hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å ri hesten to ganger om dagen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Å ri hesten to ganger om dagen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Linda B.

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  22:42:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
På de fleste rideleirene rundt om i landet er det to økter hver dag, tur og bane. Dette er jo ikke alltid hester i toppform heller... hva tenker dere om det? Er bare interissert i å høre hva folk mener
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  22:55:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Nå jobber jeg på stallen, så jeg har god tid til å leie/skritte Kenzo på morgenen, og ri senere på kvelden. Men jeg gjør det ikke hele tiden. I forbindelse med større stevner der hestene må stå flere dager i boks uten å få komme ut, er det fint å ri to ganger om dagen, en gang på selve konkurransen, og en gang senere på kvelden eller tidlig på morgenen (kommer an på når man starter), bare rolig slik at hesten får rørt på seg.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  03:39:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Er hesten i form til det, tror jeg absolutt det er postivt med 2 økter til dagen. En rolig skritte/leietur økt og en ordentlig baneøkt etc... Syns derimot synd på skolehester på rideleir som må gå 2 ganger bane hver dag f.eks! Skal men ri to ganger til dagen må treningen være variert og ikke minst tilpasset hesten og dens form!
Hadde jeg hatt tid og ork til å stå opp tidlig (liker best å sove til utpå ettermiddagen om ferien:), vet jeg at hesten min ikke hadde hatt vondt av å bli ridd to ganger til dagen, en om morgenen og en om kvelden, da hesten min er en hest med ufattelig energimengder og blir aldri trøtt og lei;) De dagene jeg har foringen og derfor er tidlig oppe i stallen, rir jeg gjerne to ganger den dagen og det funker supert det:) Ellers blir det litt vanskelig å gjennomføre morgenøkt+kveldsøkt:p

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Pinocchio96

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:51:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePinocchio96  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePinocchio96  Svar med kopi av melding
Hestane her blir ikkje ridd direkte fast. Dei er ofte på sommarbeite, men er vel mest nede om sommaren. Så nokon gonger kan det ta et par veker før dei blir ridd, og av og til rir me dei til fjells kvar dag. Garpur som er ein islandshest på 6 1/2 år, blei ein dag ridd to gonger til fjells. Det er kvar vei 6 km, så begge turane til saman blir 24 km. Men oppe på fjellet er det beite, kor dei frå eta og sånt. Og så er jo Garpur sprekaste hesten og då.. Men eg har vore med og ridd 3 gonger på ein dag og, for 2 år sio eller noko sånt... For hestane her er det ikkje noko problem, men dei er vant til sånt. Ingen av dei er direkte konkuranse-hestar..
annis pannis kaffekannis;-) Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  22:17:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med "ny-hesten" blir det vel to treninsøkter for dagen, en rolig en på morgenen (halvtime tur e.l. tommekjøring/longering) e.l. og en ordentlig økt senere. Satser primært på dressur, men det blir nok at jeg hopper litt også, og trener musklene i bakker o.l. Variasjon er et must!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

filur 5

» VIP

Skrevet - 20/07/2006 :  12:13:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir to ganger om dagen hver dag jeg.!
Mener de bare har gått av det så lenge de får en god pause i mellom og man trener etter hestens primisser, altså ikke blod trener den.
Nå som det er så varmt trener jeg bare en gang om kvelden!:)God sommer
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  13:23:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg har ofte gått leieturer med Jivi på formiddagen, og ridd senere:) Hun er uansett en lykkelig dame, men elsker å gå på leietur:) Hellegutt tok jeg ofte en skrittetur med tidligere på dagen før vi hadde sprangtrening, han var litt stiv så løste ganske bra opp da. Men det er egentlig lite av det til vanlig, for jeg får ikke tid, og nå når det er så varmt så rusler nå vi rundt nesten hele tiden, ikke noe stress:)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  14:20:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Pleier ikke å være noe problem å ri 2 ganger om dagen! Man må selvfølgelig ta høyde for varmen og hva man legger i treningen. Man kjenner som regel sin egen hest så godt at de fleste klarer å bedømme hva den "orker"
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 21/07/2006 :  22:03:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På de fleste rideleirene rundt om i landet er det to økter hver dag, tur og bane. Dette er jo ikke alltid hester i toppform heller... hva tenker dere om det? Er bare interissert i å høre hva folk mener

Opprinnelig postet av Linda B.

Synes ikke det er noe ille så lenge den ene økten er tur. De turene pleier jo etter hva jeg husker ikke å være så veldig harde heller siden det er svært få ryttere på rideleir som har noe turtrening. Husker i hvertfall vi hadde rolige turer i skogen på rideleir :-)
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  23:26:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hesten min blir ridd hver dag, og går skritt 2ganhger i tillegg. Det vil si at den blir leid, skrittet på tur, skrittemaskin og/eller bånd i tillegg til riding, og er dermed ute 3ganger om dagen.

Denne hesten blir bedre og enklere å ha med å gjøre jo mer den går, og får mye mer energi.

Nå er jeg hjemme på stevne i 4uker og da blir den ridd en gang pr.dag pluss 3 x 10-15 min. skritt.

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

hard_legend

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  23:53:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehard_legend  Svar med kopi av melding
jeg bruker Pedro han på prestansjons bildet mitt> 2 ganger om dagen:D da galloperer jeg og skrtitter og traver og passer men mest gallopp sidne turen nesten alltid går til stranden men Casper den andre hesten min rir jeg bare 1 gang om dagen..

Pedro & Casper

en ku er ikke noen hest!!
sånn er det bare
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/07/2006 :  10:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hender jeg skritter morgenen, evt. trener helt helt rolig og tar en skikkelig økt om kvelden.
OT: Når folk skriver at de trener 1 time om dagen, mener de med eller uten oppvarming da? Litt flaut å spørre, jeg synes det virket som et veldig dumt spørsmål

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  14:32:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
hos ei jeg kjenner,rir de(hun og moren som oftest) hestene 3 ganger hver dag! En tur på formiddagen,en tur på ettermiddagen og en tur på kvelden der de bader med hestene,men for å komme seg til elva må de ri et stykke! Det er ikke så veldige harde turer men de løper jo et par kilometer hver gang,tur/retur! hestene er i rundt 9 og 15 år!

Derimot jeg rir kun en gang om dagen siden hestene mine er ganske gamle og jeg vill ikke presse dem så hardt da!I tillegg rir jeg en 5 års gammel knabstrupervallak som jeg trener i western,og rir noen ganger en nordlandshest ikke så langt i fra der jeg bor...den hesten skal jeg snart nå forhåpentligvis hente hjem så jeg kan trene han der!

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  14:41:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg liker ikke at mange rideskole hester går 4 timer dagen med 4 forskjellige ryttere. Det er ikke noe liv å leve for hestene. Vet hvordan min hest hadde vært hadde han gått rideskole, de ferreste kan trives med det (Tror jeg!)
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Jettomilla

» VIP

Skrevet - 23/07/2006 :  20:53:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJettomilla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg liker ikke at mange rideskole hester går 4 timer dagen med 4 forskjellige ryttere. Det er ikke noe liv å leve for hestene.
Opprinnelig postet av Åssmo

Nei, rideskole liv er ikke akuratt det ultimate for hester! Mange som også blir kjørt hardere enn det du nevner. Og bare tenk på de som er med på sprangtrening etter sprangtrening.. hmrf..!

Derimot er det jo ikke noe stress at energiske/vanlige hester har f.eks en rolig øvelse (kind of tur, longering osv..) på dagen, og banetrening/hard trening om ettermiddagen.
Gammern jeg rei før syntes dette bare var knall

What goes around comes around.. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.