hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Antall måltider...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Antall måltider...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-Silver

» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  11:57:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Silver  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid gitt hesten min tre måltider om dagen:

Frokost: høy og kraftfor
Middag: høy og kraftfor
Kvelds: høy og kraftfor

Jeg har nå byttet stall, og her forer de kun to måltider. Jeg vet jo at man skal prøve å gi hesten mange små måltider istedenfor store. Jeg skal prøve å få til å gi ham kraftfor til frokost og kvelds + høy, samt høy til middag. Da får han samme mengde høy som før i tre måltider og samme mengde kraftfor i to måltider. Er det dumt eller spiller det ikke noen rolle? Tenker på fordøyelse ol., ikke hestens oppførsel. Han blir ikke spinnvill av kraftfor eller noe sånt.

Håper på svar!

Let freedom ride...

LilleAdele

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  12:17:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleAdele  Svar med kopi av melding
Hei, du! Søsteren min fôrer sine hester på to måltider om dagen, og synes det fungerer bra. Men forstår jo at du gjerne vil gi hesten tre måltider, for det vil jeg også prøve å få til så godt jeg kan!

Men, til hvilke klokkeslett blir hestene på stallen fôret? For, hvis de blir fôret tidlig morgen og sent kveld, så kan du vel f.eks. gi hesten din fôr etter at du har trent? Det kommer jo helt an på om du har faste tider på dagen der du trener hesten eller ikke, selvfølgelig. Men dette kan ikke ha så mye si hvis det varierer med et par timer, vil jeg tro.

To be or not to be - that's the question. Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  12:22:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
I stallen jeg står på fòrer stalleierne hestene sine kun frokost og kvelds, noe som fungerer veldig bra, men jeg selv fåretrekker minst 3 måltider om dagen.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  13:04:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Her forer vi 3 ganger om dagen.Kraftfor og høy til hvert måltid.De får grøt til middag.
vi forer kl 08.00,15.00 og kl 20.00. Dette passer hestene veldig godt hvertfall=)
Jeg synes det hvertfall er lurt å gi hestene hvertfall høy tre ganger daglig.Kraftforet er ikke så viktig.Grov foret er tross alt viktigere enn kraftforet...

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 10/08/2006 :  14:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
på stallen jeg holder til, får de 3 måltider.
Morgen:Kraftför+høy
Middag:Høy(kan före kraft om ønskelig)
Kveld:Kraftför+høy
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  14:28:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg hadde aldri satt hesten min på et sted der hun bare fikk mat to ganger om dagen. Da skulle det vært skikkelig krise.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 10/08/2006 :  14:28:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fôrer 2 ganger om dagen, skulle gjerne fôret 3 ganger, men har ikke mulighet til det. Det fungerer greit, hesten min har vært fôret slik i alle år, og har ikke tatt skade av det.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  14:44:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
hesten min blir foret tre ganger om dagen:

Morgen: Høy+kraftfôr
middag:Høy
Kveld:Høy+kraftfôr

det fungerer helt fint! kjenner mange som gjør d slik og ingen har problem med det....
Forstod d slik at trådstarter fikk mulighet til å fôre 3 ganger om dagen, men bare 2 med kraftfôr?
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  16:32:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Tidligere stall var det 3 måltider inkl høy og kraftfôr til alle 3.
Nye stallen er det bare morgen og kvelds, inkl høy og kraftfôr til begge. Men om ettermidagen tar jeg hesten inn å gir høy, vann og liten dusj om det er varmt før jeg så slepper ut etter ca 1 time. Lar aldri hest stå ute hele dagen uten tilsynn inne - vertfall ikke på varme dager. Står ute fra kl. 11 til når man ønsker selv å ta inn

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  20:22:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Jeg fôrer 4 måltider om dagen med kraftfôr, betfôr og lucerne. Hestene får fri tilgang på stråfôr, så det fyller jeg på etterhvert som det blir tomt.

Det beste vil jeg tro er å fôre minst tre ganger for dagen. Men hvis hestene får fri tilgang på stråfôr (hele tiden har noe å tygge på) så spiller det jo ikke noen rolle for hesten om du fyller på med høy to eller fire ganger per dag. Så lenge de har noe å spise på. Hvor mange måltider kraftfôret skal fordeles på, kommer ann på hvor mye hesten får. Får den lite, kan jeg ikke se problemet med å gi kraftfôr 1 eller 2 ganger per dag. Poenget er vel bare at hesten ikke skal få for mye kraftfôr per gang, og hele tiden ha stråfôr.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  21:22:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Roxanne får høy 3 ganger til dagen og for 2 ganger til dagen
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  23:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos oss forer de bare 2 ganger om dagen. Men jeg forer betfor selv på kvelden. Setter i vann dette før jeg rir også jeg gir jeg det før jeg går,putter også alle vitaminene oppi dette. Også blir det fora høy kl 9. Gå til toppen av siden

-Silver

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  08:31:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Silver  Svar med kopi av melding
Takk for mange svar!

Ja, der er slik at hestene får tre måltider grovfor og to med kraftfor. Vet ikke helt når disse pleier å bli gitt, da hestene går ute på beite ennå. Regner med frokost rundt 08.00, middag midt på dagen og om kvelden tror jeg vi forer når vi tar hesten inn. Hver eier bestemmer selv. Jeg vil nok fore i åtte-ni tiden da.

Let freedom ride... Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  13:29:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
På vår stall blir det kun foret to ganger. De blir foret rundt 8 tiden på kvelden men har høy som de kan gomle på helt til de blir foret på morningen klokka fem og da står de og gomler på nytt påfyll av høy til klokka er 9-10 for da blir de satt ut. Var veldig skeptisk til kun to foringer om dagen men har funnet ut at hestene funker helt greit med det pga at de har så mange timer med gomling av høy.

Så jeg tror ikke man skal fordømme de som forer to ganger om dagen bare, men da er det viktig at hesten får god tilgang på grovfor den kan gomle på.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  15:42:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Men står hestene ute fra 9-10 om morningen uten mat til kl 20.00 på kvelden? Eller har de noe å spise på i luftegården?
Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  16:16:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
De står ute uten noe mat. Men vanligvis blir det likevell litt på mine for de får gjerne noe eple/gulerøtter etter ridning og da er det vanligvis før kveldsforing.
Men jeg vet at dette funker helt greit på denne måten, det sier jo veterinærene og dem kan man vel stole på.
Hestene mine stortrives i værtfall med å kunne spise høy hele natten og være mye ute om dagen. Før fikk de tre måltider om dagen men da veeeeeeldig lite høy noe som gjorde at min hest kjeda vettet av seg på natta.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.