hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frieserhingster!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Frieserhingster!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  10:22:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Ta en titt på http://www.friesianexchange.com og se på alle hingstene i search kolonnen der!! Hvilken syns du er finest??????? Min favoritt er jo naturlig nok Tsjerk 328, som jeg har føll etter!
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!!

Lopke

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  12:44:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hoppe etter Anton 343. Nydelig han og, men synes det er vanskelig å finne den fineste, har ennå ikke sett en stygg/mindre pen frieser hingst.

Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  12:45:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Nei, det er sant! Vidunderlig rase! Vi skal prise oss lykkelige vi som er så heldige å eie dem.
Doaitsen er jo ganske så flott da!

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  13:35:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp.. og Anne og Time og Jasper og Piter og Sape og Bente og Maiko og Mintse og Teade og og og og og... :)

Vi med frieser skal heldigvis ikke kun velge etter utseende når vi skal finne hingst. Innavlsprosenten avgjør en del og de fleste hingstene forsvinner, EU godkjent stasjon, høyde, stamme, prestasjon, bevegelser, bygning, hårvekst osv osv.. da er vi nede i et par 5 hingster som er aktuelle.

DA kan jeg se på utseendet :)
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  13:46:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
jupp! Det slipper jeg foreløpig å tenke på. Ingen planer om å bedekke tassen min, he he. Kommer nok til å kjøpe en hoppe engang også, men da må jeg begynne å spare på nytt igjen.... Man blir litt hektet på friesere :) Men for all del, jeg ville aldri i verden vært foruten varmblodsen min heller.
Skal du på utstillingen med Lopke eller? Hvor gammel er hun forresten?

Lopke

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  13:50:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp.. skal det :) hun er 3 år nå. Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  13:52:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jepp.. skal det :) hun er 3 år nå.

Opprinnelig postet av Lopke

Da sees vi der. Jeg skal være med å stille Hayke (korumdalen Frieserstall). De skal ha med seg alle de sorte perlene side, og det utgjør jo 7 stk. Blir bra! Gleder meg allerede!

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!!
Redigert av - Stall Nakkim den 18/07/2006 13:53:29 Gå til toppen av siden

Toril H

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  00:27:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bare lurer...hva er gjennomsnittet på innavlskoefficienten i Friseren? Noen som vet? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  01:43:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
øhh.. det er vel veldig forskjellig. Den SKAL være under 10% men helst under 5%. Hva det finnes derute har jeg ikke anelse om. De færreste skriver det i salgsannonsene. Også derfor er det viktig å avle riktig med denne rasen. Den er sårbar. Ikke alle har forstått det egentlig. De vil bare ha en billig frieser.. IRRITERT!!! Gå til toppen av siden

Gea

» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  16:16:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gea skal innsemineres med Mintse neste år har jeg tenkt, flott kar og innavlsprosenten blir 2,34 så det er knall
Har du tenkt noe på å innseminere "storesøster" da Lopke?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  17:44:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja.. liker å studere dem over lang tid.. har ennå ikke bestemt meg, det er sååå mye fint å velge mellom selvom det ikke er så mange.

Liker Nanning.. Men har ikke bestemt meg ennå. Uansett skal Sjord bli onkel i 2008 he he..
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  12:37:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Er nok vanskelig å bestemme seg vil jeg tro!!! Lykke til Lopke!!

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  10:44:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Har sittet å sett på video av Leffert jeg nå... brrr får frysninger! Dèt steget da......
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.