hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor høyt har du hoppet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hvor høyt har du hoppet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  22:25:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
hehe, egentlig litt festelig med den overdrivelsen Noen som har et sprangbilde de vil låne meg? jeg vil også prøve å manipulere

Høyeste jeg har hoppet med ponnis er vel 1.10 sånn ca. (ponnis er 136 cm)
Håper nye hesten blir kvitt hinderskrekken så jeg kan hoppe litt med henne også etterhvert

Mange flinke spranghester (og ponnier) + ryttere her Stå på folka

Vakkert som sølv, hjerter av gull
Gå til toppen av siden

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  22:35:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg selv har hoppa 126 uten hest, rundt 115 med... Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  22:52:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Se på dette dere. Ny rekord. Meg og Roxanne over 250 2er ponni å greier

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  23:47:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ikke hoppet så høyt enda, har utdannrt ponnien min i sprang selv så har ikke hoppet høyere enn 1.10 rekk og 90bane;) men er kjempefornøyd med han for når jeg begynnte på han var det refuseringer hele tiden;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  00:22:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Da jeg begynte med Roxanne så var det ingen som hadde tro på at vi skulle komme oss gjennom en 60 bane
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 17/08/2006 :  00:53:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
har hoppet okser på ca rundt 1.30.
EDIT: 1.30 ja.. Det var min gjetting :P I dag satt vi og snakket litt, og veninna mi sa at jeg hoppet 140-145, fordi hun hoppet 1.35 på samme trening, og han satt det opp til meg. Jaja.. Nå vet jeg det også!

Driver ikke sånn høydehopping, "hopp-så-høyt-du-kan" og slikt, og vi pleier ikke hoppe høyere enn 120 på treninger, vi har bare hoppet sånn skikkelig høyt et par ganger :P... Hopper aldri uten trener til stede, med unntak av kavaletter og bomarbeid. Tørr rett og slett ikke, for hvis det skjer noe, eller jeg gjør noe feil, og ikke får rettet på det, så sitter man fint i det.

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3
Redigert av - MonCherie den 31/08/2006 22:13:52 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  00:56:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har vel ikke hoppet noe særlig høyere enn 130-135 ;)

Opprinnelig postet av normanlic

Ikke noe høyere??? Det er jo egentlig høyt nok

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  01:39:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Hopper opp til 130 cm med hesten jeg har nå... Vil prøve meg på høyere hindere og etterhvert, har ikke hatt henne så veldig lenge;)
Starter 110 cm (bane)

Hoppet også 130 cm med den forrige hesten min som var en traver, startet til 110 med han og.

Men syns det viktigste er å mestre en viss høyde, enn å klare å klamre seg over en høyde med lukkende øyne:p Selv føler jeg jeg mestrer 120, både med forrige og den hesten jeg har nå, er dette en høyde vi føler oss helt trygge på, ikke bare "kommer oss over på en eller annen måte"... Kommer oss alltids over 130-140 også, men det er noe annet å mestre en høyde, enn å komme seg over en høyde, som sagt;)
Sitter man på en steingod hest og har hjelpehinder forann så man kommer rett på hinderet, er det jo 0 problem å hoppe 150 feks. Er noe helt annet å mestre en høyde/bane med hesten sin/den man rir, og ri dette bra... Og det er og litt forskjell på å ha komt seg over feks 140 cm EN på EN trening gang, enn å ri dette "daglig"...

Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  12:13:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Tja... 105, 110? Hoppet en meter barbak med Grandora på Østby<3
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  15:53:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hoppet 1 m(enkelt hinder) på treningshelg med trener. ellers så hopper jeg 60-80 på de vanlige ridetimene mine;) har startet 60cm 2 ganger(gikk skikkelig bra) og skal starte 80 neste gang. må bare få tatt grønt kort først;)det er litt smart det;)Ellers så er han ganske flik te og løfte fotene sine og slurver ikke. men han MÅ ha galopp for og hoppe, ellers så river han av og til.der er det litt slurv, som kan være ganske irriterende til tider. måtte bare skryte litt:D:D;)hehe. Men alle har vell et punkt eller flere der de er stolt over hestene sine og;)
Ellers så har jeg hoppet noen cm med den 2 kaninen jeg hadde hos en vennine. det var litt skøy, for vi laget hinder med skistaver til kaninene:) det var ganske høkt de hoppet også;)vertfall sånn 2-3 meter!!(neeeida);)
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  16:01:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har hoppet 1.10 en gang, med Kenzo faktisk! Hvem har vel sagt at dressurhester ikke kan hoppe? Han hadde gått MYE høyere, det er vel verre med dressurtanta oppå...
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  16:04:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Har vel gått mest i 1.10 - 1.20
1.10 - 2'er ponni
1.20 - 1'ner

1.20 - hest

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 17/08/2006 16:05:00 Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:24:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hoppet 1.30 rekk (med to bommer!!) ellers opp til 1.15/1.20 bane på trening, startet opp til 1.10.. Men etter litt kluss har vi nå holdt oss til 1m en stund, skal begynne å snuse oppover igjen nå snart..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:50:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
120 er det høyeste jeg har hoppet! Man da holdt jeg på å falle av. 1 meter er det høyeste jeg har hoppet mest, en god del...
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  22:17:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm... har hoppet med min traverkjempe 40 cm Yeeiiii ! Første hinderet hans altså og så 3 stk på 60 cm. Men fikk låne "skikkelig" hest og har hoppet 1m bane. Synes det var høyt nok jeg, i grunnen avgjør jo bredden på hinderet mer vanskelighetsgraden enn høyden synes jeg?
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.