hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - vil så gjerne kjøre inn tinkeren min, men...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 vil så gjerne kjøre inn tinkeren min, men...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

gipsygutten
» VIP

Skrevet - 08/08/2006 :  09:52:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
Jeg har så lyst til å kjøre inn tinkeren min på 9 år... er dette for sent?? og er tinkeren en fin kjørehest... han kan være litt pinglete og blir fort skremt... skal selvfølgelig få hjelp av en som virkelig kan det, men hva når han er kjørt inn og ferdig med det, så plutselig blir han livredd og løper ut på gjordet, han kan gjøre det når jeg rir han, men tror dere han gjør det når han har vogn på seg?? har tømmerkjørt han, det elskes kan, men er redd for at han en vakker dag løper ut på et jore hvis han får på en vogn... håper på mange svar, og tar de hjertelig i imot allesammen;)

-Kvika-

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  10:40:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Kvika-  Send %s1% en ICQ melding-Kvika-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kvika-  Svar med kopi av melding
Hei :] Det er aldri forsent å kjøre inn en hest.. Du må gjøre den vandt til å ha ting bak seg.. Noe mer vet ikke jeg.. *Lykke til meg kjøringen* Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 08/08/2006 :  15:58:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

jeg vet ikke så mye om Tinkeren, men at det er er ypperlige kjøreshester vet jeg. dette er jo en rase som er avlet frem nettopp til den type bruk.

Du kommer ingen vei med å gå rundt å spekulere på om det lar seg gjøre eller iokke. Du må enten begynne - eller legge tanken vekk.

Iom at hesten allerede er tømmekjørt, og den i tillegg liker det, er du allerede godt på vei. hester kan ikke se bak seg, det er derfor enkelte er noe skvetne og bakredde, men dette kan du tilvenne hesten ved å drive med ting bak den.

jeg synes du skal forhøre deg med noen som har kjørt inn hest tidligere, for det er sikkert mange gode råd og tips du kan ta med deg på veien som vil gjøre jobben lettere for deg. Og en gang må bli den første da du setter hesten foran en vogn.

Lykke til!
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  02:55:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er aldrig for seint å prøve noko nytt...

Før eller seinare kan noko skje, hesten kan springe ut og den kan skade sej eller andre. -Men det kan og hende at det aldri skjer.
Med god forberedelse, mykje grunnarbeid og fornuft burde det gå fint.
Ej meiner at alle hestar har godt av å prøve den typen arbeid som kjøring innebær-sjølvsagt er ikkje dette korkje praktisk mogleg eller ynskeleg i alle tilfelle.
Dei fleste hestar som har vorte godt innkjørte vil oppføre sej meir "annsvarleg" i vogn-ihvertfall i mi erfaring.
Dei veit at dei ikkje kan tøyse rundt med vogn og er ofte veldi fokuserte, dei blir sjølvsagt ikkje perfekte eller noko slikt berre fordi dei er innkjørte, men dei får gjerne meir sjølvtillitt og veks på oppgåva.

Enno bedre er det jo at du(trådstarter) har moglegheit til å få hjelp-alt burde då etterkvart vere tilrettelagt for vellukka innkjøring:-)
Lukke til..

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.