hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gud hjelpe meg! for en hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Gud hjelpe meg! for en hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

_Emperador

Skrevet - 01/08/2006 :  21:06:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
et tips som alltid har funket og som er verdt å prøve.. høres noe merkelig ut, men prøv det!! var min dyrlege som anbefalte meg dette, og en hest som kom på stallen i vinter hadde stått i umøkket boks i 3 måneder og var stinn av mugg!!! den søte jenta som tok på seg denne hesten som ingen andre ville ha, prøvde tipset mitt, og muggen ble borte på 3 uker, og det var MYE mugg!!!

tipset er som følger:

vask med jod vann, tørk GODT!!

smør så på vaginalkrem (!) fåes kjøpt på apoteket;)

dette har funket for alle de jeg har anbefalt til, så ingen skalde å prøve ;)
Gå til toppen av siden

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  22:43:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
har den hadd mugg så lenge du har hatt den eller?..

prøv å vaske med jod (utblanda),så tørke sikkelig (sånn at det blir sikkelig tørt å rent..så smøre på noe som lndre,kjølende eks aloe vera krem o.l. prøv dette hverdag i ca 1-2 uke.

men det e jo oxo avgjørende kor hesten går, går den i en gjørmat,våt paddock,beite så vil det ikke hjelpe stort.

viktig å holde stedet rent,tørt og bruke kjølende og lindrende kremer.

lykke tel med vaskina, håper dette va til LITT hjelp da..:)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  23:39:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kniiis!!
Ville nok hatt caps og solbriller hvis jeg stadig var på apoteket og kjøpte tubevis med vaginalkrem......

Men jo - jeg har også hørt om det.

På 70-tallet brukte vi grønnsåpevann, godt med skylling og Spenol på dølagampene på Beitostølen HHS.
Gå til toppen av siden

NOPAGE

Skrevet - 02/08/2006 :  00:17:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for alle bra tips skal prøve m vagina grem jeg hehe hilde&carl:=) Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  09:23:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Haha, kålblader, vaginalkrem. kreativiten vil ingen ende ta!

Skal virkelig ha dette i bakhodet hvis jeg opplever mugg igjen
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  09:51:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hibiskrubb fåes også kjøpt på apoteket - og det kan du kjøpe i bøttevis uten å få blikk;)
Vask med dette og skyll godt før du tørker kodene..
Men ikke "gni" når du tørker, vær litt forsiktig å bare "dytt" med duken..

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Snerten

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  10:12:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er Hibiskrubb??

Har også hørt at vaginalkrem er bra..

Snerten, Ajax og Laila Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  00:11:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Hibiskrubb er en desifiserende "flytende" såpe som man kan vaske mugg områder med..
For ettersom mugg er en sopp, så fjerner hibiskrubb dens bakterier..
Har virket fantastisk for meg, og jeg har aldri vært noe særlig plaget med mugg etter dette..
Men kodene kan bli litt tørre gjerne, så et godt lag med spenol eller noe lignende etter at det er tørt, kan vare bra;)
Vaginal krem er jo bra ettersom det også er for sopp, er det ikke det da?

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 04/08/2006 :  00:17:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min hadde nettopp mugg, når han kom inn fra beitet 1. august.
I går vasket jeg grundig med grønnsåpe imens jeg pillet av det harde, så tørket alle bena med et håndkle og så smørte jeg på Lavendel- og Tea Tree Olje. (har 4 småflasker med det.). I dag var det mer eller mindre borte =] Men skal gjøre det samme et par dager til for sikkerhets skyld.

Men det virka bra!

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 04/08/2006 :  09:08:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dølen til nabo'n har raspe,som blir noe i likheten av mugg da,og hun blander aloe vera planter(knuste) og jordnøttolje(kjøpt på apoteket),har dette på bena og surrer glad-pack rundt...har funka for henne ihvertfall.
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  09:55:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Fungasol som man får kjøpt i hestebutikker fikk bukt med muggen hestene mine har hatt da de kom til meg.
Fås både i salve og såpe.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 04/08/2006 :  12:27:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har også mugg på begge bakbena.... problemet mitt er at når pelsen går av så blir det soleksem ¨der det har vært mugg! Det vil ikke gro!!! Og ettersom hesten min er heller dårlig til å beholde bandasjene på vet jeg ike hva jeg skal gjøre!!!

Fra tidligere har jeg kjempegod erfaring med noe som heter schwedenkreuter. Du får kjøpt det på apoteket. 1 kork sch... og 2korker vann på kompress og bandasjer. La hesten stå med det om natten,muggen ble borte på en uke!!!

Skal prøve det igjen selv nå, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med han ute ettersom bandasjene detter av, og han får soleksem.... Noen tips?????

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  12:52:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

For ettersom mugg er en sopp, så fjerner hibiskrubb dens bakterier..

Opprinnelig postet av Alvanesen

Driver du reklame? =P

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  13:40:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesten min har også mugg på begge bakbena.... problemet mitt er at når pelsen går av så blir det soleksem ¨der det har vært mugg! Det vil ikke gro!!! Og ettersom hesten min er heller dårlig til å beholde bandasjene på vet jeg ike hva jeg skal gjøre!!!

Fra tidligere har jeg kjempegod erfaring med noe som heter schwedenkreuter. Du får kjøpt det på apoteket. 1 kork sch... og 2korker vann på kompress og bandasjer. La hesten stå med det om natten,muggen ble borte på en uke!!!

Skal prøve det igjen selv nå, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med han ute ettersom bandasjene detter av, og han får soleksem.... Noen tips?????

Opprinnelig postet av Mie Ulrika

Kanskje du kan prøve med klorin og soyaolje? Var det jeg brukte da min hadde mugg, og det krever ingen bandasjering.
Vasket først rent, så smurte jeg på blandingen. Gjenntok få ganger, og har aldri sett muggen igjen.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 04/08/2006 :  18:59:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mie Ulrika

Jeg har en slags krem til hester som egentlig skal hjelpe hoven å gro, men samtidig hjelper pels å gro. Jeg har smørt det på de pels-løse plassene han hadde rundt omkring på kroppen som følge at han ble banket på beite, og bare etter et par dager merker jeg forskjell. Husker ikke hva det heter nå, men jeg kan finne det ut til i morgen (det ligger i stallen). Bruker det også på muggen etter grønnsåperens og smøring av tea tree/lavendel olje. Veldig effektivt.

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.