hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Havre?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Havre?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  21:43:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
er dårlig på dette med for..

har 3 hester på for i sommer som er feite, men skal trenes, og slankes litt..

de er veldig rolige hester.
skal brukes litt hver dag.

hva synes dere jeg skal fore med?
havre?

har hørt noen som sier at havre gjør hesten sprekere.. er dette sant?

hvor mye koster er sekk med havre fra FK?

det er 2 N/L og 1 Fjording.. hvor mye havre ca..?

sportshavre eller vanlig havre?

Never give up on the things that make you smile!

Flokus

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  21:48:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Havre inneholder jo en del energi, men jeg kan bare si at det ikke er vits i å gi fôr med masse mat i. Ikke kli, men heller ikke bygg. Skal hestene brukes mye, er det jo kanskje bra å bruke havre. Bygg inneholder mye energi, men dog mye mer fett.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  22:42:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Mer fett i havre enn i bygg.

Synes du skal vurdere et fullfôr isteden jeg. Beregnet på din type hester. Det er langt sikrere enn å teste litt selv hvis en ikke har tid til å sette seg skikkelig inn i det.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 28/07/2006 :  23:36:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hva med å la være å gi dem kraftfôr i første omgang? Trene dem langt og rolig så kondisen går opp og vekta litt ned, og så evt begynne å gi meget små mengder med kraftfôr om hestene blir veldig slitne eller sure.

Innfødte hesteraser har en tendens til å greie seg meget godt på fri tilgang til skikkelig grovfôr, og nettopp det at man føler at man "må" gi kraftfôr er ofte grunnen til at de blir fete, da de ofte strengt tatt ikke trenger det om de ikke arbeider svært hardt.
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  09:43:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
3 hestene:

Jovita - 19 år - N/L- veldig tjukk - rolig og snill (som en skolehest)!

Erlia - 12 år (?) - Fjording - tjukk - litt sta, steiler og sparker!

Juffe - 5 år - N/L - litt tjukk - jeg har ridd han inn (men skal trene litt mer på enkelte ting), snill!

kan noen gi meg en forplan?
..ca..

xxxoooxxx: jeg har en hest på for om vinteren, hun er veldig stressa, og samtdlig ganske tynn, bør jeg gi henne havre da, ettersom det er enda mer fetende enn bygg..?

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  12:09:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Forenhet for forenhet blir ting mye det samme. Dersom du ønsker å gi disse fete hestene dine noen form for kraft kan kanskje Diett være løsningen? Dette ligner litt på hundefôr i "konsistensen" og veier derfor lite pr liter, så man føler de får litt. Er ofte kjekt å ha noe å blande vitaminene i. For feite hester blir kraftfôret gjerne bare i så små mengder at de får en liten "smak".

Hete hester kan i mange tilfeller ha godt av lite stivelse. En ren fôring med lite korn (korn er stivelse) kan være en løsning, eller bruke ferdigfôr her også. Det viktigste er at de får mye grôvfôr. Dette gjelder også de tykke hestene dine, og med de er det enda viktigere at du ikke har et veldig næringsrikt grovfôr. H1 høy må de for all del ikke ha. Sats på H3-H4 dersom du har mulighet. En kan ikke slankes ved å få lite høy, da stopper bare forbrenningen opp.
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  13:39:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
takk for svar

hestene går i utmarka, på setra.
forer ikke med høy!

ShyBoy

Skrevet - 29/07/2006 :  14:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er forskjellen på sportshavre og vanlig havre?
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  16:05:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er forskjellen på sportshavre og vanlig havre?

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

dette spørsmålet henger jeg meg på også..!

?????????

og hel havre og knust havre??

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.