hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Treningsplan!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Treningsplan!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MelanieogSandra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  11:01:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelanieogSandra  Send %s1% en ICQ meldingMelanieogSandra  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMelanieogSandra  Svar med kopi av melding
Hei!
jeg lurer litt på hvordan deres "treningsplan" ser ut???
om du har noen da... Hvor mange ganger i uka rir dere dressur, sprang, tur o.s.v. har dere det på noen bestemte dager???

Hypp, Hypp, sier jeg, og hesten drar ivei!

...uten meg!

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  11:05:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
I vinterhalvåret ser treningsplanen sånn ut:
Mandag: Lett dressur
Tirsdag: Fri
Onsdag: Dressur
Torsdag: Dressur
Fredag: Dressur
Lørdag: Dressur (evt helgetrening)
Søndag: Dressur/skrittetur (evt helgetrening)

I sommerhalvåret rir jeg dressur 5-6 dager i uka, 1 dag fri, og av og til en dag skrittetur på ca 1 time.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 01/08/2006 :  13:07:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en tålig fast trenings plan, men siden hesten er ung må det jo tas litt hensyn til hans dags form. Han får fri i perioder...

Mandag: Sprang fra høsten av og tur på kvelden
Tirsdag: Fri evnt. tur
Onsdag: Dressur for undervisning, evnt. tur på kvelden
Torsdag: Dressur for undervisning, evnt. tur på kvelden
Fredag: fri evnt. tur
Lørdag: Intervall/tur
Søndag: dressur, evnt. tur

Intervall treninga er satt opp, nå må den bare skjerpes inn. Skriver også trenings dagbok på vip'en
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  13:24:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Fremover skal det se sånn ut for oss:

Mandag: Tur
Tirsdag: Dressur
Onsdag: Fri
Torsdag: Tur
Fredag: Tur
Lørdag: Dressur
Søndag: Lett tur

Noen lunde sånn :-)

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!
Redigert av - Torpedo den 01/08/2006 13:27:04 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  15:23:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har ingen fast treningsplan, men prøver å gjøre treningen så variert som mulig. Hesten går da opptil 5 dager pr uke på bane (dressurridning, dressur m/lang tøyle, tømmekjøring eller kjøring (dressur, presisjon eller maraton)), og minst 2 dager pr uke på tur (rundt 2 timers tur, mest skritt, av og til intervalltrening i trav/gallopp). Hesten min har ingen fast fridag, med mindre jeg ikke har tid/mulighet til å ri den (om sommeren har hun fri ca 1 dag i uka, står på sommerbeite hele sommeren).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  16:27:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vår gamle treningsplan så omtrent slik ut:

Mandag: Skrittetur/kjøretur
Tirsdag:Fri
Onsdag: Intervaller
Torsdag: Klatretur
Fredag: Lang joggetur
Lørdag: Dressur
Søndag: Intervaller

Nå som jeg har gitt opp trav skal det bli dressur to-tre ganger i uka, sprang en dag, intervaller en gang i uka og klatretur og skrittetur resten av dagene.
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  16:33:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Vi har ikke faste dager for div aktiviteter men slik ser vår uke sånn ca ut..

Halvblodsen min på 8 år sprang hest :
1 gang i uken bane hopping
1 gang bom trening ol
3 dager dressur
1 dag tur
1 dag fri

Ung hesten min 4 år har ca samme program men litt mer fri og tur. Mye kortere økter ol

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 01/08/2006 :  17:15:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
2 dager dressur, 1 dag fri, 2 dager sprang (1 cavaletti/bomarbeid, og en dag over 40 cm), 2 dager tur. Ca. slik, men det varierer. Jeg er mest et tur/dressur menneske
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:35:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sånn her ca blir mine feltrittshester trent:

Mandag:dressurtrening
Tirsdag:tur m mye galopp
Ondag:sprangtrening
Torsdag:tur med endel galopp
Fredag:dressur
Lørdag:stevne/tur/fri
Søndag:stevne/tur/fri

De har stortsett fri en dag i uka, men da kan dette bety at jeg rir dem på sskrittetur bare..

Rir ganske mye på tur, men da går de alltid i rett form og vi øver på dressurting (sjenkelvikninger/versader/holt/rygging osv), generell lydighet.

Synes dette fungerer fint, synd på de hestene som må gå på banen 5 dager i uka...

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:46:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke tilgang på bane med jivi akkurat nå, men nå holder jeg på å slanke henne da, og da er planen sånn:

Mandag: Skrittetur, jobbe aktivt, klatre
Tirsdag: Fri/Leietur
Onsdag: Trave myye opp bakker og bortover, galoppere litt
Torsdag: Rolig skrittetur
Fredag: Longering(om jeg kan låne en bane på kvelden), hvis ikke så tur
Lørdag: Skrittetur, lang med myye klatring
Søndag: Travetur, lange strekninger i trav.

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  23:56:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingen fast treningsplan, men tar ting etter humør på både meg og hest. Har jeg en dårlig dag er det ikke vits å sloss feks med dressur fordi det er onsdag og da SKAL vi ri dressur...

Rir normalt 4 dager dressur, 1 dag tur, 1 dag longering og 1 dag fri. Rekkefølgen varierer, men fridagen pleier å være fredager da jeg sjelden har barnevakt etter jobb den dagen.

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  02:55:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sånn her ca blir mine feltrittshester trent:

Mandag:dressurtrening
Tirsdag:tur m mye galopp
Ondag:sprangtrening
Torsdag:tur med endel galopp
Fredag:dressur
Lørdag:stevne/tur/fri
Søndag:stevne/tur/fri

De har stortsett fri en dag i uka, men da kan dette bety at jeg rir dem på sskrittetur bare..

Rir ganske mye på tur, men da går de alltid i rett form og vi øver på dressurting (sjenkelvikninger/versader/holt/rygging osv), generell lydighet.

Synes dette fungerer fint, synd på de hestene som må gå på banen 5 dager i uka...

Opprinnelig postet av Challe_og_Mille

Veldig enig. Syns altfor mange hester går på banen for mange dager i uka:(
Min plan er ca lik din, har ikke sånne bestemte dager (bortsett fra onsdagen som var sprangtrening med trener). Hesten er konk.-spranghest.
Rir tur nesten annenhver dag (2-3 dager i uka), masse galopp, klatring og gjerne dressur på fotballbaner, marker osv vi dumper over. Hopper også naturhindere hvis vi finner noen;) Hesten blir minst like sliten og godt trent på tur som på banen;)
Rir dressur 2-3 ganger i uka, sluntrert unna litt i det siste (er så kjeeedelig), men nå etter vi har fått en god dressurtrener er det gøyere og jeg prøver ri mer dressur, altså opptil 3 dager i uka.
Rir ordentlig sprang/bane/høye hindere 1 gang i uka, og gjerne en dag med bomarbeid, små hindere, gym.-hopp.
Longerer og en gang i blant.
Pleier å få fri en dag i uka ca.
Så kommer det jo stevner i helgene og slik, selvfølgelig!
Har altså ingen faste dager med treningsplan, har hesten hver dag selv og ser det ann etterhvert. Planlegger self. treningen fremover, men driter i hva dag det skjer på:p Med mindre det er stevne i helga, da hopper jeg ikke dagen før liksom x)
Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  06:57:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi prøver å har det slik at vi trener 2 dager dressur, 2 dager sprang, 2 dager kjøring og den 1 dagen som da er igjen blir litt av alt det andre+ at vi også deltar på stevner og samlnger/treninger. Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 02/08/2006 :  09:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
I går tok jeg ham inn fra beite, så slik ser min treningsplan ut de neste 2 ukene:
EDIT: Disse dagene er forskjøvet 2 dager frem, Den ene hoven var så slitt at smeden måtte ta en del av den, og han trenger 2 dager før jeg kan ri.
onsdag 2. aug= Skritting (evt tur), lett bøying
torsdag 3. aug= skritting, litt trav. bøying i skritt.
fredag 4. aug= Skritt, mer trav. bøying/løsgjøring lenge i skritt.
lørdag5. aug= Skritt, trav, galopp. bøying/løsgjøring i trav.
søndag 6. aug= det samme, men litt lenger.
mandag 7. aug= Vanlig ridning/fri.

og så bruker jeg noen dager neste uke på litt kondistrening.. 2 min galopp 2 min skritt osv noen ganger. Får ta det litt som det kommer.
Men min faste treningsplan kommer til å se sånn ut.

Mandag: hestepasser rir dressur.
tirsdag: bakke/sprang med Kenneth Sande. (skritter som regel tur for å kjøle ned)
onsdag: Dressur/fri/hvis nødvendig, treningsstevne sprang.
torsdag: sprang med Amund Eide. (skritter som rgeel tur etterpå her også)
fredag: dressur/tur, kommer an på om det er stevne i helga.
lørdag: stevne/dressur
søndag: stevne/tur/hvis nødvendig dressur.

Gir ham ikke alltid fri hver uke, for han trenger myye mosjon og er glad i trening. Er litt fleksibel, jeg. :P

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3
Redigert av - MonCherie den 02/08/2006 17:28:37 Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 02/08/2006 :  10:27:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Treningsplanen til ponnien ser sånn ut:
Mandag:Dressur
Tirsdag:Tur
Onsdag: Dressurtime
Torsdag:Lett dressur
Fredag:Bomarbeid
Lørdag:stevne eller dressur
Søndag:Stevne eller dressurtime

Jeg gir henne aldri fri får da koker det i huet på henne.
Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 02/08/2006 :  11:39:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min får fri minst 1 gang i uka, 2 ganger ofte. Hun er ikke en av dem som elsker å jobbe å ri masse på banen. Så vi har ingen fast treningsplan, rir masse på tur, prøver å få putta inn litt bane-moro (som jeg vil kalle det) en gang i uka minst.. Men ikke stort mer.! Rir litt i rundpaddocken. Prøver å legge inn en fin klatretur/skogstur en gang i uka. Ellers har vi noen veldig korte turer, så hvis hun gjør det bra rir vi opp igjen og belønninga blir jo da at hun slapp tidligere. Dette fungerer veldig bra på min hest, som ikke er den som elsker dette med å trene på banen... Men løpeturer fungerer fint, og jeg føler at jeg får minst like mye ut av ridninga som dem som rir på banen. :) Dette er vår måte! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.