hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - rygg muskler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 rygg muskler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lille_jenten

» VIP

Skrevet - 15/11/2003 :  19:50:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg trener en litt over vektig fjording på 15 år som ikke har en bra rygg, alltså hun har ikke vondt i den, men dt trngs og trene ryggen litt!?
Hva syns du/dere e best og gjøre?!
har veldig bra tereng der jg rir og veldig brae muligheter og hoppe! men jeg skal egentlig ikke hoppe henne for hun har en eller annen skade i frambene tror jeg, hun har i vartfall fot beskjed av en dyrlege at hun ikke skal bli hoppet!

mvh
Christins&Atina

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2003 :  23:03:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hør på dyrlegen du, de vet tross alt hva de prater om. hopping styrker ikke ryggen særlig, men jeg mener å ha hørt at bomarbeid gjør det. jobbing på tøylen gjør også underverker, og det samme gjør klatring og kjøring...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2003 :  20:56:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har hun skade i frambeinet ville jeg valgt å stå over all form for sprang. Også lave hindre, men gymnastikkhindre. Særlig når veterinæren har advart deg om dette.

Husk at du fort ødelegger for både deg og hesten om du gjør noe den ikke er egnet til pga skade. Må du på død og liv hoppe så får du heller finne en hest som egner seg for det. Er for egoistisk å hoppe en skadet hest fordi en selv synes det er gøy.

--
spoff
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/11/2003 :  22:13:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Fordi det blir gitt svar i gjesteboka mi, og dette innlegget virker litt utenfor der så legger jeg det inn her. Dessuten sletta jeg det fra min gjestebok da det på ingen måte fantes noe sammenheng til innlegget. Virker som om jeg har sagt saker og ting tatt ut av lufte, noe jeg mener er uheldig. Videre debatt eller en kommentar hører vel aller helst hjemme her!

Skrevet at lille_jenten i spoff's gjestebok:
Kopi av melding:

11/20/2003 8:51:10 PM
Fra: lille_jenten, 11/20/2003 8:51:10 PM » Vis VIP
hey hey !
di trenger ikke akkurat si at eg e ego fordi jeg syns det e gøyt og hoppe, har ALDRIG hoppet den hesten jeg treneer no pga skader i bena!!!!!
så ikke gidd og væ så frekk og si at eg hopper henne for de eg syns det e gøyt, og eg har ikke skrevet ltt en gang at jeg hopper henne selv om bare eg syns det e gøyt!

så bare ikke sleng drit når du egentlig ikke vet noe!!!!!!!
mvh
christine&Atina

Har vel alt gitt lille_jenten et svar, men kan ta det her også (trist om det er flere som feiltolker meg..). Det var på ingen måte meninga å si at du var teit eller ego. Kan godt ta selvkritikk på at jeg kanskje har ordlagt meg litt galt, men poenget er at jeg ønsker både deg og hesten din en verdig fremtid dere begge kan nyte godt av siden. Det koster veldig lite å la være å hoppe hesten, og det koster så lite at jeg aldri ville vurdert å hoppe i redsel for alt du kan miste. Husk hva dyrlegen har sagt! Lykke til!

spoff
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/11/2003 :  07:58:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Spoff..
Tror ikke du er skyldig henne noe svar så lenge hun tar den tonen hun gjør...Slikt ignorerer vi bare, fatter ikke hvorfor hun spør om dette engang,da hun jo åpenbart ikke har tenkt til å hoppe uansett....??
Gå til toppen av siden

lille_jenten

» VIP

Skrevet - 24/11/2003 :  18:58:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
chess det derre skjønnte ikke eg helt, hva mener du emd det?!
hvem sin side var du på der egentlig?:(
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2003 :  00:02:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Fant forøvrig en bra link på svenske Remont med øvelser en kan gjøre for å styrke musklene i hestens rygg: "Nyttiga övningar för ryggen".

lille_jenten: Tror du har misforstått. Det er ingen som er på den ene eller andre siden her. Iallfall er ikke jeg på motsatt side av deg. Jeg forsøker bare å hjelpe og gi råd. Du velger selvfølgelig om du vil drite i det andre gir av råd eller ikke.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 25/11/2003 00:04:02 Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 25/11/2003 :  14:27:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg vil anbefale å ri i litt variert terreng(ikke veldig, men litt), samtidig som du rir hesten på tøylen i en lav form, ikke så lenge av gangen...men ettervært vil den da bygge opp og trene opp ryggen og til sist bli sterkere...

Mvh Cammi
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.