hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Please,bli frisk!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Please,bli frisk!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  23:40:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Ja,som noen vet var jeg jo inne på vetrinærklinikken med hesten min idag....
Og fikk ikke akkurat høre noe man vil høre der...
Hesten min har nok fått allergi.
Så er jo spørsmålet om hun vil bli helt frisk igjen,det kan man ikke vite ennå...
Men nå skal hun gå et par uker på kortisonbehandling da,men når hun er ferdig med den vil hun nok få allergien tilbake,så nå er det mye man må passe på for ikke å utsette henne for ting hun kan reagere på. Hun skal ha det så støvfritt som mulig.
Men mest sannsynlig er det noe ute hun reagerer på siden hun fikk det mens hun gikk på beite,å da er det jo ikke akkurat så lett å holde henne unna alt...

Dette er jo en konkurransehest som jeg kjøpte ifjor,for endelig å få konkurrere skikkelig igjen etter gamle hesten min døde,så tenker bare på om hva hvis hun ikke vil bli så bra at hun kan brukes normalt igjen,da er det jo ikke akkurat mye til konkurransehest...
Å ikke har jeg råd til ny hest i den prisklassen...
Så...ja,hvorfor måtte det skje med den hesten lissom,hun er bare 6år og dette er noe helst eldre hester får...
Jeg hadde så mye planer med henne fremover,men nå kan jeg ikke gjøre annet enn å ta dag for dag på hvordan hun er.

Måtte bare få det ut her!

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  23:45:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Huff, det var leit å høre med hesten din.

Vet ikke om det er noen trøst, men for en del år siden da en av ginas tidligere eiere eide henne, fikk hun en allergisk reaksjon på vaksine etter at en fòrrytter hadde presset henne for hardt dagen etter vaksinasjonen.
Dette førte til at hesten lå for døden, trodde det kom til å gå den gale veien.
Men heldigvis kom hun seg, men hun slet med mye hosting og problemer med luftveiene i ettertid. Hun måtte trenes helt opp på ny igjen.

Men; den dag i dag; i mitt eie vises det ikke på henne at hun har vært igjennom det. Hun har gått mye sprang & dressur og blitt startet med i ettertid, det gikk over til slutt.

Håper dere finner utav hva hun ikke tåler, det er ikke noe gøy når man har gledet seg til så mye, men så kommer det noe i veien..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  23:46:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Huff, jeg syns så synd på både deg og hesten! Det der kan ikke være noe gøy:( Dere får ha lykke til, og gi oss oppdatering fremover! Krysser fingrene for dere begge to!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  23:49:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff, det var leit!
Håper det går bra, tenker på dere begge ;)

www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  23:53:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ikke fint å få høre dette. For ett år siden fikk vi høre det vi hadde ventet på en liten stund, Eikdokka hadde sommereksem.

Jeg tror du kan få en normal hest hvis du finner ut hva som hjelper på akkurat henne, uansett.. Lykke til! Det ordner seg!

Vet ikke om Dr. Baddaky kan hjelpe mot den allergien hesten din har fått, men jeg kan anbefale det som et forsøk i allefall. Eikdokka ble nesten helt bra av vaksinering laget av dr. baddaky til eksem hennes, desverre har hun fått utbrudd nå for første gang i år. Hva som gjorde det vet jeg ikke, men tror det er svikt i vaksineringsrutine (hun har stått borte i 1 måned).

Therese
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  00:18:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke fint å få høre dette. For ett år siden fikk vi høre det vi hadde ventet på en liten stund, Eikdokka hadde sommereksem.

Opprinnelig postet av Eikdokka

O.T, men - er ikke Eikdokka bedekket nå? Eksem er arvelig .. :-/
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  00:53:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Ja, hun er drektig. Og vi var klar over at det er arvelig, sikkert noen som synes det er utrolig teit av oss å bedekke da. Men slik ble det, det er heller ikke 100 % sikkert at avkommet får eksem.. *lov å håpe*
Therese
Gå til toppen av siden

Bodi-Aina-og-Hagalin

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  01:02:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
åh.. det var Så synd å høre:( men, det er en hest på stallen her som også har allergi.. han var egentlig dømt. hun som eier han kjøpte han for å drive med sprang.men nå til våren gikk hesten bare å hosta og pusta virkelig overfladisk. og han gikk på masse medisiner og slikt lenge. merket lite framgang,så vi hadde egentlig ingen forhåpninger om at han overlevde sommeren... men så tenkte eieren at hun ikke skulle gi seg uten å ha prøvd det meste for å få han frisk.. hun kontaktet en equi-terapaut, og han har hatt noen behandlinger der.. og vet du hva? hesten kan nå jobbe skikkelig uten å bli kort pustet og hoste! kansje noe å tenke på? kansje det vil fungere på din også? klem fra meg.. Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  01:36:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Takk takk alle sammen;)

Ja,det med equiterapaut er selvfølgelig noe å prøve på dette...
Er ei på stallen her som er det,så hun har fått behandling av henne en del ganger før også...

Anne: Det er jo godt å høre da,at hun er blitt helt bra....
Da finnes det håp;)

Nei,men dyrlegen sa at vi ikke måtte se helt svart på det enda så får jo bare håpe...

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  03:12:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, hun er drektig. Og vi var klar over at det er arvelig, sikkert noen som synes det er utrolig teit av oss å bedekke da. Men slik ble det, det er heller ikke 100 % sikkert at avkommet får eksem.. *lov å håpe*

Opprinnelig postet av Eikdokka

Jeg syns ikke det er dumt i det hele tatt, som du skriver så er det ikke 100% sikkert, så en vet jo aldri.. hvem vil vel ikke ha et "minne" etter den flotte hoppa si vel? Hadde vært noe annet om det hadde vært noe mer alvorlig syns jeg. :) *krysser fingrene*

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  10:49:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om man kaller sommereksem "ikke noe alvorlig" har man ikke opplevd det....
Jeg skal ikke si at det er dumt eller ikke å sette på hoppa,hvor stor arveligheten er vet de vel ikke sikkert (annet enn at det ER arvelig) men sommereksem er noe helt forj***lige greier.

Skal man ha eksemhest er det enormt arbeidkrevende og får hesten utbrudd er det virkelig grusomt for dem.Hester som klør seg til levende kjøttkaker uten ett strå man eller hale igjen...hester som aker seg hysterisk langs bakken for å bli kvitt det som klør...

Så å si "ikke noe mer alvorlig" blir feil.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  11:13:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror, som Kurre, at de som sier "ikke noe alvorlig" (og jeg vil gjerne legge til "synes ikke det er dumt"/"håpe") aldri har opplevd å se at blodet renner av en hest som har klødd seg, eller sett store åpne sår og hvor vondt det faktisk er for hesten.

Det er så mange hester i verden som trenger et godt hjem, at det er nok å ta av uten å avle på eksemhest. Men det er en annen debatt. :-)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  11:37:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg har opplevd sommereksem, og vet hvor ille det kan bli. Selvfølgelig er det alvorlig.
Vi vet hva vi kan forvente oss.
Venter i utgangspunktet et føll som kan få sommereksem med årene, hvis det ikke får eksem gjør jo ikke akkurat det noe.

Men nå har ikke jeg interesse av å diskutere dette med noen her inne, og det var heller ikke det debatten handler om

Therese
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  17:22:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote]
"Hadde vært noe annet om det hadde vært noe mer alvorlig syns jeg"

Opprinnelig postet av AnneSpotOgGina

Og jeg siterer meg selv; har ikke sagt at det ikke er alvorlig, men det finnes andre arvelige sykdommer som er mye verre.

Jeg syns vertfall at Eikdokka må få sette føll på hoppa si om det er det hun vil, jeg er enig med henne, andre kanskje ikke.
Tro meg; jeg har selv vært borti hester med sommereksem, som har sett ut som vandrende kjøttkaker. Men jeg har også sett hester med mildere form av sommereksen, som har fått mye oppfølging og klarer seg fint. Så da blir det vel litt feil å "forhåndsdømme".

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.