hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Iiiiik! Får ikke tak i høy!=S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Iiiiik! Får ikke tak i høy!=S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ShyBoy

Skrevet - 02/08/2006 :  23:22:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trenger desperat hjelp! Jeg bor i Rogaland, og i dag prøvde han jeg skal ha hesten hos å ringe rundt og å få tak i høy, men da bare lo de og sa at han skulle få problemer med å få tak i høy i år, pga lite regn. Har dere i Rogaland noen numre eller lignende til noen som selger høy? Takknemlig for alle svar!
http://www.mmdreamteam.piczo.com

lino

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  23:30:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har lest om dette flere steder, dessverre. Ei jeg kjenner regner med å måtte avlive flere kyr enn hun egentlig skal pga matmangel.
Mat til hest kommer nok til å bli DRITdyrt! Både korn og høy vil være mangelvare denne høsten.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  23:31:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke hvorfor folk klager over lite regn??? Her i Nord-Gudbrandsdalen har det bøttet ned som aldri før, og avlingene våre har blitt og blir knallings

Du kan sikkert prøve med en annonse i avisen eller noe, eller i f.eks. Nationen.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bodil R.

Skrevet - 02/08/2006 :  23:49:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi selger høy (WWW.stallm.no), men er enda usikker hvor mye vi trenger selv.... Vil der for ikke selge enda, men vet mer utover høsten. Du kan ta kontakt med landbrukskontoret eller forsøksringen i kommunen din. De vet ofte hvem som har høy til salgs.

Bodil
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  09:17:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Send meg en mail på hilde.narheim@chello.no så skal du få nr. til en som jeg vet om som henter høy i telemark. Han holder til i nærheten av Skjold, men kommer og leverer. Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  10:13:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
du kan ringe til plasser i sverige, de kjører høyet helt hjem til deg.
(i fjor ringte vi til en plass som bare skulle ha 5 kr kg for fint høy, og frakt var gratis)
men vi fant noe lokalt, for 2 kr kg.

eller så er det veldig mange plasser de selger høyinstilase og silo til hest (er tilsatt en mildere syre) her iallefall..!

Never give up on the things that make you smile!
Redigert av - KarenG den 03/08/2006 10:19:34 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  21:24:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg skal sikre meg med ett fult lass fra Sverige nå snart, det blir dyrt, men det holder nok lenge!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 03/08/2006 :  22:59:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for tips, men alt så ut til å ordne seg nå!
Lino: Huff, ikke si sånt. Jeg begynte å tenke på om eierne til Maxi ble nødt til å slakte henne også pga. tørken. Fikk jo nesten ikke sove i natt

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  10:18:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(i fjor ringte vi til en plass som bare skulle ha 5 kr kg for fint høy, og frakt var gratis)

eller så er det veldig mange plasser de selger høyinstilase og silo til hest (er tilsatt en mildere syre) her iallefall..!

Opprinnelig postet av karentuppah

ehh.. BARE 5 kr/kg?? er dette liksom billig? ikke rart at frakt var gratis iallefall. hvor fikk du tak i høy til 2 kr/kg da? fikk et lite lass fra budalen nå netopp,men har ikke brukt av det enda. håper det er bra
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  13:28:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Her oppe skal det nok ikke bli så vanskelig å få tak i høy, regn har vi hatt i massevis, og gresset vokser som aldri før :)
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  22:39:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av karentuppah

ehh.. BARE 5 kr/kg?? er dette liksom billig? ikke rart at frakt var gratis iallefall. hvor fikk du tak i høy til 2 kr/kg da? fikk et lite lass fra budalen nå netopp,men har ikke brukt av det enda. håper det er bra

Opprinnelig postet av crusabell

enig, 5 kr er dyrt, men var langt inn i sverige dette!
jeg tror det var ett sted rett innenfor svenskegrensa, som skulle ha 3 kr, og frakt gratis, hvis man fyllte en hel lastebil.
men det var da ett emne om dette med høy en gang. da var det flere som betalte 8 kr. kg!

det var en budaling som fikk tak i høy for oss for 2 kr kg, husker ikke helt hvor det var henn... men det varte bare halve høy-sessongen oppi her. så vi kjøpte både løshøy, og noen baller av ei oppi her som også har hester (som fikk litt tilovers) + at vi fikk litt silo av Eli

nå har vi kjøpt 100 baller, fått 50.. tror faktisk vi kjøper av samme man?!
hva het han du kjøpte av da?

vi har heller ikke brukt noen enda, men ser helt ok ut!

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 07/08/2006 :  08:57:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja kan godt være det ja. vet ikke hva han heter. var en som eli kjente. betaler 3 kr ferdig levert jeg da. var ikke så ille det heller,men betaler ikke over 3kr/kg nei.. 8 kr er helt SYKT! må jo være millionær for å ha hest da. for ikke å snakke om å ha to. Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  00:08:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg bor i Oppdal i Sør Trøndelag og her er det også lite høy til salgs i år. Det lønner seg å være tidlig ute uansett avling allerede etter 1. slåtten så får man det ikke så travelt på høsten med å finne fôr til hesten. Prisene her varierer alt fra 2,30 til 3 kr. Kommer an på hvor snill bonden er. Noen tar svart og andre legger på moms. Vi fôrer med rundball fra 1. slåtten når det ikke er så kaldt og denne liker de veldig godt. Det er også besparende med tanke på økonomien. Den dagen det blir 8 kr/ kg her i bygda konverterer jeg til å bli bonde på heltid!
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  10:21:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det derfor det ikke har kommet graspellets og kanskje? Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  15:55:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
Jeg får høyet gratis jeg,så mye jeg vil! Jeg bor i Nord-Trøndelag og sesongen her har vært kjempebra:D
Får det av en vi har samdrift med for han har superkvalitetshøy og ALT for mye!!Så hvis det blir for lite utpå vinteren/våren er det bare å hente mer:D

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  16:37:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Ja samme spørsm¨ål men jeg bor i bsukerud. noen som vet om noen som både frakter og ikke er for dyre ?? tahia@online.no
sooove ja takk Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.