hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor høyt har du hoppet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hvor høyt har du hoppet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  18:30:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Helt meningsløs tråd egentlig. Har selvfølgelig ingenting med hvor god rytter du er eller noen ting. Bare lurer på hvor høyt du har hoppet!

Har hoppet 120-125 , oxer. 110 rekk. 1m-110 bane. Startet 90 (snart 1m). Alt med Roxanne så klart

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

Lopke

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  18:39:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he he.. denne tråden får meg til å tenke på en tidligere lign tråd.. ei/en person skrev inn at vedkommende hadde hoppet 175-180 ca.. jeg stilte meg veeeldig kritisk til dette (da det også var en liiiiten hest), og fikk nesten litt dårlig samvittighet etterpå. Men da beviset kom frem, var Eikdokka?? eller en annen luring oppmerksom på bildet, og tok vedkommende i å redigere bildet så det så mye høyere ut..

Jeg lo i flere uker..

Meg?? jeg tror ikke jeg har vært over noe høyere enn 60-70 cm i mitt liv.. he he..
Men da jeg var yngre var jeg veldig sprek.. hoppet på mine egne bein jeg.. høydehopping.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  18:44:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Tror det var Lucinda(?) som var så flink å se at bildet var fikset på.
Den tråden ble vel ganske lang etterhvert..

Jeg har hoppet 1 meter enkelthinder, og er fornøyd med det

Therese
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  18:45:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hihi Har hoppet 120 uten hest. Har deeeen dritt teknikken! Hehe Hvor ligger det bilde? (nysgjerrig)-
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  18:47:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det er så lenge siden jeg drev med sprangridning, men i den tiden jeg holdt på trente jeg over hinder (bane) på 110 cm., og startet 80 og 90 cm.
Mitt beste resultat ble 2.plass i kretsmesterskap, da var jeg stolt da hi hi

Men etter et par ulykker innen sprang så tørr jeg ikke hoppe lenger... Ikke naturhinder en gang..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  18:53:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Roxy-Gulle her er linken Hva er det høyeste du har hoppet?.
Lenger nede på første siden kan du se bildet

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  19:08:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
En gang i tiden har jeg hoppet 1.30. Aldri høyere enn d, å d blir selvfølgeli over mitt lik i såfall. Onde onde Therese (Eikdokka) lurte meg til å hoppe 1.20 for ett års tid siden. Hun og en annen venninne satt på gjerdet å flirte høyt, mens jeg hylte ut jeg pisser på meg. Ska aaaaldri mer lure Therese me på hopping igjen;)
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  19:15:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pånnis og jeg kom oss faktisk over 130 cm enkelthinder og 110 cm bane i våre glansdager (pånnis var 143 cm høy selv).
Vi startet bare en gang, men da gjorde vi det egentlig ganske bra, tatt i betraktning at det bare var litt over en uke siden jeg hoppet for første gang i mitt liv

Hun som på den tiden eide pånnis hadde nemlig bladd litt i stevnekalenderen, oppdaget at det skulle være sprangstevne om en ti-dagers tid, funnet ut at pånnis nok garantert var sprangpånnis (den hadde jo ridehestman ), og en flott utfordring for Lille Rytterspire-Renate.

Sprangpånnis hadde vært på stevner før, hun. Og likte i følge ryktene å 'krydre' rundene ved å trekke inn elementer fra den høyere skole og kombinere dem med mer moderne øvelser som 'spisevegring', (dvs. å stoppe foran hinderet og spise hekken inni, eller pynteblomstene).
Sist gang skulle hun vistnok også gitt rytteren en flott innføring i 'sprangridning - uten hest'.
Men stevnet gikk veldig bra, to feilfrie runder, og to sløyfer i 60 og 80 cm!
Fikk til og med kjempeskryt av dommeren

Vi startet ikke noe mer etter dette stevnet, men da jeg senere kjøpte pånnis, hoppet vi bare for moro skyld, og kom altså over 130 cm enkelthinder, og 110 bane.
Etter at Fleur døde har jeg ikke hoppet mere, og nå får jeg omtrent høydeskrekk ved synet av 60 cm rekk..

Her er et lite bilde (tatt med videokamera, beklager kvaliteten) fra stevnet:

Renate
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  20:25:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppet 140-hinder på treninger med den forige hesten jeg hadde, og 120 bane. Hester jeg har nå har jeg hoppet 110 enkelthinder med, men tror ikke jeg kommer til å hoppe noe særlig høyere, da hun blir for stresset (stresser på hinder uansett høyde da). Må nok finne meg i at hun er mer dressur-hest enn sprang =)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  21:15:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hoppet 120 i sin tid. Nå er jeg pysete og tørr omtrent ikke hoppe inne på en bane. Ute i terrenget derimot, er det ingen problem. :-) Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  21:20:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hoppet 1.30/1.40 enkelthinder (travhopping haha)
og 1.10+ bane med ponnis...holder oss mest rundt metern da...

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  21:46:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Nå sitter jeg og ler av den ''180'' disken. Herregud så teit LOL!!
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  21:52:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
hm...Med ponnis hoppet jeg 1.40 en gang enkelthinder=O men det var inni en srie da,så det gjør det jo litt enklere.Den ponnien var sær som fy,så hadde det vært et normalt hinder som sto på en langside eller no,hadde den nok ikke hoppet,fordi om den hadde gått 1.40 i England i sine yngre dager.
Den forrige hesten min hoppet jeg vel 1.25-1.30 enkelthinder med og 1.15-1.20 bane.
Hesten jeg har i dag har jeg hoppet 1.40 enkelthinder med og 1.25-1.30 bane...Men starter fra 1m-1.15 da.Men skulle egenetlig vært ute i 1.20 for lengst,men pga. skade og sånt,har det gått heller dårlig=/

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  22:02:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg å Lasso har hoppa 110 enkelthinder og 1 meter bane på det høyeste
Mer enn høyt nokk for oss

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  22:09:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Haha, må begynne øve meg på å lage fakehindre nå japp.

Gå til toppen av siden

normanlic
» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  22:09:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
har vel ikke hoppet noe særlig høyere enn 130-135 ;) Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.