hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oppstart etter beite
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Oppstart etter beite
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lyngen

Skrevet - 24/07/2006 :  14:21:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på hvordan dere legger opp planen etter at hesten har hatt fri på beite i litt lengere tid (2mnd)?

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  14:34:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Har ikke noe konkret svar, men ville begynt med masse skritteturer i ulendt terreng gjerne. Kommer jo litt an på hvor godt trent hesten var før den blei satt på beite? Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  14:47:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Etter beite ble det mest rolige turer i en ukes tid før vi begynte å trene igjen. Hvis hesten er i god form før den settes på beite tar det ikke lang tid før den er tilbake i god form.
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 24/07/2006 :  15:24:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir ca en uke på rolige skogsturer, med noe trav og galopp(han bestemmer tempoet i galoppen). Etter en uke inkluderer vi klatrebakkene og litt lengere trav/galoppstrekker. Etter ca 1 mnd på tur, begynner vi å inkludere ridehuset (begynner med 15 min skritting etter tur, og øker etterhvert). Rir ikke så mye på banen til vanlig, kun en dressurtime i uken, og det starter vi ikke opp med før i september. Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  18:12:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres jo fornuftig ut

Det sises jo (aner ikke hvor jeg har det fra) at per 2 dag hesten har vært på beite trenger den 1 dag for å komme "tilbake" igjen. Så slikt sett vil det jo si at du trenger 1 mnd før han er tilbake i form hvis han har stått 2 mndr på beite. Men ikke vet jeg;) I grunn så tar man jo hensyn til hestens form der og da, pluss grunnkondisjonen. Som de andre sier, en hest som er i god form før "beiteslipp" trenger mindre tid på seg på å komme tilbake i form.

Meg personlig ville ikke drøyd det så lenge med å inkludere bakkerarbeidet (ridehuset), men som du selv sier at han ikke pleier å gå så mye på banen til vanlig. Men det er jo ditt eget valg

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.