hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stevner...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Stevner...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 23/11/2003 :  12:20:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Hvor ofte rir dere på stevner? Og hva slags?

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  12:50:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Hallo? Ingen som vil svare her? Gå til toppen av siden

Camilla-Ballerina

Skrevet - 25/11/2003 :  13:31:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir på stevner , mhm hele året !!!!!!!!!!
det spørs hvordan hesten min er den måneden det er stevne , hvis den er for sprek lar jeg være mn hvis den er doven å lat går det greit !!!!!!!!!!!!
hvorfor lurer du på dette ??????.. du burde ikke ri på stevne mer enn max kver 3 måned .. forde du må komme på at det sliter på hesten når den må vær e i rampelyset heile veien også på humøret og at hesten går lei og du kan miste selvtilitten forde at det er ikke altid det går bra siden du kunkurerer så ofte!!!!! hilsen camill
Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  14:13:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Hmm... Vet i grunn ikke... HeHe!! Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  12:57:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir på stevner når det er stevner rundt i omr. her!
Er iallefall (1-4) ganger i mnd her, men starter vel 2 i mnd., hviss det er!!
Rir sprang...

*** =) Trine =) *** Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  17:43:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Rir ikke så mange stevner dessverre. Hakke egen hest.
=D Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2004 :  18:12:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hey.. rir ikke så mage stevenr nå, jeg har ikke hest.
men skal kjøpe meg ponni nå å da komme rjeg til å starte hele året.. eller så ofte jeg har mulighet til da.....:D

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

tanta
» VIP

Skrevet - 22/01/2004 :  19:59:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Før når jeg hadde bedre tid, det vil si ikke barn, red jeg stevner nesten hver 14. dag hele stevnesesongen, som er fra jan/feb-sept/okt. i begynnelsen og slutten av sesongen ikke fult så ofte , men mai juni og aug. tok vi med oss alle lands og elitestevner innen nogenlunde avstand som vi kunne komme over.
Nå har jeg ikke så mye tid lenger, og red 4 stevner sist sesong. Disse gikk over 2 dager og var alle lands eller elitesvevner.
Skal du bli en god konkuranserytter trenger du masse konkuranseutine og det får du kun ved å starte masse.
Hesten min hygger seg på konkuransebanen hvor hun kan vise hvor flink hun er og få masse klapp og ros etter programmet. Tror alle hester kan lære å leve med reiser og stevner.

Hilsen Kris
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  16:25:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Starter ikke for tiden (ny hest som ikke er klar for stevner enda), men måtte bare svare for jeg reagerte på Cammi's innlegg.
Kanskje driver du med distanseritt eller noe annet jeg ikke vet særlig om, men jeg har aldri hørt om at hester trenger månedsvis på å hente seg inn etter et stevne...

Som Tanta sier starter en aktiv konkurransehest OFTE. Sesongen varer snart hele året med innendørsstevner på vinteren og utendørssesongen fra ca april/mai til september/oktober.

Så lenge hesten er sunn og frisk, i god form og trent for å takle de utfordringer et stevne gir (både på og utenfor banen) så går det helt greit å starte flere stevner hver måned.

Selvsagt er det individuelt hvor mye hesten "tar seg ut" og hvor lang tid den trenger på å hente seg inn, og hvis man starter hver eneste helg over en lengre periode kan jeg godt forestille meg at hesten blir både sliten og lei.

Rider man feks sprang eller dressur kan man ofte velge mellom flere stevner av forskjellig type (klubb- krets- lands etc) hver eneste helg. Da velger man selvsagt det som passer best både med tanke på klasser og kjøreavstand og starter kanskje annenhver helg mesteparten av sesongen igjennom.

Rutine (konkurranseerfaring) er kjempeviktig for at både hest og rytter skal utvikle seg, og så lenge man ikke skremmer hesten og seg selv ved feks å ride klasser man ikke er klar for så lærer man som regel massevis - mens man har det gøy!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.