hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest eller ponni?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hest eller ponni?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 15/08/2006 :  20:05:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
Er en gutt på 14 som vil starte sprang, hva anbefaler dere? Hest, eller en ponni rett under grensa?
Jeg er veldig usikker.

Catharina_

» VIP

Skrevet - 15/08/2006 :  21:47:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCatharina_  Svar med kopi av melding
jeg liker best og hoppe med hest. men det er vell ganske forskjellig hva folk liker. Vi kan jo ikke bestemme hva du liker;-) Prøv begge ting, og se hva du liker best. Kommer jo an på hvor høy du er osv..
-Catharina,SuperBlitz&AsgrimSvarten-

Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  23:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Kjøpe? Hvis han har fjorten, så har han 3 ponni år igjen? hvis det er med 16 året? Eller kjøpe en akkurat max ponni, litt over, og måle ned til ponni for å starte ponni stevner? En hest er det jo ofte lettere å hoppe litt stort med, hvis det er det han vil...
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  00:37:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Alltid greit og begynne med ponni og så ta hest (etter min mening). Men skal det ikke ha blitt vanskeligere og måle ''ponni'' ned nå?
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  02:11:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Hm. Dersom du ikke har noen problem med å selge hesten senere så vile jeg gått for ponni. Selv så foretrekker jeg hest. Kommer vel ikke så mye ann på høyde dersomdu skal gå for en 1'nei - hest på 150 er jo ikke lange veien fra!
Foretrekker du en hest du kan ha en god stund så vile jeg latt valget gå på hest. Men det bli nå litt vanskelig å besteme om du skal ha DEN hesten etter å bedøme fra høyde i første omgang.

Men som sagt så har du 3 år igjen. Vile tatt dette valget selv, da jeg har ingen aning om du er lav/høy - foretrekker hest med små/store steg å ellers hva du foretrekker best ..
Det fins både gode ponnier som det fins hester!

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 16/08/2006 02:14:35 Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 16/08/2006 :  09:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg ville gått for en hest! Mange gutter blir veldig mye lengre i løpet av disse årene, og det ville vært synd om han skulle vokse fra ponnien akkurat når han blir samspilt med den!
Selv foretrekker jeg ponnier, men så er jeg liten av vekst! Hadde jeg hatt elever fremdeles eller noen andre spurte meg, så ville jeg annbefalt en hest, for da trenger de ikke å selge den, også slipper de overgangen fra ponni til hest.....
Men det kommer jo ann på alder, størrelse og hvor mye en ønsker å satse!

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  09:50:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg ville ha foretrukket en liten hest/en stor ponni.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  11:54:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
men hva lønner seg konkurransemessig, gutten vil satse.
Dette er en tidligere elev som jeg er sikker på vil gjøre det godt, så spørsmålet er hva som lønner seg konkurransemessig da.
Det at han skal selge den senere er han klar over, og er ikke en problemstilling.
jeg er usikker, tenker som så at konkurransen på hest blir større, og får man brukt ponniårene sine tror jeg det er lurt.
han er høy, så det måtte blitt en bred type på maksgrensen.
Det er lettere i mine øyne finne en god ponni, ponniene MÅ selges ( spesielt nå på høsten er det mange som selger som må over på hest)
De beste hestene er ikke til salgs, de beholder folk selv, ellers er prisen skyhøy.
Han har ridd ponni og hest like mye, og jeg tror derfor ikek overgangen til hest blir det store problemet som noen får.

Gå til toppen av siden

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  11:57:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan si at jeg er 180 høy, så pnnin må være kraftig.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  12:05:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Da er det kanskje bedre med hest, siden du er såpass høy?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Royal_Valley

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  12:08:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men konkuranse messig er det vell mye vanskelire med hest? Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 16/08/2006 :  12:09:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er du så høy villejeg definitivt kjøpt en hest! Beina dine vil jo henge nedenfor magen på ponnien om du ikke skal ri med tilnærmet jockey bøyler. Man kan helt fint finne seg en grei juniorhest til en grei pris... De beste ener ponniene er like dyre som store hester!
A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  12:32:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Jeg ville absolutt ha valgt ponni. Mye lettere å komme langt, da det er færre påmeldte i de høyere ponniklassene enn i hesteklassene. Dessuten, med tanke på salg, vil en ponni som klarer seg godt i de høye klassene bli mye mer verd enn en hest som vinner et par klasser. Man kan tjene godt på å kjøpe en fin ponni og få resultater med den Er enig med Bea at det er lurt å bruke ponniårene sine godt, hadde jeg vært 14 år og skulle ha hest, ville jeg uten tvil valgt ponni konkurransemessig sett.
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  13:02:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Hvis du kjøper hest så må du jo konkurere i hesteklasser, hvis d ikke bare er klubbstevner og sånt da? Da er det jo ofte eldre folk med mer erfaring med?
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 16/08/2006 :  13:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ikke du kjøpt fjording da?? selge den?
jeg ville kjøpt stor ponnis, for så å kjøpt hest når du ble 16

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  13:31:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
HELLO!
1.180????
Selfølgelig må gutten ha hest...
synes folk er for store for ponniene når de er 1.70.og dette er jenter!
Og på tre år kan han ha vokst ganske mye!!

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.95 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.