hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - er dette sant ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 er dette sant ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lovise_felex

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  01:00:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
jeg lurer på en ting =/ eg har hørt at det ikke er låv å ha hvite hester på trav banen ( i løp ) altså varmblidser og kalblodser. bare brune og svarte. har ikke sett det selv. men har heller ikker sett en kvit/ grå varmlods eller kalblods heller. kan ikke mye innen trav sport. men håver å få en svar på det. har gått å vurdert og trenkt på det ganske lenge nå ! hehe
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D

Optigbørs Suzett

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  01:35:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
er veldig sikker på at alle farger er lov!
Mvh Sofie

-en virkelig god trener lytter når hesten hvisker, og hvisker selv tilbake-
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  02:09:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle farger er lov!

En annen ting er at det nesten ikke finnes annet en brune og svarte travere i Norge. Har vel sett 2 grå varmblodser i løpet av 14 år her hjemme. Er mer farger i utlandet, her hjemme er ehstene nesten litt kjedelige Det eneste som skal bety noe er at det er renraset traver, farge spiller altså null rolle.
Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:16:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
oki =) !! takk takk
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:18:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ikke sett noen hvite travere, det må være veldig skjelden om det finnes i det hele tatt. Det gjør det nok. Men det er mange borkede hester på travbanen da:)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:20:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
De borkede hestene er de fineste=)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:21:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Har faktisk hørt det selv jeg å. Å da jeg hadde fjording leide en som driver med trav beite hos oss, å så helst at fjordingen min ikke delte beite med hans, fordi hvite hester hadde en effekt på travhestene sa han. Klødde meg kraftig i hodet,så jeg vet ikke hva han mente.
Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:31:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
ja, di som sa det til meg, sa at vist en kvit hest kommer ut på travbanen, blir di andre hestene så frustrerte for at den var så kvit eller noe sånt ! =P hehe..
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  22:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
....ler....
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  22:37:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. Morsomt utsagn! Alle farger er tillatt i løp :)

Så engang en flekkete kaldblods på travbanen, vakker!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  22:40:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg så en hvit/creme hvit Kaldblods på banen en gang, DEN skilte seg ut Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  23:15:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja, di som sa det til meg, sa at vist en kvit hest kommer ut på travbanen, blir di andre hestene så frustrerte for at den var så kvit eller noe sånt ! =P hehe..

Opprinnelig postet av lovise_felex

Kanskje det har noe med at hvite hester/skimler ofte blir utstøtt? Har sett flere tilfeller av at slipper man en skimmel inn i en flokk, så blir denne jaget. Men skjønner ikke at det skulle ha noe å si når man kjører/rir....

Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  23:57:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hesten min er livredd en ponni som står på travbanen..
Det står en ponni på stallen vår, den er svart, og han er ikke litt redd han..
Men den som er på travbanen er nemmelig "flekkete",
og han har vel ikke sett noe slikt i sitt liv som traver,
så han blir like redd hver gang, å prøver å "flykte"..
Litt morsomt egentlig, for når folk sitter på med meg skjønner de ingenting:P

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 04/08/2006 :  00:08:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Så en skimmel varmblods i et svensk løp på tv i fjor sommer. Tror den het et eller annet med Rock. Veit jeg skreiv opp navnet for at jeg skulle sjekke stamme og greier for moro skyll, men har somla det bort..

Grunnen til at det er så få skimler, er vel hovedsaklig fordi det er lite orlov-blod igjen i dagens varmblodstravere, og at det også generelt er få skimle dølahester, som heller ikke får krysses inn i kaldblodtraveren lenger.

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  00:56:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, du får krysse dølehester inn i Kaldblodsen, men det er jo ikke ideelt om du ønsker en traver som løper fort. Blir jo ofte noe tyngre da...
Gå til toppen av siden

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  01:09:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
hm trur nu alle farger e lov. e sjelden man ser hvite eller gråe travere. når man avler på travere e svarte,brune hester mest dominerendes og d e mest av. har nu sett en helt hvit kaldblods traver..men den gikk i løp, d va litt uvant. måtte se flere ganga på den om det va traver i den..va sikelig skjønn:)

oxo i galopp løp e det sjelden man ser en hvit fullblods,men d fins og e ikke SÅ sjelden som ser en traver.

disse bli jo lagt merke til me en gang pga d e så sjelden :D
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.