hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - foreldre igjen...denne gangen:krangling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 foreldre igjen...denne gangen:krangling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  21:17:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
veit dette er litt intimt å snakke om lissom,men hopper uti det jeg..

altås jeg tror jeg flyr på veggen snart.foreldrene mine krangler støtt og stadig..å jeg blir så innmari sliten psykisk og fysisk av det
har prøvd å snakke med dem om det tusen ganger sikkert,men det flyr ut andre øret lissom.

noen tips og råd??

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  22:16:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Prøv å snakk med dem igjen. Foreslå ekteskapsrådgivning. Det kan enten løse problemene deres, eller ihvertfall gjøre at de tar deg på alvor når du tar det opp med dem.

Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  22:34:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Prøv å fortell dem det, hvordan du føler det. Mine foreldre bor ikke sammen lenger, men jeg har sånn halvveis det samme problemet. Jeg krangler MASSE med mamma og pappa, det er helt forferdelig.. Jeg har snakket med begge om det, mamma klikket, pappa tok det med knusende ro og har skjerpet seg grådig.
Du får sette deg ned med dem og si at du virkelig ikke liker at de krangler, og at de ihvertfall ikke trenger å krangle når du er hjemme. At det går utover deg psykisk og fysisk, og at det er fælt for deg å høre på. Fortell dem hva du føler når de krangler, så kanskje de skjerper seg. Om ikke, så kan du prøve å si ifra når de krangler at de får vente til du er ute av huset. Da blir det mindre krangling, og du slipper å høre på. Vet hvordan du har det, og føler med deg...

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  22:50:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Når foreldrene mine krangler gir jeg tydelig beskjed til dem at jeg ikke gidder å høre på dem. De krangler heldigvis ikke særlig ofte!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  00:48:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Mamma og pappa kranglet støtt i maaange år, nå er de skilt.
Og ting er faktisk mye bedre, hvertfall for oss "barna".
Vi slipper denne kranglingen, og det er hyggelig å være sammen med pappa, og det er hyggelig og være sammen med mamma.
Pappa flyttet ut, men bor bare noen få kilometer unna. Nå bor jo ikke jeg hjemme da, men like i nærheten og er hjemme hos begge ofte.
Håper de finner ut av det hvertfall, og at ting ordner seg til det bedre.
Vet alt om hvordan det er å bo med foreldre som krangler støtt.. Ikke noe koselig.. Ingen sier et ord med middagsbordet, gå "stille" i dørene, vill ikke ha venner med hjem.. Ja, you name it

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  03:36:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
men når jeg prøver å snakke om dette,så sier mamma bare,vi krangler ikke.vi må få lov til å prate,men trodde ikke prating foregikk over en viss desibel jeg da..er så redd for å bli som mamma lissom.vet selv at jeg sier mye stygge ting til andre som jeg ikke mener i det hele tatt,men er bare sånn jeg er vant til:(
æsj,var hos en kjempegrei gutt her en dag som jeg hadde noe på gang med,så ringte mamma å var fly forbanna fordi hun ikke hadde noe å kjefte på meg for lissom.virka det sånn..hadde tlf en halvmeter fra øret,å hørte tydelig hva hun sa..

for å si det sånn,den gutten sa i det jeg gikk ut av bilen hans.håper det ordner seg med deg og mammaen din,ha et fint liv lissom.så er det det med å ha med venner hjem,som du sier speedy:(
verste er når de diskuterer meg synes jeg.for jeg vet pappa blir så innmari lei seg,for han føler ikke at han strekker nok til.fordi mamma alltid kjøper dyre,fine ting til meg.å dette har den ene søstra mi begynt å hate meg tydeligvis for,å hun er 25..til og med bestemor har vondt inni seg sier hu av all den kjeftinga og kranglinga..vet det her ble veldig personlig,men har ikke så mange andre å snakke med dette om..

var greit når jeg hadde eksen her lissom,for da måtte de oppføre seg som folk.men siden det bare er meg her så gir dem mer eller mindre f.
uff,de sier de elsker hverandre å sånn.men innrømmer ærlig at det beste hadde vært o de hadde skilt seg.for har det superbra med mamma og superbra med pappa..selvfølgelig er det tider vi har det bra alle tre også,men de begynner visst å høre med til skjeldenhetene..

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  11:02:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Trist å høre at du har det sånn Men helt ærlig, når det går utover så mange, burde de virkelig prøve ekteskapsrådgivning. Det kan jo ikke fortsette sånn som det er nå. Tror ihvertfall rådgivning har hjulpet ganske mange. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  14:59:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
For noen hjelper det med rådgivning, for andre ikke. Foreldrene kan jo være glade i hverandre, men likevell ikke på den rette måten, og da blir det vanskelig å skulle bo sammen.
Fører til mye krangling og pes for det meste, og miljøet i hjemmet råtner. Har de ikke noe å egentlig krangle over, finner de noe. Kan være så enkelt som at noen ikke har lagt melka tilbake i kjøleskapet, da er det sløsing, latskap osv.
Eller at noen parkerer på en uhøvelig plass på gårdsplassen, glemmer små ting ol, hvorpå den andre gjør noe stort utav det, bare for å krangle.
Det sier seg selv at da er det ikke greit å være barn i dette hjemmet. Gå stille i dørene og "sniffe på lufta" for å finne utav hvordan stemningen er, til enhver tid.

Et eksempel:
Mor sier: Kjøpte ny støvsuger i dag, den gammle var jo så slitt.
Far sier: Shoppoholiker, jævla sløsing, den gammle hadde sikkert holdt mange år til, men du eier jo ikke økonomisk sanns. Blablabla..

Da unngår man rett og slett og snakke om dagen sin, fortelle hverandre ting, da det alltis finnes noe negativt i det, selv om det egentlig ikke gjør det.
Tok beskjeden tungt da mamma å pappa skulle skilles(november 05), selv om det var ventet, og innerst inne ønsket. Men likevell et slag i trynet. På en måte..
Har vell noe å gjøre med at man vill holde på fasaden..
Men ting er bedre nå, og jeg er glad de skilte seg. Alle har det så mye bedre, luften er renset, og bagateller forblir bagateller. Forholdene mellom oss alle er mye bedre, og vi var alle sammlet i jula.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  16:38:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Huffda:-( Det er ikke lett.. Moren din sa det samme til deg som min sa til meg(men dette gjelder meg og henne): Vi krangler ikke, vi prater eller diskuterer.
Verste jeg vet er når hun begynner sånn!
Det med at de diskuterer deg, pleier de å gjøre det når du er hjemme? Det burde de IHVERTFALL ikke gjøre!! Det er fælt å høre på når de krangler om datteren, de burde skamme seg
Men hvis du prøver å si ifra en gang til. og når hun sier noe sånt som: jamen jeg har jo sagt det før, vi bare prater/diskuterer!, så kan du si at du føler det ikke på den måten, og at det er ikke noe gøy for deg i det hele tatt å høre på! Prøv på det du.. Tror det er ganske vanskelig for våre foreldre å skjønne hvordan vi har det når de krangler... Heeh..

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  17:59:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
enig med de andre, fortell dem hva du føler og syns om dette. Foreldrene mine har sjeldent vært i tottene på hverandre, men når de har kranglet innimellom har jeg gitt klar beskjed hva jeg syns om dette..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  00:41:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
gå på nåler ja...men de innser ikke at de har et problem,å vil heller ikke søke hjelp med andre ord.mamma er sånn som alle kjenner på grunn av jobben sin,å da vil hun lissom ikke ha på seg at hun har noen problemer..
jess,satt på hverandaen å hørte på musikk,så tok jeg av meg øretelefonene et øyeblikk,å bare hører hva de krangeler om..det dummeste ever.hva jeg fikk i bursdagsgave av de.off,blir så frustrert.vet aldri om mamma spøker et øyeblikk,å neste så blir hun jo nesten gal.sånn som i dag,så har hun vært kjempeblid fordi hun faktisk har sovet litt,for ellers jobber hun støtt.men plutselig fyrer hun løs.å neste sekundet,å maria skal vi reise på pizzagutta??

Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  07:44:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så trist å lese....ikke greit å ha det sånn. Slitsomt. Men prøv som andre sier her å prat med de, si at du synes det er vondt å leve slik. Lykke til:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  11:20:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Veit åssen du har det!!
MEGET godt!
Foreldra mine krangla STØTT de og. De gikk fra hverandre til slutt og nå krangler mamma og stefaren min veeeeldig ofte såå.
For meg endte det med at det ble for mye. Kranglingen samt mye annet som skjedde den tiden gjorde at jeg psykisk knakk sammen. Tok nesten livet mitt, havna til psykeater og ble vurdert innlagt.

Nå går det heldighvis berdre. De krangler fortsatt men jeg har lært å takle det riktig...

Ønsker deg lykke til. Snakk med dem og fortell at du ikke vil at de skal krangle, at det går utover deg og det du måtte ønske å si. Lykke til igjen:)

Edit for skrivefeil

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Redigert av - Andrea & Daytona den 09/08/2006 11:23:58 Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  13:12:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, kjenner godt til det.... Desverre! Du kan også be de gå vekk med seg når de skal "diskutere/prate". Det er ikke riktig at du skal måtte stå midt oppi det! Fortsett og foreslå ekteskapsrådgiving og prat med de hver for seg også. Så må du huske at søstern din mest sannsynlig vet åssen du har det selv om hun kanskje reagerer helt anderledes! Har hatt samme følelsen med min lillesøster når jeg flytta hjemmefra. Kjefta på foreldrene våre for at de skjemmet henne bort og maste på henne for at hun skulle få seg en jobb og ta ansvar og alt sånnt.... Var vel mest fordi jeg så hva som skjedde, mne ikke helt forstod. Så jo hvor vondt hun hadde det hjemme og at de kompansrte for sin dårlige samvittighet med og kjøpe fine ting og legge alt opp i fanget på henne. Det er nok ikke det som gjør søstern din vondt at du får så mye ting, men heller grunnen til at du får de... Hun er nok kjempeglad i deg det er bare litt snodige måter og vise det på...

Lykke til iallefall!
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  13:59:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
altså når jeg snakker hver for seg med dem så sier mamma at det ikke er noe problem.å pappa sier jeg veit det.hu er helt jævlig(hun som alltid starter kranglene).men han har sagt i alle år at han skal flytte da,men får lissom aldri ut fingern.først sa han da når jeg var liten,men da gifta dem seg..så skulle han flytte etter en eller annen bursdag jeg skulle ha.så skulle han flytte etter konfirmasjonen min.å nå har de kjøpt småbruk sammen.å han sier fortsat det samme..å,hvor usikker tilværelse liksom?men jeg fatter ikke hvordan han orker å leve med hu,men greit nok det..hans valg.men så tenker jeg om de skiller seg,så vil jeg jo bo med pappa.men da må jeg sikkert selge alle dyrene o.s.v. så om han velger å flytte,så har det kansje vært greit at han valgte å vente så lenge.for da slipper jeg å ta det valget i hvert fall..har jo alltid hatt det bra hjemme ellers,men grunnen til at mamma kjøper så mye til meg er fordi jeg har alltid vært mobbeoffer å egentlig aldri hatt noen gode venner å snakke med.hatt besøk av og sånn.siden 8. til 10. hadde jeg vel fire ganger besøk av venner\var på besøk hos venner.å alltid fått trykt oppi trynet senere av henne at det var meg som var problemet fordi jeg ikke trivdes noe sted,ble aldri fornøyd og sånn..å naturlig nok begynte jeg og kutte meg/få spiseforstyrrelser o.s.v.men tror ikke hun ville se...hun opppdaga en gang at jeg hadde skjært meg,å sa bare at jeg skulle passe på at jeg ikke fikk betennelse i det..var lissom et rop om hjelp den gangen.å pappa trodde jeg hadde sitti på med moped og kjørt av eller noe sånt,så sånn var den saken.men til slutt følte jeg at ingen brydde seg uansett.kunne sitte i timen å skære meg i håndleddene uten at noen brydde seg lissom.å hver gang jeg fikk hjernerystelse,etter å ha blitt pælma opp etter en vegg.så var det litt deilig å kunne bare ligge hjemme,uten å måtte reise på den skolen der jeg fortsat blir kvalm om jeg kjører forbi.men var heldigvis ei venninne av mamma som reagerte på at mamma satt å sa at jeg bare syta..å sa at det der er ikke normalt i det hele tatt.å da forsto jeg at det ikke gjorde noe om mammaen min ikke var perfekt,for jeg er faktisk ikke så avhengi av henne lenger.å det var litt befriende.dette fikk jeg høre for to mnd siden.men har naturlig nok en del psykiske og fysiske plager etter dette,så håper at en dag så er jeg helt frisk:P

unnskyld at jeg spora litt av her nå,men det bare rant ut av meg..måtte få det ut lissom.å det var godt:Dbær det over med meg at det ble veldig rotete:)

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  20:39:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hmmm. jeg kom på hva som er min metode i slike tilfeller i dag ;) var litt uenigheter om en teit ting som hvor noen plater til et tak var å kjøpe hen var; jeg tar alltid parti med den som har rett, og da gir jeg meg ikke før jeg har snakket "motparten" til taushet... :D
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.03 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.