hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem slanker seg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvem slanker seg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  23:47:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Takk takk...

Sprekker som regel rundt mensen... Den er noe helvetes dritt sånn.... Blir så søtsuppe syk at... Kanskje jeg skulle kjøpe meg noe krom og ta noen dager i forveien og under mensen?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  14:38:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er snart 15 år, er rundt 178-179 høy og veier rundt 50-54 kg.
Jeg kan spise og spise og spise, men er like tynn uansett.
Har ikke noe spiseforstyrrelser eller noe, verken bulimi eller anorexia.
Så man kan godt si at jeg er en langbein, jeg er tynn og høy.
:P

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  19:19:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stå på Roxira!!!

Er bare å spise fornuftig og trene ved siden av. Hele poenget er jo at man skal forbrenne flere kalorier enn det man dytter i seg i løpet av en dag, som igjen fører til vekttap! Keep up the good work!!!

Har selv tidligere gått ned 11 kg (!) for ca to år siden, klarte så å gå sakte men sikkert opp 4-5 kg etter jeg solgte hesten min for 5 mndr siden.. Har hatt ny hest nå en uke, pluss at jeg begynnte å være litt flink for 14 dager siden, og har snaue 2 kg til jeg er tilbake igjen... Også er planen å stramme opp litt til!

Men som tips til deg:
-Kjøp det gjerne en bok/ se etter oppskrifter på nettet som er sundt og godt til middag og ellers. Hjelper veldig å planlegge hva du skal spise noen dager i forveien, slik at du alltid har sund mat liggende!
-Spis ofte (hver 3 time ca) og lite, ca 5 måltider per dag. Knekkebrød, og salat synes jeg selv er fint å spise. (Jeg har alltid en knekkebrødpakke, pluss en tube magerost, eventuelt en tube med syltetøy, stående i hylla på skolen og i hylla mi på stallen, så slipper jeg å gå sulten store deler av dagen). Frukt/grønsaker er fint som mellommåltider, når man er litt sulten.
-Drikk vann, te, kaffe, husk:UTEN sukker!
-Fyser du på noe, lag deg ordentlig mat, f.eks brødskive med salat, magerost og kanskje agurk eller paprika på toppen. VIKTIG at maten ser fristende ut! Og det er ofte i forbinnelse med at man er sulten at man får lyst på noe, så da er ofte løsningen å lage seg litt ordentlig mat og bli mett.
-Ikke drikk brus eller spis godter på lørdagene, det er da enklere å ikke ha det sukkersuget. Som "kos" kan man spise sukkerfrie pastiller o.l., tygge tyggegummi eller drikke light brus. Noe annent som er godt er å skjære grønnsaker i biter, og ha sånn dipp-pulver i kesam, grønsaker og dipp=NamNam!!!

Jaja! Bare å fortsette! Stå på! Husk at det er menneskelig å feile, men at man må hente seg inn igjen!
Gå til toppen av siden

Maximillian

Skrevet - 04/10/2006 :  19:34:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
å hjelp å trøste, det virker som om alle skal slanke seg

måtte bare få det ut

da jeg begynte på vgs gikk jeg iløpet av 1år opp i vekt. Men det pga for lite "springe-rundt-å-gjøre-noe". Men nå da jeg bor 2km fra skolen(YIPPI!) så får jeg endelig røre masse på meg igjen! Liker nemlig å røre på meg, og liker å jobbe så Jeg ser ikke på vekta, men på kroppen min! Den er ok, og er vel egentlig ganske fornøyd Men har ikke akkurat muskler å skryte av siden jeg har hatt "hestefri" sommer har jeg mistet ridemusklene mine.. mhm.. må nesten få dem tilbake

så folkens, ikke se på vekta men på omfanget(om det ble riktig sagt=p)
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  23:42:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Var nesten så jeg fikk slankeplaner da jeg i går i gymmen ikke lengre greide 6-er kravet på høydehoppingen (130), følte jeg hadde blitt tykk, noe måtte det være siden jeg greide det før. Men tror nok heller det hadde med at det er lenge siden sist høydehopptrening:p
Prøver av og til å spise sunnere, spiser enormt mye snop og nesten ingenting mat. Blir merkelig nok ikke tykk av det, men det er jo usunt da:s
Prøver å trimme en del da, ikke for å gå ned i vekt, for den er lav nok, men for å bli sterkere osv->bedre til å ri. Sykler hver dag til skolen feks.
Men har egentlig ingenting på denne tråden å gjøre, har alltid spist det jeg vil, aldri slankt meg og holder meg tynn, så det er greit;) Var tynnere før da jeg trente turn mange timer pr dag, fremfor nå som jeg kun rir, er litt redd at jeg gradvis skal bli tykk også plutselig "oi!"

Vil bare si jeg beundrer dere som greier holde dere for godterier, hvitt brød, brus osv! Er avhengig jeg. Syns de som har vilje og lyst til å holde seg unna sånn fristelser er megaflinke Tenk at du skal vinne! Stå på=)=)=) Og lykke til;)

Redigert av - Svalgårds-Cheri den 04/10/2006 23:54:31 Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  23:45:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Det du kan gjøre er jo å gå en tur med hesten din en gang i uka eller to? Da får dere begge trent og slappet av samtidig. Det pleier jeg å gjøre.

Jeg ønsker ikke å slanke meg, men er veldig opptatt av hva jeg spiser og hvordan jeg lever. Jeg vil kun passe på vekta mi. Jeg drikker aldri brus (har slutta helt) og godteri er kun under mensen. Ellers så pleier min frokost bestå av et glass vann aller først, deretter frokostblanding eller brød, også en kopp kaffe. Det pleier i hvertfall å sette i gang fordøyelsessystemet på meg.

Og om du er veldig hypp på noe søtt, så kjøp deg heller pærer eller sjokolade med 70 % kakao.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  00:06:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Veier 59 kilo nå jeg, ufattelig stolt over meg selv! Å jeg skal love dere, jeg spiser som en hest! Mat er digg det.
I sommer veide jeg 64, så jeg har gått ned 5kg. Egentlig tenker jeg ikke på vekten så mye, vil bli strammere jeg. Uansett har jeg funnet ut at litt å ta i setter "farge" på klærene. Jeg syns hvertfall det er mye finere.
Jeg har begynt å jogge 3ganger i uken og ri uten stigbøyler en del. Jeg prøver også å ta noen sit ups i ny og ne.
Ellers har jeg kuttet ut hvitt brød, selv om det jeg spiser ikke er super grovt så er det hvertfall en bedring.
Søsteren min er sånn super sunn fortiden, noe som gjør at jeg får motivasjon. Vi har også kjøpt sånn sukkererstatningsting og kjøper alt som går an uten sukker. Drikker bare lett brus. Pepsi Max<3
Ellers har vi begynt å bruke mer grovt mel når søsteren min baker. Grove vafler og lapper feks. Vi har også kjøpt grov makaroni, ris og spagetti. Det smaker ikke så godt da, så jeg holder meg til det vanlige.

Det beste med alt dette her er egentlig at jeg føler meg mye mer opplagt! Jeg gjør også mer lekser, pga jeg føler nesten det er sunt:P Gikk foresten opp en karakter på sånn der springe test, fikk 3+ på 2000m i tiende, og nå fikk jeg 4+ på en test rundt et vann som er 3,3km! Gjett om jeg var fornøyd!

MEN, jeg har en vennine som nå er tvangsinnlagt på sykehus pga spiseforstyrrelser (anoreksi). Det er ikke spesielt kjekt, og hun hadde aldeles ikke fin kropp! Det var skummelt å se på, og hun spiste aldri, drakk pepsi max og spiste tyggi. Hun var så pen før, helt nydelig. Å hun var ikke tykk, snarere tvert imot! Så, det er bedre med for mye enn for lite, det lover jeg dere!

Så egentlig slanker ikke jeg meg, vil bare bli sunnere og komme i bedre form! Veier meg litt i ny og ne, men mest for gøy skyld. Så lenge dere trives med vekten, trenger dere ikke å slanke dere, men alle har godt av å trene mer og spise sunt. Du føler deg så mye bedre !:D

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  09:08:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg vil slanke meg, men viljen er ikke der. Merkelig nåk har jeg allikevel godt ned 4 kilo eller hva det er. Husker ikke siden når. Føler ikke at det er så stor forskjell med kroppen så har vel ikke så mye og si da
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  11:16:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg skal ikke akkuratt slanke meg, men spise litt sunnere og mindre... Blir nesten alltid så kjempemett etter mioddag, så jeg kan nok spise litt mindre... Pleier ikke å spise så mye i helger/ferier heller. BLir bare en brødskive eller to små rundstykker til frokost, og så middag. Ikke noe mer. Noen ganger er det bare et eller to knekkebrød til frokost, og kanskje et til litt senere, og så middag på kvelden. Jeg er 11 år, 150 cm høy ca. og veier 36,7 kg.
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 07/10/2006 :  23:13:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Hva enn dere gjør så må dere være forsiktig. Det er veldig lett og bli syk av det, særlig når man vokser. Dette er noe som ikke bare går utover deg, men alle sammen som er rundt deg.
Det er forferdelig og se på om en som står deg nær bare forsvinner rett foran nesa på deg(om h*n er syk altså). Jeg snakker av erfaring.

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/10/2006 :  18:05:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
selv bilde/tiliit til en person har veldig mye å si om de syns en selv er fet..

Merker det selv , at selvbilde mitt er ingenting å skryte av, selvom jeg innerst inne vet at jeg ikke er tykk, men velger stadig å tro jeg er det..

er rundt 165cm og veier rundt 56-57, og syns til tider det er for mye...
Selvom det i bunn og runn ikke er det...

Men stå på roxira, dette klarer du :)

Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  13:46:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jeg er 15 år og veier 45kg og er 1.70 høy, har alltid vært tynn og kan skrive under på att det er like sårende og bli kaldt beinrangel og att folk sier du har anoreksia ol, som å bli kalt tykk...
Spiser så mye jeg vil og prøver og trene sånn litt hver dag for å bli i bedre form...Klarer ikke å holde meg unna godis i ferier og helger da men;S
Når jeg var 13 veide jeg bare 30kg og var kanskje 164-167 høy, det var grusomt og finne klær og jeg så faktisk bare ut som en stor beinhaug, ikke noe fint! Orka ingen ting, ble sliten bare jeg rørte på meg

Redigert av - Itago den 11/10/2006 13:48:16 Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.