hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Antall måltider...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Antall måltider...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-Silver

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  17:37:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Silver  Svar med kopi av melding
Foring av hest skal jo skje i mange små måltider, ikke store og få. Det er fordi hesten har liten magesekk og ikke klarer å fordøye alt skikkelig. Det kan føre til problemer som f.eks. tarmslyng...
Let freedom ride... Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  14:08:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke hatt hesten min på stall som forer kun to ganger om dagen. Minst 3 foringer om dagen godt fordelt utover dagen.

Joda, hester "venner" seg til å spise disse to måltidene om dagen, for all del, men det er på ingen måte hensiktsmessig eller sundt for hesten. Det er naturlig for hesten å småspise hele tida, så egentlig er 4 mindre måltider det mest ideelle. Det alleraller beste er fri tilgang

Hvor blid hadde du vært hvis du kun fikk mat kl 8 om morgenen og kl 20 om kvelden? Jeg tror det heter seg at det ikke bør gå lenger enn 6 timer fra morgenfor - middag - kveld, husker ikke.
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  15:53:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Men hvis veterinærer faktisk sier at hestene har det kjempe bra, og hester som er foret på denne måten blir jevnlig sjekket av veterinærene og de sier at hestene har det helt utrolig bra!

Dessuten de spiser ca. 12-14 timer i døgnet. Var veldig usikker selv. Men hesten min tar seg nå mye lengre tid med spisingen, sluker ikke alt med en gang, tar det med ro og ikke bråk under foring. Han virker mye mer rolig og harmonisk nå enn da han fikk tre mindre måltider, da var han mer stresset og maten skulle helst spises fortest mulig.

Denne forandringen kom ikke gradvis den kom etter få dager. Selvfølgelig burde de hatt tre måltider, men når de spiser halve døgnet og det faktisk funker helt flott. Hesten min er veldig bestemt og er det noe han ikke liker/blir sur for så funker ingenting. Men han er mer harmonisk enn noensinne.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  16:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okey, fint hvis det fungerer fint da :)

Det er forsåvidt første gang jeg har hørt om veterinærer som sier det greit med 2 foringer per dag, men hvis veterinærene du bruker sier det er greit så er det vel ikke noe problem
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  17:09:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Ja men tror greia er den lange tiden de har til å spise høy. To små foringer hadde nok ikke veterinæren sagt ja til. Stoler veldig på denne veterinæren.

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  18:59:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skriver at de spiser 12-14 timer i døgnet, det betyr teoretisk at de bruker 6-7 timer på ET måltid? Hvor mange kg høy får de per måltid? Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  21:54:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Vi veier ikke høyet. Men de får ikke så utrolig mye høy men de tygger litt, så ser de litt opp også tar de et par strå til osv. Min hest slutter feks helt å spise hvis jeg kommer i stallen etter at de er fora, han vet han har tid til å spise så han står heller å ser på hva jeg pusler med.

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  13:23:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, men 6-7 timer på et måltid var ganske imponerende lell Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.