hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Trenger hjelp..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Trenger hjelp..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tonje_

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  16:12:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Det var etter jeg flytta Muddy han var fin og super og ri og holde på med.. Men nå har han blitt helt forfærelig igjen..
Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  20:12:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan du ikke bruke pisk på han hvis han ikke vil gå videre?
Det jeg bruker å gjøre med hesten min hvis han ikke hører på meg er å få han til å rygge. Fordi det ikke er særlig populært å gå bakover :P
Kanskje det kunne være noe ??

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  21:22:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hva vet du om fortiden til Muddy?

Hvordan er han i flokken, er han sjef eller har han lav rang?

Trives han på stallen? Blir han foret riktig (og da mener jeg om du har regnet ut en forplan på han)? Passer utstyret? Blir han "dum" etter at du har gjort noe spesielt?

Er han bortskjemt? (av deg eller tidligere eier)

Har han lært at han slipper å arbeide om han oppfører seg på denne måten?

Hvis ikke årsaken ligger i noen av spm mine er dette helt klart et respektproblem! Hester uten respekt i en slik grad Muddy har kan faktisk være livsfarlige.

Det du skal tenke MYE på når du omgås han er kroppsspråket ditt. Du er stor, du er sterk og du kan bli sint. Dette må du si med kroppsspråket. Og du må mene det. Hesten ser med en gang om du "ynker deg" eller gjør deg "usynlig"..

Kunne fortsatt å skrive i evigheter om dette, men det enkle er ofte det beste Bedre at du ikke har for mye å tenke på om gangen.. Hehe.

Lykke til!

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  21:41:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Pisk går ikke, han blir sur og sparker himmelhøyt
Har ikke regnet ut forplan nei.. Kan det ikke:S
Før hadde han det ikke så bra.. Har gått alene, ikke blitt tatt vare på. Så ikke ut, full av gjørme(derfor han finn navnet;P)Halen hang langt etter han, sto alene, de var vist redd for han..
I flokken ja, han kan ikke gå sammen med andre hester, han er hissig og lar dem ikke være, bare springer og jager dem..=/ Hele tida.. SKal prøve og sette han sammen med en gammel vallak igjen i morgen da, for og se hvordan det går..Muddy sakl alltid være sjef..

Men nå skal jeg fortelle dere litt om hva jeg har drevet med i ste:
Jeg dro til stallen for og fortsette og trene bakkearbeid, var lei hesten, oppgitt over han, lyst til og selge han=/ Etter og ha pussa han og sånn, hadde jeg på taugrime under hodelaget.. Har sånn strikk som skal være meldom bittet og tøylene som jeg festa i bittet og i leiebandet santidig som det var festa i taugrima. Akkurat passe lengde.. Så leide jeg på han, jeg var streng og litt små sint, for jeg er lei av alt tulle hans.. Jeg var skikkelig steng med han.. Jeg bestemte ALT! Når jeg leide han gikk det kjempebra til slutt.. Stoppa på sekunde når jeg ba han om det og gikk fint og rolig bak med på siden.. Så skulle jeg prøve og longere han litt(har aldri godt før for han har bare stukket), jeg festa logeringslina i taugrima og han gikk da som bare det=D Men han stakk til slutt en gang, da tok jeg han for meg, og vi fortsatte:) Så var det så fristende, jeg satte på tøyler på hodelaget og hoppa på ryggen hans.. Han gikk som bare det=D Trava et par runder rundt banen så ga jeg meg og leide han ned til jorde igjen:D Når jeg skulle leie han nedover prøvde han og snu på hode for og snu, da rykka jeg til skikkelig i leiebandet og da kom han.. Så nå ser jeg faktisk lyst på det, og håper det årdner seg med oss to=)

-Tonje-
Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 10/08/2006 :  22:27:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
se der ja!
Håper det ordner seg til slutt da!
Synes likevel at du burde satse på det horsemanship kurset, så slipper du kanskje disse enorme tilbakefallene!
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  22:28:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg har tenkt og dra på kurs=D Tusen takk for hjelpa alle sammen=D
-Tonje-
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.