hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nå drar frigge ifra meg:'(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Nå drar frigge ifra meg:'(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:16:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
I dag ringte eieren til Frigge å sa hun ville ha henne hjem. Hvis jeg hadde hesten enda i august i år, skulle jeg egentlig beholdet henne, så jeg var ganske instilt på det, siden jeg ikke hadde hørt noe på forhold om noe annet.. Så i dag kom sjokket, min vakre tungdøl med hjerte av gull, som sover sammen med meg på beite, som koste og dullet, som fot fulgte meg all plass, drar. Gården kommer til å bli så grusom stille og tom for følelser når hun drar, kan ikke beskrive hvor sårt dette føles for meg, denne hesten var min bestevenn. Å Frisco vil savne henne noe enormt, de er adskillelige de to.

Er så utrolig trist nå, klarer bare ikke å stanse tårene, en hest er så enormt mye mere enn "bare" en hest.

I løpe av neste uke, må jeg si farvel til en venn som har stått meg nærmere enn noen i 3år.

Torpedo

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg kan skjønne hvor vondt du må ha det! Jeg har selv hatt hest på helfòr før jeg fikk egen hest, klarer ikke beskrive hvor vondt det var å levere de tilbake, de blir jo våre bestevenner.

Det går over og blir bedre, men det tar tid!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:42:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Åhh... jeg vet akkurat åssen du har det! Jeg hadde verdens beste hoppe på for i et halvt år. Hørte ikke et ord fra eierne, før de plutselig skulle hente henne. Jeg gråt og gråt, tårene rant ustanselig nesten fra den dagen jeg fikk beskjeden til hun dro....

Gud, så trist... nå gråter jeg en skvett igjen. Litt for meg selv, og mest for deg..

*trøsteklemme*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:55:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Tusen takk for omtanken=) Har blitt så utrolig knyttet til denne hesten i løpe av de tre årene jeg har hatt henne, har jo følt som om hun var min, å nå få høre at de vil ha henne tilbake, noen dager før kontrakten sa at hun var mi. Denne hesten er helt unik på alle måter, å sorger er dermed meget stor. Føles som om min nærmeste slektning har dødd eller noe, rart hvordan vi knytter oss så kraftig.
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:55:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Nei huff...:( Føler med deg! Det må være helt forferdelig! Tre år er en lang tid og.. Nei huff..:(
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  23:19:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det var utrolig leit å høre Wenche.. Jeg føler så utrolig med deg nå. Det var dumt at det skulle komme så brått på, siden du allerede var innstillt på at hun skulle bli din.. Syns det var litt dårlig gjort av eieren også, å ta den avgjørelsen uten å ha gitt beskjed på forhånd så nærme "slutten" av kontrakten..
Jeg var i lignende situasjon tidligere med gina, hadde henne jo på fòr to somrer før hun endelig ble min, jeg husket at jeg tryglet og bad eierene om å bare få ha henne eeeen dag til, og så ble det en uke til, og så ble hun revet utav armene mine, salg var det ikke snakk om..
Heldigvis snudde lykken, og jeg fikk kjøpe henne sommeren etter. Er det noe mulighet for at du kan få kjøpe henne med tid og stunder? Eventuelt få ha henne litt til slik at "overgangen" blir lettere?
Dette var ikke noe gøy å lese om.. :(
Varme tanker og trøsteklemmer til deg!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  23:35:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg kunne få ha henne en stund til hvis jeg ønsket, men så er det å se Frigge hver dag å gruve til den dagen liksom. Da velger jeg å få det unna gjort, å heller kjøre flere mil for å besøke henne noen ganger. Får ha henne til slutten av neste uke nå:s Salg var ikke aktuelt lenger, da gutten ville ha hesten når moren ble lei. Så jeg kommer i 3 rekke er jeg redd. Føles nesten som om hesten er død...Er på leiligheten nå, men har lyst til å løpe til beite deres å ligge der sammen med henne i natt.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  10:07:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Uff, minner meg om da jeg mistet Miss Viola.. Føler med deg..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 02/08/2006 :  12:16:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Det er ikke noe gøy å miste kompisen sin sånn, det blir rett og slett en sorgprosess man må igjennom! Håper du kanskje kan finne en annen kompis til Frisco om ikke så lenge? Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 02/08/2006 :  12:34:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk vite i dag at mamma ikke ville at jeg skulle ha Maxi et år til, MEN hun sa ikke at jeg ikke fikk lov, så jeg har ikke mistet henne enda.

Men jeg skjønner hva du mener, jeg synes det er helt grusomt å tenke på at en dag, så kommer ikke Maxi til å være her med meg lengre, men hun kommer til å kose med noen andre, bli ridd av noen andre, stelt av noen andre osv.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  14:15:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Lisafi: Jeg har sittet oppe på nett i jagt etter en selskapshest til Frisco. Fant ei nydelig kaldblodshoppe på 21 år, som var snill som dagen lang og egnet som selvskapshest gis bort eller settes ut på for Men ønsker jeg å ha en hest på for igjen over lengre periode? Ønsker vel helst en egen, vil ikke gi igjennom å miste igjen. Så jeg er litt usikker der?
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:07:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Føler med deg.
Jeg blir kanskje hesteløs nå snart. Sukk.. Er ikke lett å gi slipp på en hest jeg har hatt nesten hver dag i 5 år, for det om jeg aldri har eid henne.

Therese
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  17:42:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg trente en hest hver eneste dag i 3år, untatt en helg jeg måtte tilbringe på sykehus..
Vi hadde et helt spesiell bånd, noe jeg aldri kommer til å oppleve med noen annen hest..
Hun var helt spesiell, og betydde utrolig mye for meg..
Men en dag etter at jeg hadde ridd en tur på henne,
lot eieren en jente gå ut med henne enda en gang..
Jeg synes dette var veldig rart, og var helt imot det,
ettersom det kun var jeg som hadde noe med den hesten å gjøre..
Men hun kjørte en tur med henne, og sa hun hadde kjørt mange ganger,
men det endte i en ulykke, og min øyesten måtte nødslaktes..
Jeg kommer aldri i mitt liv til å glemme hvordan det var å bare se hun ligge i en dam av blod..
Og da hun var hentet, og jeg skulle dra vognen hjem, klarte jeg rett og slett ikke mer..
Jeg knakk sammen, og klarte ikke å røre meg..
Jeg sov ikke et sekund den natten, bare lå å skalv..
Utrolig hvor glad man blir i en hest, de blir liksom ikke en hest for en,
men en venn man deler alt med..
Det var tungt å miste min beste venn - det er 2år siden nå,
men alikevel kommer tårene når jeg skriver dette..
Heldigvis tvingte venner av meg på meg hester,
og for et år siden kjøpte jeg min egen..
Og det angrer jeg overhodet ikke på, og kommer nok aldri til å gjøre det heller..
Livet er desverre slik at man må innom det å miste noe av det kjæreste en vet,
men vi har alle et stort hjerte, så vi beholder de gode minnene,
men klarer alikevel å bli glad i andre:)

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en hest,
da risikerer du i allefall å måtte levere den fra deg mot din vilje!
Jeg har leid flere hester, og det er utrolig trist å måtte levere de tilbake..

Lykke til på hestejakt:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  20:30:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
HUff, det var utrolig trist å lese, kan ikke forestille meg hvordan du hadde det. Måtte vært helt grusomt, måtte skrike en skvett da jeg leste det du skrev, å skjønner det må ha vært e tøff tid for deg. Å jeg har bestemt meg for egen hest. Å har kanskje til og med funnet henne=)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  21:51:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Fikk tårer i øynene når jeg leste innlegget ditt Alvanesen.
Jeg ville også kjøpt en selskapshest hvis jeg var deg missy

Therese
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  22:22:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stakkars deg

Sånt er grusomt! Solgte bestekompisen min jeg:( savner han enda. m jeg måtte selge han fordi han var begynt å dra på åra, og vi kom ikke lenger sammen. Han passet ikke til mitt bruk. Jeg vil konkurrere.

Det er det tyngste jeg har gjort, men jeg vet han har det godt. Hadde jeg hatt råd til 2 hester ville det aldri skjedd, men skjedd er skjedd. Han er ikke i stallen mer, så føler med deg. Prøv å ikke slutte å ri, fortsett med hest og besøk Frigge, kanskje du kan ha henne på for flere ganger? Dere hadde nok et spesiellt forhold, prøv å tenk hva du kan lære av denne vonde opplevelsen Husk hva hun lærte deg/du lærte henne, og spar på den kunnskapen
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.