hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kodeleddsbet.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Kodeleddsbet.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucen
» VIP

Skrevet - 07/11/2003 :  18:09:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som hvet noe/har erfaring om kodeleddsbetennelse?
Hvor lang "hviletid" (ca) er det beregnet og er dette en "kurant"
skade som enkelt legest og ikke kommer tilbake?

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2003 :  19:33:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hesten "min" har kasnje hatt det nå, dyrelegen fann ikke helt ut hva det var. men jeg skriver nå om det var det hun hadde.
hun fikk det 4.okt, begynte å ri skritteturer på 10-15 min 14 dager siden, begynte med trav forrige helg. hun måtte stå inne på mykt undrelag i 14 dager eller noe, jeg måtte leie turer med henne. det var slitsomt og kjedeli!!!! vet ikke om det kan komme tilbake eller noe, håper ikke d.....
har hesten din det, ring til dyrlegen straks!!!!!!!!!!!

det er det jeg vet.....

Laura på Trana, ikke Lø.... å hun er ikke i skyggen av noe annet en et tre!!!!!
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2003 :  21:22:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Heisann:)
Jeg leste et eller annet sted på nettet (som jeg ikke finner igjen) at gurkemeie hjelper mot betennelse i ledd. Det var en diskusjon om sprøyting av ledd, tror det var et sted på www.ellenofstad.com. Noen hadde gode erfaringer med å gi 1ss gurkemeie-pulver daglig for behandling, og 1ts daglig til forebygging. Dette virker ikke smertedempende, så hesten vil kjenne at den ikke bør belaste den vonde foten. Sprøyter man leddet vil det virke bedøvende, og hesten vil gjerne stå på som før selv om skaden ikke er leget. Jeg har ingen erfaring med dette selv, men ifølge de som hadde prøvd det så var det effektivt. Kanskje hadde hestene blitt like fort friske uten gurkemeie, men det er ihvertfall lite risiko ved å prøve, og heller ikke så dyrt:)
Håper hesten din snart er frisk og rask igjen!

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 09/11/2003 :  05:00:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Det er en nokså "vanlig" skade i dag,men det sies at har hesten først hatt dette en gang,kan den lett få det tilbake!Hvile,er nøkkelordet og støttebandasje som skal sitte godt under koden så den støtter opp.

Vet en del konkurransehester blir sprøytet,og selvfølgelig slutter den å halte,men det kommer tilbake kort tid etter behandlingen,om den ikke får hvilen som er det viktigste.

Som oftest blir forbena angripet pga.den store vektbelastningen,så og trene med støtte-belegg er ikke dumt.Hester som har store og tunge proposisjoner,fordelt på tynne bein med små koder/hover er mest utsatt.
Gå til toppen av siden

Adventure2

» VIP

Skrevet - 08/12/2003 :  14:58:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei...

hesten min ble halt så jeg søkte rundt på internett om diverse halheter og fant veldig mye stoff.. Når det gjelder leddbetennelser generelt så er symptomer på dette,
ikke sammarbeidsvillig
kan virke dum
halt
stiv osv

Det er veldig viktig og kontakte dyrlege når hesten får leddbetennelse når smerter over lengre tid kan utvikle seg til kroniske leddbetendelse, noe som sier at i enkelte store tilfeller at hestens aktive liv som ridehest er over, i verste tilfeller... Men det er positivt vis man finner ut av dette før det har utviklet seg....
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.