hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - er dette sant ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 er dette sant ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  01:59:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Ja, jeg syntes det hørtes merkelig ut, men så er mange av de travkara her i fra meget merkelige å da;p hehe
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  05:01:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
døh,atom vinter da?har vel ikke glemt han.moren hans var vel helt hvit om jeg ikke husker helt gæli....?:P
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 04/08/2006 :  09:05:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis dissa traverne skal reagere på lyse hester, burde vel hesten min, som er en omskolert kaldblodstraver, ikke kunne gå i par med en fjording? Men det gjør hun da...;) Men har nå hørt det andre veier og... Det var en gang ei med ridehest som sa: "kan du holde litt avstad, hesten min er nemlig redd fjordinger". Tror nok det sitter mer i hodet på ryttern/kusken enn det faktum at hesten er redd. Men jeg tror nok alle farger er lov på travbanen. Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  10:34:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
døh,atom vinter da?har vel ikke glemt han.moren hans var vel helt hvit om jeg ikke husker helt gæli....?:P

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Mange av de borkede traverene er hvite! :-)

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:43:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
mente ikke atom vinter,selve hesten atlså.vet at han er borket.men moren hans tenkte jeg på da.mange av hesta i den slekta er jo helt hvite!
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:57:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jo, du får krysse dølehester inn i Kaldblodsen, men det er jo ikke ideelt om du ønsker en traver som løper fort. Blir jo ofte noe tyngre da...

Opprinnelig postet av TORHILD

Får du registrert de i Dnt?
Da jeg ringte dit i vår fikk jeg nemlig beskjed av en noe usikker dame at jeg ikke fikk registrert føllet.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  20:12:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jo, du får krysse dølehester inn i Kaldblodsen, men det er jo ikke ideelt om du ønsker en traver som løper fort. Blir jo ofte noe tyngre da...

Opprinnelig postet av TORHILD

Får du registrert de i Dnt?
Da jeg ringte dit i vår fikk jeg nemlig beskjed av en noe usikker dame at jeg ikke fikk registrert føllet.

Opprinnelig postet av lucky june

Joda, noen jeg jobbet for gjorde det. Hesten fikk travsertifikat og hele pakka, men ble ble aaaalt for tung til å få godkjent noe prøveløp....

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  20:20:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Er på travstall nå og der står det en skimmel kaldblodstraver.
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  21:00:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
En hest jeg kjenner er nå en eller annen merkelig farge.. Eh.. Noe sånt som spettet av gyllenrød og hvit, og han er nå en av de bedre travhestene. Dessuten har da ikke farge noe å si??
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  22:19:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
venninna mi har en grå/hvit ungarsk varmblods ridehest;)
eneste hvitlige varmblodshesten jeg har sett i Norge..
Men skulle tro alle farger var lov..

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  22:55:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
venninna mi har en grå/hvit ungarsk varmblods ridehest;)
eneste hvitlige varmblodshesten jeg har sett i Norge..
Men skulle tro alle farger var lov..

Opprinnelig postet av Julie Anne

Men i ridehest-avlen kan det være alle farger, da det blir krysset inn mange raser. Trav-rasene (varm og kald) derimot er rene raser hvor det ikke blir blandet inn andre ting.

Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  23:38:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror nok det sitter mer i hodet på ryttern/kusken enn det faktum at hesten er redd.

Dette er ikke sant, jeg er ikke mye redd en flekkete shettis..
Men det er hesten min - han er livredd!
Så du får tro så mye du vil - men jeg vet:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  00:16:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Tror nok det sitter mer i hodet på ryttern/kusken enn det faktum at hesten er redd.

Dette er ikke sant, jeg er ikke mye redd en flekkete shettis..
Men det er hesten min - han er livredd!
Så du får tro så mye du vil - men jeg vet:)

Opprinnelig postet av Alvanesen

Ler! Var nok ikke slik hun mente det. Men ofte går vi og tenker på at hesten reagerte på det eller det forge gang/tidligere, vil den reagere nå også? Og så føler hesten at vi kikker og kanskje spenner oss litt, og så blir den også usikker. Når dette gjentar seg flere ganger, kan tilslutt hesten reagere skikkelig. Har sett det flere ganger feks i trafikken. En rytter sier feks at hesten er redd busser, og at den stikker hver gang. Men med en annen rytter som driter i hele bussen og skritter videre på løse tøyler, så reagerer ikke hesten i det hele tatt. Altså det sitter i hodet til rytteren/kusken (men ikke at HUN er redd bussen )

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  02:33:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mor til Atom Vinter og broren hans (husker ikke navnet hans i farta, men han gjør det stort om dagen), var GUL, dvs. rød hest med "gulgen". Sønnene hennes er borkete - dvs. svarte/brune med "gulgen".

Det finnes enda noen få skimlete Tungdøl/Kaldblodstravere - kalt "blå". Disse er utrolig vakre.

Litt synd at disse vakre fargene ikke blir bevart.

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  03:06:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sorry,stemmer det t.boysen.så bare svart\hvit bilde serru..men blå hester er vel mere grå enn hvite?
så lurte jeg på om dere som har skimle kald og varmblodser på stallen,kunne legge ut bilde?:}

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.