hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressurtrener å anbefale
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressurtrener å anbefale
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Carethe

Skrevet - 17/08/2006 :  15:59:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer å prøve å ri for en ny dressurtrener, men har dere noen der ute å anbefale???? Noen dere mener følger rytter/hest godt opp, og som vet hva de driver med når det kommer til unghest....

Blir takknemlige for tips! Må holde til Østlandet da, asker/drammen

PÅ forhånd takk! :)

|| Marthe

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  18:47:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale Hilde Simonsen! En kjempedyktig instruktør. Hun underviser i drammensområdet. Har ridd for hun i ca. 1/2 år, men må slutte nå siden jeg skal flytte pga. skole. Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:38:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Mener ikke å kapre tråden her..
Men søker også dressur trener ... i østfold som kan komme til meg..
Noen som kjenner til noen så legg igjen noen ord her ;)

Takker!

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 17/08/2006 :  22:02:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har jo alltids Jakob Kielland i Kongsberg,kjent for sitt engasjament for voltesits.Kom på'n i farta,uten å ha no veldige meninger om han og hans arbeid.
Ride with the wind Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 17/08/2006 :  22:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
OT:

Skulle ikke tro det var vanskelig å få no napp på drssurtrener på østlandet. Men er det for dårlig kan du alltids flytte til Kristiansand å ri for Allan. Meget dyktig på unghester...
Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  13:29:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Hilde ja! Hun ser veldig flink ut! Haha Marthe, sett når hun rei Madura, Hilde på 3. ponnis xD
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  17:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen som kan anbefale noen i møre og romsdal? Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  19:08:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du har jo alltids Jakob Kielland i Kongsberg,kjent for sitt engasjament for voltesits.Kom på'n i farta,uten å ha no veldige meninger om han og hans arbeid.

Opprinnelig postet av LinnMerethe

Voltesits er han flink på, men bortsett fra det så annbefaler ikke jeg han...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Carethe

Skrevet - 21/08/2006 :  13:03:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker og bukker for svar!

Har ridd for Kielland før, og ridd for Hilde en gang. Kunne tenkt meg å ri for henne, men hun kommer kun hvis det er flere som vil ha time... Så prøver å sanke flere som er intressert...

Men noen som vet om Karen Helene Gjerde underviser noe?

På forhånd takk for svar!
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  17:45:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Ann Cathrin Lubbe kommer til Elverum og Hamar i hvertfall - anbefales på det sterkeste!!
Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 10/09/2006 :  20:00:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av LinnMerethe

Voltesits er han flink på, men bortsett fra det så annbefaler ikke jeg han...

Opprinnelig postet av lillings

Vil vel si meg enig i det!!

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Kidman_og_Pfeiffer

» VIP

Skrevet - 11/09/2006 :  09:52:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er egentlig voltesits? Verken jeg eller noen andre jeg har pratet med vet hva dette er, borsett fra at vi forbinder dette med Jakob Kielland, har vi null peiling. Noen som kan forklare? Bare litt nysgjerrig=) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2006 :  18:09:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er egentlig voltesits? Verken jeg eller noen andre jeg har pratet med vet hva dette er, borsett fra at vi forbinder dette med Jakob Kielland, har vi null peiling. Noen som kan forklare? Bare litt nysgjerrig=)

Opprinnelig postet av Camilla & Kidman

Hvis du går inn på www.hest.no så har han en spalte hvor han svarer på spørsmål. Der har han skrevet mye om voltesits ;)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 20/09/2006 :  00:58:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd for Jacob og det jeg kan si er at han er en enormt dyktig mann men du bør være en type rytter som kan det grunnleggende og være klar på hvor du står i forhold til din egen hest og hvor deres grenser går...samt ha evnen til å tenke selv. Er du det så er det bare å melke han for alt han kan og han vil tilføre deg sinnsykt mye lære...
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

RamsViking

» VIP

Skrevet - 07/10/2006 :  14:49:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
I Møre og Romsdal er det skralt med dressurtrenere, men har hørt at Cecilie Schillbred skal være ganske flink! Er også oppe på nordmøre ett sted som er dressurdommer, vet ikke ka ho heite meir enn Ramona.
Men har du muligheten, reis til Eid og tren for Henriette Skjelbred!! Hun er best!;) Ove Natland kommer av og til til Volda, han er og rååflink!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  15:41:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Problemet med de gode trenerne er vel det at de ofte er så etterspurte at det er vanskelig å la seg gjøre å ringe for å få et fast opplegg i uka. Med mindre du har mulighet til å reise til trenern.. Da lar det seg kanskje gjøre. Eventuelt så lar det seg helt sikkert også løse om du bare betaler nok. Men det har ikke vi normale, dødelige hobbyryttere hverken anledning eller interesse av å gjøre.

Et tips kan være å ta kontakt med en rideklubb eller en stall med et aktive konkurransemiljø i nærheten. Undersøk hvilke trenere de bruker, se på noen timer og spørr om det er mulig å få et fast opplegg, eventuelt å steppe inn som reserverytter dersom det ikke er mulighet for fast opplegg nå, Det er vel egentlig det enkleste..

Å påpeke at den og den er bra, den og den er dårlig blir feil. Jeg har trenere jeg verdsetter høyt, men det finnes også trenere jeg aldri ville ridd et sekund for. Det skal la seg kombinere når det gjelder kjemien mellom deg og trenern, det skal fungere for deg og hesten, og trenern bør tilby et treningsopplegg som du oppfatter som fornuftig og riktig. Det finnes mange veier til samme mål, og dette gjør nettopp at trenerne er like forskjellige. En trener kan passe godt for en, mens være fullstendig kræsj for en annen.

Man bare ser i tråden her.. Jeg ville aldri ridd for en person som mente jeg skulle lokke den med sukkerbit for å få den til å gå på tøylen. Det passer liksom ikke min logikk og min tilsto til god ridning hos en trener. Nå skal litt av bakgrunnen til at jeg aldri ville valgt vedkommende bekreftes med at jeg også har sett flere timer, og jeg har flere ting å sette fingern på i forhold til mitt ønske. Det betyr ikke at det nødvendigvis er en elendig trener, men at det ikke passer meg. Ser jo andre her priser en slik trener opp i skyene. Når de samme mål med sin sukkerbit, og de oppfatter det som den riktige veien å gå, så er det helt greit det også. Man trener for den som passer deg best..

Et tips dersom du har noen i kikkerten du kunne tenke deg å ri for. Spørr om vedkommende arrangerer noen weekendkurs eller liknende i ny og ne. Da får du en litt intens prøvestart, som kan være til hjelp for å finne ut om dette var noe som fungerte. Fungerer dette, så se om det finnes muligheter til å få i gang noe opplegg.

PS: De har vel endel dyktige faste trenere og gjestetrenere på Linnesvollen i Drammen iallfall? Blakstad har også flere aktive dressurryttere, og jeg antar at også disse har trenere dem rir for. Kanskje det også er et alternativ?

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 07/10/2006 15:44:40 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.