hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lenge kan en vente?!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvor lenge kan en vente?!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  03:02:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nå har jeg gått lengre og klødd meg i hodet om jeg skal legge ut nok en irriterende tråd om mitt evige styr!

Men så har jeg ikke fått ordentlig søvn på en uke nå, så jeg tyr til desperate forsøk her!

.. Har seg jo sånn at jeg har jo denne eksen min som ligger på lur.. Problemet er at jeg får IKKE sove om dagene, sutrete og grinete som ei gammal merr dagen lang. Netopp fordi en viss person vil se tingene an, ja, vi har jo snakket om dette å bli sammen igjen. Nå har det gått en mnd, og 2 mnd siden det ble slutt ca. Vi skal fortsette å prøve videre. Jeg spør kanskje litt ofte om det er noe svar, men han vil fortsatt se det an. Særlig vil han vente til høsten kommer.. Hvor går egentlig grensen på hvor lenge jeg skal finne meg i å gå rundt og ha det sånn?

Har så forferdelig lyst til å gi blaffen, men man klarer jo ikke det med sånne følelser! Var på besøk for ei uke siden, uken før der ringte han som besatt HVER dag, savnet meg og så ut til å ikke fungere uten meg. Nå, etter at jeg reiste hjem, mener han at han er for opptatt med jobben, så derfor snakker jeg bare med han hver 3dje dag eller noe..
Og jeg som er verdens mest følsomme menneske går såklart å river meg i håret dagen lang, fordi jeg skjønner ingenting! Jeg maser kanskje for mye, men når en har blitt såret engang, så vil en jo helst unngå det igjen. Og da må en ha svar for å føle seg trygg!

Vil så gjerne få sagt på en smart måte at jeg er LEI av å vente, det har jeg allerede sagt rett ut allerede et par ganger, men jeg får aldri annet svar enn at han vil ha mer tid. Forbaska mannfolk! Ødelegger til og med rideturene mine om dagen, jeg vimsa sånn i mine egne febrilske tanker i dag, at jeg endte opp med et halvt tre i trynet!
Jaja, det var ikke trøst jeg skulle ha heller; men nok engang noen gode tips som så mangen her har mye av! Jeg vil jo ha "drittsekken" tilbake, men jeg vil ikke vente for lenge, ikke til høsten, fordi jeg er redd for at ting skal gli rett utav hendene mine hvis jeg venter for lengre!
Utålmodighet er noe som beskriver meg bra når det kommer til mennesker!

SÅ derfor håper jeg så DESPERAT på svar her jeg sitter! Samtidig som jeg lurer på om jeg er blitt tullrusk, siden at jeg tror at dersom jeg skifter bakgrunn på pc'en, til den jeg hadde tidligere når vi hadde noen "super-uker" sammen etter at det var slutt, så vil det bli slik igjen!
Hvordan får jeg orden på dette mon tro?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  03:13:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Skjønner deg så utrolig godt. Å tullerusk er du slettes ikke, hadde et slikt forhold jeg også, det varte i 3 år. Jeg torte ikke å ha ta av et smykke i frykt for å miste lykke eller slik du sier med bakgrunn. Forholdet med han var turbulent til tider, noen ganger fantastisk og andre ganger et rent mareritt, men følelsene var så enormt sterke. Men jeg tok et valg og komme meg unna, jeg spurte meg selv, om det var slik jeg ville til bringe hver dag for resten av livet, i tvil om hva han vi, og la han ha meg så rundt lille fingeren. Jeg maktet det ikke, så jeg dro, siden det har han tryglet og bedt, men ikke latt meg bite på, for jeg vet at han ikke kan forandre seg. Å håper du ikke lar deg gå i samme felle, det fortjener du så alldeles ikke. Syns du skal sette hardt mot hardt å gjør deg kostbar, du er verdt så mye mer. Du kan få bedre, modner, mere målbevist, sikrere, stødigere og mere sikker på sine følelser.

Stå på du, dette klarer du, ønsker deg ALL hell og lykke. Å for all del ikke l deg falle, å ikke la han få overtaket på deg, du er sterkest, og vis det:)

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 19/07/2006 :  08:58:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt enig med missy her. Et forhold er ikke noe man bare kan ta "sommerferie" fra og ta oppigjen til høsten. Nå kjenner ikke jeg han og har jo bare lest saken fra din side, men kan virke som han vet nøyaktig hvor han har deg og bruker dette til sin fordel... Tror nok du må sette hardt mot hardt, men du kan jo da risikere at det går motsatt vei også. Er ikke så lett å gi råd i en slik sak egentlig..
Håper dere finner ut av det.
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  09:07:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Drittsekk! Gå rundt å ha deg "på gress" på den måten. Virker som om han må ha deg i bankhånd sånn i tilfelle det ikke skulle dukke opp noe annet. Superegoistisk. Arrgh!! Blir sinna på dine vegne. Har vært der sjøl. Slutt å mas og vær kostbar. Eller aller helst se deg om etter noe nytt. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  10:01:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Innstill deg på at det er slutt og kom deg videre.
Det er som regel da de kommer tilbake (hvis de tror sjansen går fra dem) og da er du kanskje kommet over det verste slik at det er lettere for deg å se om han virkelig er verdt deg?
Jeg synse du fortjener bedre...
Men som andre nevner, slutt og mas på han og vær kostbar.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  10:59:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Det er noe drit å være forelsket. Det er sikkert og visst! He,he...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  10:59:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Enig med de andre her.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  16:08:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Ja, jeg er jo enige med dere.

Problemet er at uken før jeg reiste og besøkte han, var jeg kostbar som fy, jeg hadde "overtaket" på han. Nå er jo rollene helt snudd om..

Vi snakket litt i går om jeg skulle reise opp for et par dager, men ejg er noe usikker hvis jeg ikke klarer å være kostbar. Det som også er så typisk, er at jeg har fått en drøss venner via han.. Venner er jo noe man ikke akkurat vil miste, og det gjør jeg hvis vi mister kontakten antagligvis, siden jeg ikke kjenner de så altfor godt enda.

Jeg tror dere har rett i at han vet hvor han har meg. Bare jeg klarer å være kostbar, så vil det kanskje snu igjen.. har lyst til å gjøre et siste forsøk vertfall..

Men på hvilken måte kan jeg vise at jeg er kostbar? Eller finnes det noen måte å "si" at man er kostbar?

Huff, håper jeg aldri forelsker meg igjen!....

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  16:16:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hm, hvis du skal besøke ham og du har andre venner der han er, kan du kanskje avtale å gå ut se på kino eller et eller annet som han ikke er med på. Da viser du jo at du klarer deg fint uten han fordi du har egne venner. Ellers må du for all del ikke sove i samme seng som han ol. du må behandle ham som en hvilken somhelst annen gutt du ikke er sammen med. Så lenge han bare "går å tenker på det", er dere bare venner, ikke gi ham noen fordeler fordi dere har vært sammen før.
Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  16:18:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg leser det du skriver, får jeg opp bildet av en venninne av meg...
Hun hadde det på akkurat samme måten som deg; Han holdt henne på gress i flere måneder. Da vi andre klarte å få henne til å gå ut, møte andre og tenke på seg selv som singel, dukket han opp på nytt. De ble sammen igjen, det varte en måned og han dumpet henne, eller de skulle ha en pause. Han måtte tenke gjennom tingene. Pausen varte og rakk...
Venninna mi møtte en ny gutt, snill og hyggelig type som, tja, forgudet henne...
Hva skjer?
Joda, eksen dukker opp igjen, og forfører henne på nytt!
Hun glemmer den mye "typen", det var ikke blitt noe alvorlig ut av det, det går to\tre måneder. Og eksen dumper henne på nytt...

Denne historien gjentar seg i nesten tre år.

Da var vi to venninner som ble så forbanna på ham, at vi dreit han så totalt ut på en fest...
Vel, gutten flytta fra bygda. Hun hadde en skikkelig lei periode etter på, men det gikk over.

Det jeg føler når jeg leser gjennom denne tråden, og den du skrev tidligere, er at HAN BRUKER DEG!!!

Kom deg unna tullingen, glem ham og finn en som setter pris på deg!!

Å leke kostbar er noe 14-åringer gjør når de skal huke søteste gutten i klassen!
Du kan aldri bygge en fremtid sammen med en som må "jakte" på deg.

Hilsen
Tante Annette :-)

Redigert av - AnnetteHansen den 19/07/2006 16:38:51 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 19/07/2006 :  16:28:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kjære deg.
Hvis du må spille kostbar for å få ham, så er det ikke verdt det.
Du kan vel ikke gå å spille skuespill resten av livet?

Funker det ikke når du er deg selv, med de følelsene du virkelig har. Så kommer du aldri til å bli lykkelig med ham.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Er ellers enig med de andre, kunne skrevet masse mer til deg, men det ville stort sett være det samme som fra de andre.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  20:09:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Vet du.. jeg har lekt den leken så mange ganger at jeg blir kvalm. MEd xn min drev vi på slik i 3 år, det første året hadde jeg overtaket på han, deretter snudde det. Så kunne vi ha en krangel/diskusjon så fikk jeg overtaket en uke eller no, men så tilbake til det gamle. Jeg prøvde og prøvde, men det er ingen vits, Skjønner denne fyren betyr mye for deg. det gjorde jo xn min å, å gjør enda. Men du er nøtt til å sette deg selv mere høytidlig. Du kan ikke få overtaket på han eller virke kostbar når du ikke er det, eller du ikke tar deg selv alvorlig nokk. Jeg unner deg aldeles ikke denne situasjonen, for jeg vet så alt for godt hvordan det er. å Du bør tøye det langt skal du lykkes. La han få gå, la han få prøve seg, han kommer tilbake, tro meg. Å da kan du være hard litt til, det var det jeg gjorde, men jeg fant ut at jeg klarte meg utmerket på egen hånd, å dermed ikke tok han tilbake.

Ved å ta avstand til han taper du ikke uansett. Enten vil han skjønne hva han har å komme tilbake, eller du finner ut at du klarer deg helt fint uten, å dermed kommer deg videre. En så pen jente som deg, kan umulig ha problem med å treffe nye gutter iallefall..

Syns du skal være mere sikker på deg selv og vinn selvtillit, kan ikke være kostbar uten det, vises så godt igjen når vi jenter er svake.. vi er så uheldig slik..

Ønsker deg all lykke.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:35:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
åh, Anne.. nå som jeg trodde alt var bra! Hehe, fulgte ivirg med på reality'en på mix her ;)

Men uansett... hva er grunnen til at han trenger tid? Jeg synes ikke du uten videre skal godta det. Isåfall bør du si at du ikke vil sitte på gjerdet og vente, og at han får si ifra når han har tenkt ferdig. Du kan godt si at du ikke kommer til å vente for evig også... for jeg tror det er nettopp det han tror! at han godt kan bruke sommerferien på gutta og øl, fordi du venter på han til høsten uansett.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:50:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
åh, Anne.. nå som jeg trodde alt var bra! Hehe, fulgte ivirg med på reality'en på mix her ;)

Men uansett... hva er grunnen til at han trenger tid? Jeg synes ikke du uten videre skal godta det. Isåfall bør du si at du ikke vil sitte på gjerdet og vente, og at han får si ifra når han har tenkt ferdig. Du kan godt si at du ikke kommer til å vente for evig også... for jeg tror det er nettopp det han tror! at han godt kan bruke sommerferien på gutta og øl, fordi du venter på han til høsten uansett.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Nå har jeg lest igjennom alt av innlegg fra dere i tråden flere ganger for å være sikker på at alt synker passe godt inn..

Grunnen til at han ville ha mer tid, var fordi han ville ha sommeren på seg, og ville ikke rushe inn i noe, for det syns han at vi gjor den gangen vi ble sammen første gangen..

Problemet er at jeg har sagt akkurat det du skriver, at jeg ikke venter for evig. Har til og med sagt at jeg tror ikke jeg klarer å vente helt til høsten. Da begynner han bare med den samme gamle "men jeg har ikke noe svar nå, må se videre".
Det er så idiotisk svar at jeg blir GAL!

Jeg har innstillt meg LITT på at det ikke skal bli noe mer nå, vertfall prøve og innbille meg det.. Har pakket utav tingene mine som jeg skulle ha med opp når jeg liksom skulle reise opp i morgen kveld.. Så da får jeg antagligvis ikke se han mer i sommer pga. jeg får ikke mer fri heller.. Så får jeg bare la det skure.. Ikke fikk jeg taki han, ikke fikk jeg svar på meldingen min i dag heller, var bare et uskyldig spm. om hvordan vi skulle gjøre det om jeg skulle komme i morgen.
Men nå har jeg droppet det, skal prøve å roe med ned med en venninneprat i kveld. Sånn pleier jo å hjelpe.

Og så MÅ jeg prøve vertfall, å ikke ta kontakt før han gjør det.. Hele greia er vel som før, det er bare at jeg klarer som sagt ikke å gi helt slipp.. Jeg vil vertfall prøve siste tingen, selv om det sikkert er fryktelig dumt av meg; bare la være å ta kontakt i det hele, så får det skure og gå.. Selv om jeg hater å ikke kunne snakke med han når jeg vil..

MANNFOLK! Hvorfor kunne det ikke bare vært hester og oss? ikke noen mannfolk som ødela livene våres?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:53:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Synes du absolutt IKKE skal dra og besøke han. Heller ikke drive å snakke i telefonen hver dag. Jeg vet det er drittøft. Bin there - don that. Men du må være så snill å innse at du er verd så mye mye mere enn dette. Med den oppførselen han viser, er det temmelig sikkert at det kommer til å skje igjen om du får han tilbake. Hadde han vært like forelska i deg som du er i han, ville du ikke vært i denne situasjonen. Du må kutte han helt ut. Så får det heller være så med de vennene du mister. Er de virkelig dine venner, så mister du dem ikke. Prøv heller å oppsøke et annet miljø og skaff deg et eget nettverkt, sånn at du ikke er avhengig av hans.

Jeg tror på skjebnen og at det er en mening med det som skjer. Jeg tror også at de menneskene som krysser ens vei, har en misjon. Enten er det de som skal tilføre meg noe eller omvendt (eller begge veier). Når oppdraget er utført, går man videre og har utviklet seg som menneske, selv om det kan være vanskelig å se når man står midt opp i det. Noen forhold mennesker i mellom er ment for å vare livet ut, andre ikke. Derfor råder jeg deg til å la han gå. Det finnes nok av "oppdrag" der ute og du er en vakker jente som jeg også har fått inntrykk av å ha et "vakkert hjerte". Denne gutten fortjener deg ikke.

Jeg skulle gjerne tørket tårene dine og gitt deg en stoooooor klem.

Hilsen Hilde
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  22:21:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes du absolutt IKKE skal dra og besøke han. Heller ikke drive å snakke i telefonen hver dag. Jeg vet det er drittøft. Bin there - don that. Men du må være så snill å innse at du er verd så mye mye mere enn dette. Med den oppførselen han viser, er det temmelig sikkert at det kommer til å skje igjen om du får han tilbake. Hadde han vært like forelska i deg som du er i han, ville du ikke vært i denne situasjonen. Du må kutte han helt ut. Så får det heller være så med de vennene du mister. Er de virkelig dine venner, så mister du dem ikke. Prøv heller å oppsøke et annet miljø og skaff deg et eget nettverkt, sånn at du ikke er avhengig av hans.

Jeg tror på skjebnen og at det er en mening med det som skjer. Jeg tror også at de menneskene som krysser ens vei, har en misjon. Enten er det de som skal tilføre meg noe eller omvendt (eller begge veier). Når oppdraget er utført, går man videre og har utviklet seg som menneske, selv om det kan være vanskelig å se når man står midt opp i det. Noen forhold mennesker i mellom er ment for å vare livet ut, andre ikke. Derfor råder jeg deg til å la han gå. Det finnes nok av "oppdrag" der ute og du er en vakker jente som jeg også har fått inntrykk av å ha et "vakkert hjerte". Denne gutten fortjener deg ikke.

Jeg skulle gjerne tørket tårene dine og gitt deg en stoooooor klem.

Hilsen Hilde

Opprinnelig postet av Fröya

Tusen takk...

Det er vel slik jeg også ha tenkt tidligere, skjebnen. Men kjærlighet gjør blind.. Det ordtaket er faktisk det mest sanne jeg kan komme på.. Det gjør virkelig det!!

Håper bare at jeg får tankene på andre baner snart, er så drittlei av å ha det sånn. Skjønner ikke helt, jeg har venner, dere, familie som HVER DAG sier at han ikke er verdt det, jeg fortjener bedre.. Men som sagt, jeg må være totalt blendet av han..

jeg har jo, som du skriver om skjebnen; utviklet meg mye utover dette.. Har aldri vært oppi noe så vondt før, vertfall som ikke går bort.

Skulle bare ønske kan kunne se det litt selv, det er ufattelig vondt når noen overser deg på den måten.. han skulle bare visst!!! Har så lyst at han skal se hvordan jeg har det, men da vinner han bare uansett.. akk..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.