hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesten bukker ved fattinga av høyregallopp.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hesten bukker ved fattinga av høyregallopp.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  21:39:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hva tror dere er grunnen?
Jeg har mine teorier, men må høre hva dere tror likevell...
Det jeg tror er at hun prøver å unngå å jobbe på høyre hånd da det tydeligvis er tyngre for henne enn på venstre. Bukkingen blir liksom en måte å prøve å slippe å jobbe på.
Trener henne en del på volter og i longelinen med innspenninstøyler, men er dette nok? Klatrer også en del i bratte oppoverbakker der jeg står i feltsits. Er det noen flere måter å bygge opp ryggmusklene hennes på??

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

jeanette
» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  21:53:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidejeanette  Svar med kopi av melding
Hei =)

Dette hørtes kjent ut...
hesten min holdt på med samme greiene i flere måneder, jeg fant ut at han hadde låsninger på høyre side av bakparten (bør først og fremst sjekkes.....)
etter dette ble behandlet fortsatte han med bukkingen som var blitt en god vane der han slapp å jobbe på høyre hånd.
da tipset trenern min om at hver gang jeg skulle fatte galopp skulle jeg ri han så mye frem at han hadde nok å konsentrere seg om å fatte galoppen og ikke bukke & tulle rundt. Da han kom i galopp, red jeg han så mye frem, til han ble sliten. dermed fattet på nytt. osv.

det tok to dager før han skjønte at han måtte jobbe såpass i galoppen at han forstod han burde spare på kreftene...

bare noen tips fra meg =)

Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  21:54:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, ri han FREM var et godt tips, så han ikke kan tenke på å gå "oppover" bare fremover...
Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 19/07/2006 :  15:00:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
takk, hesten min gjør det samme, begge veier.. Nå fikk jeg tips også :D
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:19:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Hadde d samme problemet med min 4 åring.
Hver gang han bukket tok jeg enten til pisken, eller stoppet han.
Tror d var noen ganger fordi det var gøy og andre ganger fordi han skjønte at han fikk stoppe hver gang han bukket.
Ridelæreren sa at jeg bare skulle ri han enda mer frem,
Etter 2 timer var det borte:P

Samme med rygging. Han rygge hver gang vi stod stille. Og da red vi han selvfølgelig frem. Han gjorde dette i flere uker.
Til slutt gjorde jeg det motsatte, rygget ham. Og det var ikke like morro
Og da var den uvanen borte med en gang

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  23:26:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville sjekket for "vondter" jeg...
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  23:33:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Vondter?? hva er det??

Jeanette: Hvordan ser jeg om hesten min har låsninger??

Tusen takk for mange geniale tips:)

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  00:02:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Vondter?? hva er det??

Jeanette: Hvordan ser jeg om hesten min har låsninger??

Tusen takk for mange geniale tips:)

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Låsninger sjekkes vel først og fremst av en equieterapaut.

Og "vondter" som Renate sikter til, mener jeg å tro at er om hesten har vondt noen plass

Hege Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  01:16:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og "vondter" som Renate sikter til, mener jeg å tro at er om hesten har vondt noen plass

Jepp- du og jeg prater samme språk

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 20/07/2006 :  08:35:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer litt ann på hvor bukkingen kommer osv. Motsetter han seg å fatte galopp, eller fatterhan inn i ett bukkesprang, bytter han gjerne galoppen etter å ha bukket?

Hør om en rideinnstruktør kan se på når han gjør det.
Hvis det kommer av "vondter" så kan det også sitte i det frembenet han lander på i galoppen. Men da vil jo hesten gjerne gjøre litt andre ting også, feks hele tia lande i den andre galoppen etter hinder, motsette seg å ta støtte på benet spessielt i nedover bakkere...

Eller det kan jo også være som du tror, et han tror han kan slippe unna jobbibg. Er enig med de andre om at da er det fremover som gjelder...

Gå til toppen av siden

jeanette
» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  10:37:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidejeanette  Svar med kopi av melding
Man kan lett se/merke det selv om hesten har låsninger - går skjevt på rette linjer, uvillig til å jobbe på spesielle områder(her h.galoppen), du kan også ta en massasjebørste og gni børsten godt over hele kroppen, min hadde så låsninger at han satte seg på rompa da jeg traff låsningene oppe i krysset!!!!

MEN VIL ANBEFALE Å FÅ EN KIROPRAKTOR TIL Å KOMME Å KJENNE PÅ HESTEN DIN. dette er ikke noe som kan/skal/bør behandles av uvitende mennesker, da kan du ødelegge hesten din for alltid.

MVH Jeanette
<3 Adonis Foldager <3
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  11:00:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Anebfaler equiterapaut uansett.
Noen hesten skjuler låsninger godt, og hvis den sitter i skuldra så vil du ikke kunne oppdage det ved å bruke børste. Men man merker ofte en låsning hvis man kkjenner hesten godt og sitter ned i trav. Da er den som regel ujevn hvis det sitter i hofteledd, skulderledd, bekken ol.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 21/07/2006 :  23:48:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
kansje det er låsing stegg har da..eller han har jo trossalt ikke tatt høgergalopp på længe..men skal til levanger no og få filet tennene hans..Skal be han sjekke skulderen til stegg og da:D så vi får sjå om vi får noe svar:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.