hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - første gangs bitt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 første gangs bitt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

armunpi

» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  17:04:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en 2 åring som vi skal begynne å venne til med bitt og hodelag, men det jeg lurte på var hva som var best å starte med?

jeg tenkte noe i retningen av 2 delt appelmouth eller vanlig 3 delt trinse bitt, eller hva mener dere er best?

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  17:07:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Jeg ville startet med et vanlig trinse eller 3-delt. Greit at hesten venner seg til det først da dette er 2 milde bitt
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  17:25:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å starte med 3-delt trinse med avrundet midtdel. Har alltid funket bra.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  17:34:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
3 delt trinse har alltid funket fint hos meg også!:) Men kommer veldig ann på hvordan hesten er også, men 3 delt trinse har stort sett alltid vært en suksess!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  19:39:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker dette bitte på unghestene jeg rir!!!

fungerer altfor bra ;P

Nytt mykt bitt fra SPRENGER.

Dette er det siste nye bittet fra Sprenger i serien ULTRA. Et meget mykt bitt hvor senterkulen er dekket med myk gummi.

Dette er en forbedret utgave av de kjente ULTRA bittene fra Sprenger med kule i midten. Kulen på dette bittet er nå dekket med myk, men sterkt gummibelegg Hjelpen som kommer gjennom tøylene går direkte til hestens tunge som resulterer i at hesten tygger og aksepterer bittet. Hesten blir mer avslappet og tilfreds. Dette bitt er også meget godt til hester med tungeproblemer eller hester som skjærer tenner. Alt i alt et meget skånsomt og mykt bitt. Leveres i Aurigan med stålringer i størrelsene 12, 13 og 14 cm

http://ridebutikken.no/catalog/product_info.php?cPath=27_34_62&products_id=11098

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler...
Redigert av - badminton den 29/07/2006 19:41:32 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  21:27:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Bruker 3 delt med D-ringer på åringen min
Skal også kjøpte sprenger ved longering/innridning senere

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  22:11:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Faktisk har jeg "pleid" å bruke (ok, har ridd in 3 hester bare da men...) et udelt gummibitt. Dette for at jeg synes de er mer rolige i munnen av det kontra et metallbitt. Dessuten er det visst mildere enn vanlig trinse og 3-delt...
Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 30/07/2006 :  08:26:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Men gummibitt er ofte veldig tykt. En arabermunn er jo ikke så stor [:/]

Ville heller satsa på et tynt tredelt eller todelt trinsebitt. Hvis jeg skulle ha bitt på en 2 åring.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 30/07/2006 :  12:22:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte udelt globus trinse med faste ringer til Niña. Minst mulig slark i munnen og også milt. Hun så ut til å ikke ha noe i mot dette hvertfall. Hadde rett gummitrinse først, men dette ble alt for tykt for henne, så byttet det ut ganske fort
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  16:04:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ej he akkurat dreve med tilvenning av bitt på 2åringen min, shagya-arabereb e vel meir breikjefta enn ein vanlig araber dog. Ej brukte to-delt trinsebitt av den mellom-tjukke typen.
Ej he hørt at dei ikkje annbefale apple-mouth eller andre gummi-bitt fordi dei he lett for å flise sej opp i kanten eller bli bitt hull i. Spesiellt på unghesta.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 30/07/2006 :  16:33:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
CarpeNox: Velkommen til forumet her Vi har som skikk å skrive på bokmål eller nynorsk. Dialekt blir vanskelig for oss andre å lese.
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  20:13:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg bruker et tynt tredelt trinsebitt med faste ringer på Tora (åring), og det ser ut til at hun aksepterer dette (har foresten blitt anbefalt å bruke rett bitt på unghest (siden det ikke presser på tenner o.l, og fordi det ligger svært stabilt i munnen), men da skal man ha god kontroll på tøylene, siden dette er skarpe bitt).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 30/07/2006 :  20:49:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Enig m challe og mille, rett bitt til å begynne med, gjerne gummi/eple. Jeg liker trav-varianten godt til unghester, travhest eller ei, fordi "sjenkelen" på travvarianten sikrer mot at bittringen kan klemme unghesten i munnvika... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.