hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mulig det er bare meg men....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Mulig det er bare meg men....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AinaVj

Norway

Skrevet - 07/09/2006 :  23:24:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg er av den typen som elsker å shoppe til hesten min. Men i sommer
fikk jeg en ekstra fet lønning, og da investerte jeg i ny hjelm (swing pro air) og ridesko i lær med vernetupp. Har en sikerhetsvest, men den ligger nederst i skapet. Den bruker jeg kun om jeg skal ri hingster som jeg ikke kjenner eller uinridde unghester. Ellers så må alle umyndige ryttere ha sikkerhetsvest. Hadde også sikkerhetsbøyler, men dem fikk typen da jeg byttet ut med leddet.

Ellers så er reflekser og lys ganske høyt på lista mi. Veldig viktig å synes i mørke, da det er mye trafikk og støy i Oslo. Har om vinteren
refleksdekken, beinrefleks, rødt blinkende lys på bakena, stigbøylerefleks, refleksvest og kommer til å kjøpe meg refleksjakke. Ble ekstra ille da jeg selv begynte å kjøre bil og kunne se det fra den vinkelen.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  14:22:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kjøper mer utstyr til hesten enn meg selv ja... Er nok ikke verdens mest sikkerhets-person. Kan slurve litt i blant:p

Rir alltid med ridesko og chaps, pga joggesko o.l er vondt og ri med. På stevner har jeg lærsko med skaft til;)

Sikkerhetsvest har jeg ikke, syns det virker ubehagelig. Burde vel hatt det i sprang og ville turer, I know, men det blir liksom aldri noe av det.

Så var det hjelm da. Har en ny sånn moderne hjelm (btw dyre hjelmer er ikke nødvendigvis sikrere enn billige. F.eks Eurolite er nok like sikker som GPA, selv om GPA er dyrere pga merke og status...) Og disse fløyelshjelmene er sikre de og, om de er nye (ikke fått knall og fall gjennom år) Ikke merke elle pris det kommer ann på;) Men for all del: Hjelmen må være god og sikker!

Rir nesten alltid med hjelm. Alltid i sprang og alltid på tur (ikke alltid på forrige hesten) I dressuren derimot, på varme dager, dropper jeg av og til hjelmen. Sjansen for og falle av i kontrollert dressur på banen er mindre enn og falle på sykkelen f.eks, slik jeg ser det.
Selvfølgelig: Ting kan skje, jeg kan falle av osv, men jeg rir av og til uten uansett. Risikoen er mye mindre i dressur enn sprang liksom..;)
Btw har jeg alltid hjelm når jeg rir andre hester, da er risikoen for at noe kan skje i.o.m at jeg ikke kjenner hesten, større.

Syns egentlig det er teit og ri uten hjelm, virker som om folk gjør det for og være tøffe, så jeg liker ikke og ri uten hjelm når andre er der/ser det... hehe, høres sikkert rart ut, men vil ikke gi signaler om at "jeg rir uten hjelm jeg, så kult ass", for eneste grunnen til at jeg av og til rir uten er fordi det er ubehagelig når det er varmt:p
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  23:09:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Hender at jeg ikke har på hjelm alltid, men da er det kun for å sette meg opp på en hest for å evt vise en annen hvordan ting skal gjøres, eller om jeg bare skal en runde på tunet. Eller når jeg rir hester opp fra beitet. syns også at det er dumt og teit å ri uten hjelm. Men det er ikke alltid jeg gidder å anstrenge meg for å finne en om jeg bare skal opp i to sekunder. Anbefales ikke.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Lunah

Skrevet - 20/09/2006 :  03:23:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Rir alltid med hjelm, og skal jeg ri sprang eller trene galopp hester er sikkerhetsvesten alltid på. Den er også ofte på når jeg skal ri ukjente hester. Rei uten hjelm en gang for mye når jeg var mindre. og det endet med hjernerystelse. I senere tid så husker jeg med skrekk og gru tilbake på den gangen jeg glemte å ha på meg hjelm når jeg rei Le Cartier... Hadde lue på meg så tenkte ikke over det får jeg var 100 m oppi veien. Snudde fort da gitt, men deldig vis hadde han en snill dag.
"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.