hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skal jeg la hesten leve eller få slippe???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Skal jeg la hesten leve eller få slippe???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  18:56:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hvordan går det med gutten din, pre-arab?
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  21:43:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Trist å lese om hesten din. Håper virkelig det ordner seg, men du vill nok uansett treffe den rette avgjørelsen når den tid kommer. Masse lykke til!!
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  09:33:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Vi henger fortsatt med...

Såret gror og det ser faktisk ut som om betennelsen begynner å slippe taket! Såret har stort sett lukket seg godt, men det er begynt å denne seg mye "daukjøtt"! Har fått skrevet ut salve som skal etse dette bort! Men har ikke fått begynt å bruke det, da apoteket måtte bestille det inn og det ville ta noen dager!

Ble anbefalt av en nabo å forsøke laserbehandling på såret, for da ville det visst nok gro mye fortere! Er det noen der ute som har erfaring med å bruke laser i sårbehandling? All info om dette motas med takk, da jeg selv er grønn på dette området

I starten av september kommer dyrleger fra hesteklinikken hit til Bodø. Da får jeg tatt rønken og evt ultralyd av leddet! Etter hva jeg fikk fortalt, ville jeg da få vite om behandlingen har vært forjeves! Det store problemet er om leddet blir kronisk betent og det oppstår forkalkning...da var det ikke noe mer å gjøre ...så da kommer altså dommedag for oss i starten av september!

Innetiden går fortsatt greit! Gutten har taklet dette strålende, men jeg ser at han begynner å bli mer og mer utolmodig! Forståelig nok! Forhåpentligvis får han flytte over på boks om ikke så lenge...

Ellers har vi sluttet med sprøyter, tok den siste i går! Nå får han pasta morgen og kveld! Er ganske lettet over at sprøytingen er over, stakkaren begynte å bli ganske øm i halsen etter all stikkingen!

Det som er ganske positivt er at de avkappede strekk senene med all sannsynelighet ikke ville skape noen problemer for hesten! Det var ikke sikkert en engang ville merke det på bevegelsene til hesten...hvis han klarer seg da...

Naboen har foresten også skaffet seg masasje apperat til hest! Var å prøvde den på meg selv i går, og jeg kan skrive under på at en fikk ristet seg godt Hvis en har hestene på maskinen 2 ganger pr dag, er dette med på å korte heelings preioden betraktelig! Spesielt bra skulle det være på seneskader! Så vi må vel prøve det som prøves kan for å få lillegutt frisk igjen!

Men jeg vil ikke være for mye optimist ennå! Selv om jeg begynner å se litt lysere på det vil jeg forsøke å ha det i bakhodet at prognosene ikke er bra, for det vil være en ganske stor nedtur om vi ser forandringer i leddet på rønken i september!

Det er også DYRT å ha en skadet hest! Var i går å hentet ut pasta som skal vare i 5 dager, for den nette sum av 1050 kr! I tillegg har jeg brukt noen 1000 i bandasjer! ikke noe av dette blir dekket av forsikringen! Jeg er fryktelig spent på hvor lenge han må gå på pasta, for da blir det...hmm...ca 6000 i mnd bare i medesiner + salve + bandasjer + egenandel veterinær + evt laser og masajebehandling

Skulle legge ut noen bilder, men fikk det ikke til! Mix'en ville ikke legge de ut...her er en link til bloggen min hvor jeg har lagt ut en del bilder...
http://www.hest.no/blogg/?bid=634&blid=3106

Vil også takke for all støtte og positive ord fra dere

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 15/08/2006 10:22:33 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 15/08/2006 :  09:55:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til videre.Virker som om den hesten er i de beste hender. Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  16:55:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei nabo Trist å lese om hesten Syns absolutt du skulle prøve laser på såret. Har hørt masse positivt og til dels sett at det funker- ihvertfall på mindre sår Så ta kontakt med "laser-damen" på nabostallen og prøv Du har ikke noe å tape på det bortsett fra penger

Lykke til

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 19/08/2006 :  18:41:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tips til andre ang. forsikring. Jeg tror det svenske Agria har bedre dekning på sin hesteforsikring enn Gjensidige som vel er markedsleder på hesteforsikring i Norge. Agria selger forsikringer i Norge nå og de dekker endel medisin m.m som ikke Gjensidige gjør. Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  18:46:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Anbefaler Agria jeg også, gjensidige er noe dritt, skal mye til før man får igjen noe. Agria er MYE bedre
And God took a handful of South wind and from it formed a horse, saying:
"I create thee, Oh Arabian. To thy forelock, I bind Victory in battle.
On thy back, I set a rich spoil And a Treasure in thy loins.
I establish thee as one of the Glories of the Earth...
I give thee flight without wings."
Gå til toppen av siden

_Frizzie-Jenta_

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  21:19:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er en hekt utrolig forferdelig opplevelse og komme oppi. har hørt om mange sånne å kjenner noen som var med på det. Men man kan jo aledir vite hvordan hesten får det videre. Om de noen gang kan klare og gå ordentlig uten og få vondt osv. Men man må nesten bare se ann. Men de avgjørelsene er helt forferdelig og ta men man må det nesten bare.
Men får håpe det går bra med dere og lykke til videre!
Gå til toppen av siden

Lunah

Skrevet - 21/08/2006 :  16:32:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Hei. Håper det går bra med hesten din :) Da hesten min var skadet måtte jeg også ha smertestillende som jeg måtte hente på apoteket. Da spurte jeg om å få en regning som var gyldig slik at jeg kunne ta den på forsikringa. Og da fikk jeg ei kvitering som det sto dyrlegens navn som hadde ringt inn resepten. Det var ikke noe problem. Har du spurt på apoteket?
"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3
Gå til toppen av siden

*It`s Easy*

Skrevet - 11/09/2006 :  20:52:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg vil bare si at jeg føler med deg...Og det er et kjempevanskelig valg å ta..Og uansett hvilket valg du tar så kan det føles feil. Følg hjertet ditt og hesten din og gjør det som føles rett for dere begge. Det er tøft å avlive hesten sin, men uansett hvor man vrir og vender på det så får hesten det veldig bra...Som eier blir man sittende igjen og føle anger, kanskje dårlig samvittighet for at man ikke gav hesten en sjanse men til syvende og sist så innser man at en gjorde det rette.

Jeg kan ikke råde deg til å gjøre noen ting, men ønsker deg lykke til!!

Hilsen Siv-Anne
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 12/09/2006 :  00:57:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Off,skjønner problemet ditt:(
Hetsen min fikk skade under hasen på bakbeinet for 3 uker siden,da han ble truffet av en bil med båthenger.Han kuttet bøyesenen,senekjeden og leddgreiene.
Først så trodde ikke dyrlegene at det var så ille,men da de operete han fant de ut at det var verre enn de først hadde trodd,så da fikk eg valget avlive han og la han slippe smerten eller la de prøve å sy han sammen igjen og ha en minimal sjangse for at det skulle gå bra og at han kunne få ett liv uten smerte...
Tungt som det var valgte eg å la han slippe,unte ikke gutten min å stå å ha vondt i flere uker og måneder i tilfelle det kunne gå bra.
Ikke hadde han det noe bra oppe på klinikken heller:( Bare stresset og begynte å skade seg sjøl bla med å bite seg i magen så han var full i sår.
Han måtte dopes for å bli noe lunde den hesten han var hjemme.Var helt forferdelig å se han sånn,så er egentlig glad eg valgte det eg valgte,men samtidig tenker eg jo hele tiden tenk vis,tenk om...

Uansett ka du velger så håper eg det ordner seg:) Og at du klarer å tenke på hestens beste,uansett kor tungt det måtte være!
Føler med deg iallefall,og vet kordan du har det!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  12:44:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Vel, alt gikk strålende med Haldex! Han var helt klart på bedringens vei og sist fredag var meningen at han skulle få begynne å gå ut! Det eneste som gjenstod var å ta røntgen for å sjekke at det ikke var forandringer i leddet! Det var den siste store hindringen som utgjorde forskjellen mellom å la han leve eller la han dø...

Det som så skjedde var at dyrlegene her holdt på å ta livet av hesten min...en fryktelig lang historie, så jeg legger ut linken til min blogg hvor jeg har skrevet om dette:
http://www.hest.no/blogg/?bid=634&blid=3106

Kommer til å legge ut noen bilder etterhvert!

Jeg vil takke for all støtte og råd fra dere s langt

I samme åndedrag lurer jeg på om det er noen som har klaget eller vet noen som har klaget feibehandling inn for veterenærmedesinsk rettsråd?

Utrolig synd å høre om hesten din Brun Best!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 14/09/2006 12:45:43 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  13:24:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg ble faktisk både sint, lei meg og glad på samme gang når jeg leste bloggen din.
Håper virkelig klagen din blir tatt seriøst, jeg synes det er helt forferdelig at noe som kunne vært så 'enkelt' og mye bedre for hesten endte sånn.. selvfølgelig av vetrinærene, ikke deg.

Jeg må bare også få skryte masse av vetrinærene på hesteklinikken i Harstad, de er utrulig dyktig og flink med hest. Uansett.. Masse lykke til videre med hesten, ser ut til at det vil gå veldig bra til tross for alt.

Therese
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2006 :  20:17:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Vært inne og lest på bloggen din, utrolig historie. Må si jeg stusser over de dyrlegene i Bodø. Håper hesten har det bedre, og at dette ender godt LYKKE TIL !!
Beate & Alger Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 14/09/2006 :  21:14:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Dere har vært igjennom litt av vært- skrekkhistorie Håper det ordner seg for deg og hesten og at den blir så bra som mulig ved hjelp av Dyrlegen Harstad De er dyktige på hest og hesteeiere

MASSE LYKKE TIL

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.