hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på halvfôrsavtaler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Pris på halvfôrsavtaler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  21:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pga. skolegang er jeg nødt til å sette bort Ibbus på fôr 1-2 ganger i uken fra høsten av. Har tidligere ikke tatt noe for at noen har han på fôr, men hest koster penger så jeg er nesten nødt til å få inn litt penger også. Jeg søker en person som er villig til å ri dressur, så man betaler jo heller ikke for å tusle rundt på tur. Vedkommende får også ri for instruksjon og starte stevner hvis det er ønskelig.

Det jeg er usikker på er beløpet pr. måned. Stalleien er 4300,- og i tillegg kommer skoing, veterinær etc. Har nå satt prisen til 500 kr. pr. måned for en dag i uken, og 900 kr. pr. måned for to dager i uken. Er dette urimelig?

Redigert av - Kristine-Ibrahim den 24/07/2006 21:32:42

Lopke

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  21:55:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei.. det var da en grei pris :) Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  22:38:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Utgiftene pr dag forrytter rir bør ikke overstige det det koster å ha hesten pr dag i stalleie. Vanlig pris er vel 100,- - 150,- gangen, dvs 4-600,- pr mnd for 1 dag i uken. Når det begynner å koste opp mot 150,- syntes jeg det er riktig at forrytter skal få bruke hesten "som sin egen" de dagene h*n har hesten, dvs få være med på treninger og stevner osv. Så det hørtes ut som en helt gjennomsnittlig pris. Jeg er vant til omtrent det samme som forrytter, men blir det noe ekstra fordi eier skal bort eller lignende så betaler jeg ikke mer for det. Lykke til!
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  00:55:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har regnet litt på det, og funnet ut at det blir ca. 150 kr pr. dag (Har da regnet stalleie for ett år, pluss skoing, veterinær og evnt. annet). Dette blir jo da 600 kr måneden, så om jeg tar 500 kr for en dag så er jo ikke det så aller verst.

Som sagt er jo jeg ute etter en som kan ri dressur, ikke på tur. Da hører det jo også med treninger og stevner. Så sånn sett synes jeg prisene jeg satt er ganske allrighte. Stallen har jo også all verdens fasiliteter, så man har mulighet til å utvilke seg som rytter også.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  01:25:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hva er/inkluderer "veterinær" og hva er "evt. annet"? Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  03:35:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Syns det hørtes ut som en grei pris jeg
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  14:34:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Syns ikke dette hørtes ille ut jeg :-)
(men jeg trodde ikke du skulle gå på skole jeg, ombestemt deg?
nysgjerrig vettu)

Guro
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  15:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er/inkluderer "veterinær" og hva er "evt. annet"?

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

ormekurer, vaksiner, rasping av tenner, tja ting kan skje..
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  15:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veterinær er rasping av tenner, vaksine og ormkur. Evnt. annet er utstyr som må byttes ut pga. slitasje f. eks.

Guro: Ble visst skole allikevel ;-) Så, om 8 år har jeg forhåpentligvis mastergrad i politivitenskap. ;-) Min store drøm.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  17:09:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Guro: Ble visst skole allikevel ;-) Så, om 8 år har jeg forhåpentligvis mastergrad i politivitenskap. ;-) Min store drøm.

Opprinnelig postet av IbrahimK

Lykke til :-)
Det går nok det også skal du se :-)

Jeg håper jeg har mastergraden min om ett år *håpe,håpe*

Guro
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  19:58:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Veterinær er rasping av tenner, vaksine og ormkur. Evnt. annet er utstyr som må byttes ut pga. slitasje f. eks.

Opprinnelig postet av IbrahimK

Politivitenskap? Jøss! Hva er det du går for å få det? Hørtes kjempeinteressant ut!
Gå til toppen av siden

monaco_image
» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  20:16:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns 400-500 er passe pr/dag pr/mnd, hvis fôrrytter får bruke hesten til noe "nyttig".
Altså er prisen din bra =)
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 25/07/2006 :  20:37:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ragnhild: Ja, jeg tror det er kjempe spennende. Det er nytt fra i år, så vi får se ;) Deltakerne må ha enten politihøgskole (3årig) eller juridisk embetseksamen, alternativt treårig høgskoleutdanning/bachelorgrad, så tre år i praksis og deretter to år til for å få mastegrad. Det første året er obligatorisk med forelesninger, gruppearbeid og seminarer, mens det siste året er viet til skriving av masteroppgaven.

Jeg VIL så gjerne bli ridende politi da, men mastergraden hørtes veldig intr. ut. Går jo ann å få gjort begge delene :)

Redigert for å legge til litt om mastergraden.

Kopi av melding:
Politiutdanning på masternivå

- Politiet har som mål å arbeide mer kunnskapsstyrt, proaktivt og forebyggende, sier sjef for Politihøgskolen, Hans Sverre Sjøvold. - Politihøgskolen vil med masterutdanningen bidra til at politiets arbeid blir mer analysebasert og styrt av kunnskap.

- Forebygging og bekjempelse av kriminalitet krever systematisk innhenting av informasjon og kunnskap, som videre må analyseres for å kunne iverksette velbegrunnede strategiske og operative tiltak.

Tradisjonelt har politiet reagert på forbrytelser, ordensforstyrrelser og ulykker etter at de har skjedd. Politiet ønsker i større grad å forebygge slike negative hendelser gjennom å kartlegge gjentagende problemer, analysere årsakene, og finne ut hva det er mulig å gjøre noe med. Deretter kan politiet sammen med andre etater og ”problemeiere” iverksette tiltak, for så å vurdere om tiltakene har virket. Denne formen for problemorientert politiarbeid krever betydelig mer metode- og analysekompetanse enn det politifolk får i sin grunnutdanning. Gjennom det nye masterstudiet kan Politihøgskolen møte behovet for høyere analyse- og forskningskompetanse i Politi- og lensmannsetaten.

Masterstudiet ved Politihøgskolen har vært under planlegging i nærmere ti år. I løpet av denne perioden har staben ved skolen blitt styrket med flere professorer, førsteamanuenser og doktorgradsstipendiater. Forrige uke godkjente NOKUT (Nasjonalt Organ for Kvalitet i Utdanningen) studiet, og PHS kan søke formelt om etablering. - Opprettelsen av et masterstudium er med på befeste Politihøgskolens plass i det norske høgskolesystemet, samtidig som det styrker politiprofesjonen, sier Sjøvold.

De første studentene vil bli å finne på Politihøgskolen i september 2006. Til det første kullet vil det bli tatt opp 20-25 studenter. Disse kan foreløpig velge mellom å spesialisere seg i ”Politiarbeid i lokalsamfunnet” og ”Organisert kriminalitet og terrorisme”, mens flere fordypningsretninger vil bli utviklet senere.

Deltakerne må ha enten politihøgskole eller juridisk embetseksamen, alternativt treårig høgskoleutdanning/bachelorgrad. Det kreves minst tre års relevant praksis. Studiet retter seg primært mot personer med politiutdanning og arbeidspraksis fra politiet, men andre ansatte i politiet, tollvesen, kriminalomsorg eller kriminalitetsforebyggende virksomhet kan også søke. Studiet er normert til to år på fulltid. Undervisningen det første året er obligatorisk, og omfatter forelesninger, seminarer og gruppearbeid. Andre studieår er viet skriving av masteroppgaven.

Redigert av - Kristine-Ibrahim den 25/07/2006 20:38:44 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  21:43:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hvilken vei skal du gå for å få den mastergraden da? :-) Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  16:07:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg føler meg ekstremt heldig som betaler bare 500 kr i måneden for to dager (før), men det kommer nok an på stalleien, og nå syns jeg faktisk at det var ganske dyrt.

Syns det blir litt i overkant å betale 1000 kr i måneden for to dager, men som sagt, det kommer an på hva det koster for eier.

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  22:43:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvilken vei skal du gå for å få den mastergraden da? :-)

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Tror ikke jeg helt forsto spørsmålet ditt? Regner med at skoleårene er på PHS, slik som den vanlige politiutdanningen, hvis det var det du tenkte pp?
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.