må jeg melde pass gitt..
Gleder meg til å komme igang!
Lykke til dere som skal til NM

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  15:52:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... Vi kom helt opp på landslagsnivå med bare en vogn, men det var en ganske pen maratonvogn, da.
Med maratonvogn i dressur kan man bare få opptil karakteren 7 på presentasjon f.o.m middels (tror jeg), men ellers bedømmes man likt som med finvogn. (Hvis ikke det har blitt noen forandringer i reglementet de siste par årene..) Roadcart er vel forbudt i vanskelig hvis ikke jeg tar helt feil her også.
Oppfinnsomheten er stor blant de som driver med kjøring, de første årene jeg var med som groom/hestepasser hadde vi en pickup hvor vi plasserte vognen på planet, og hestene i henger bak. Mener å huske at vi faktisk også fikk plass til Gig på planet.
Senere, da de kjøpte jaktvogn, pusset de opp en gammel buss og lagde en del til å sove i, en del for vognene og utstyret, og en del med plass til tre hester.

Tror at en av grunnene til at kjøring ikke er så altfor populært om dagen, er at mange forbinder det med å 'lunte bortover grusveien i roadcart med Tuslebrunen'. Roadcart er jo greit, men opplevelsen blir helt annen når man kommer seg opp i høyden med en ordentlig vogn. Det er fantastisk!

Nå er det noen år siden jeg var med, og det virker som om flere og flere oppdager sporten. Spesielt på vestlandet, har jeg inntrykk av.

Og, sier som Irene A: Lykke til!

Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.