hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - jævla tunfluer...grr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 jævla tunfluer...grr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  23:58:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
er det bare min valakk som blir plaget av disse?
å i så fall hva buker dere for at de ikke skal ete opp hesten?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:15:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hva er tunfluer da? vanlige fluer? Mine var veldig plaget, men her gjor hvitløk susen mot "vanlige" fluer vertfall!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:24:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg har ikke vært borti det før nå,fordi jeg aldri har bodd noe sted det har vært.men på vårt beite hit vi har flytta er det tydelig at det er det..

kort sagt er det veldig små fluer som tar ut hele biter av kjøttet på hesten,så det ser ut som dype sår..ser helt jævlig ut,spør du meg.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  00:32:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
De går ikke på dere menneskene da? Vet at det ved hytte til familien på Dovrefjell er det mengder. De bet oss som bare pokker, og det bløøør.

Kan høre med folket her hva det var vi gjorde for å holde dem vekk. Vet iallfall at de spiste gjennom klær.
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  00:45:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
sånn gråmunk greier? sånt grått ekkelt insekt som tar kjøttbiter? de har vi på beitet hos hesten min, og IKKE noe holder de unna.. prøvd alt mulig rart, hvitløk, dyre fluemidler, eddik etc ikke noe holder de insektene unna og jeg blir gaaal
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  01:11:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har ikke gått på meg ennå,men nå står ikke jeg å gresser 24 timer i døgnet der heller:P
men det merkelig er at de går bare på den ene hesten min..biter hull,å bokstavlig talt eter av han.
vi bruker en brannsalve vi da,som blir til hud lissom.kjempe-effektiv.fant ingen annen løsning vi i hvert fall,fordi sårene rakk jo ikke å gro ellers.kan virkelig anbefales!!

var farmoren min som forklarte at det var de støgge tunfluene,for meg.jeg skjønt lissom ingen ting.kommer å skal hente hesten min,å han har tre kjøttsår i ansiktet.sånn over natta lissom:/

Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  07:52:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørt om flytende plaster for hester ? Det fåes hos dyrelegen, er en spray du kan spraye på sår. Så ikke innsektene setter seg i dem. Du får det hos vetrinær

*Grøss* de fluene vil ikke jeg møte!

søkte på nettet, og fant denne linken snart er den dumme fluen utryddet:D

http://www.nesteklikk.no/20051218/76042.html

Da jeg og min familie var på Island i 2004 krydde det av noen små fluer som var usedvanelig opptatt av oss, da vi prøvde å feie de vekk, fortsatte de og fly rundt hodene våre, tilslutt ble de så plagsomme at jeg tok på meg en fluemaske/hette:P tror det var er tuneflue. Heldigvis hadde alle kledd godt på seg

dette hjelper visst på tun flua

http://p069.ezboard.com/fhorse84124frm32.showMessage?topicID=129.topic

Redigert av - Stirnirogannie den 01/08/2006 08:27:27 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  10:16:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
De er slettes ikke snart utryddet, dessverre. For de fluene befinner seg over hele norge, ikke bare i Tune (det er derfor den heter Tuneflua).

Vi brukte citronellaolje (ren citronella) på mennesker og dyr. Da holdt de seg vekk. Men dette stinker helt ufattelig, da.
Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  11:05:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De er slettes ikke snart utryddet, dessverre. For de fluene befinner seg over hele norge, ikke bare i Tune (det er derfor den heter Tuneflua).

Å! *Grøss* pliis, ikke si de kan komme til vestlandet

Har ikke sett noen sånne fluer her, kun klegg, og en eksotisk, ekkel veps i vinduet. Lignet på sånn to-delt veps fra syden:S
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  12:51:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
De er grusomme, disse fluene. Der hesten min har lett for å bli bitt smører jeg på et tykt lag med zink. Det klarer de ikke å bite igjennom. Der jeg har henne om somrene nå så er det ikke så mange av dem, og de biter seg nå bare fast ved jurene. Hittil har jeg ikke smurt på noe(har brukt myggrollon), men spørs om jeg må ta på noe nå som de har kommet.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  19:45:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
problemet er jo at det blir bare fler og fler,å tar sikkert over hele landet snart..
savner vestlandet jeg,for der var det ikke sånne dumme insekter på grunn av vinden:P

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  20:04:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hmm.. finnes de over hele landet altså? jeg har verken hørt eller sett slike fluer her jeg er i fra.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  20:16:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nei,finnes absolutt ikke over hele landet.blandt annet ikke noen steder jeg har vært før..men jeg skrev tar sikkert over..les pessimistisk:P
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.