hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dobbel trinse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 dobbel trinse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2003 :  17:02:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
var inne på http://www.stallbua.no/bitt/ballr.html for noen uker siden, og har lurt fælt på en ting... hva er vitsen med dobbelt trinsebitt? blir ikke det veldig mye å ha i munnen på hestene? er det noen som vet hva det brukes til?

det var et annen bitt der jeg også stusset litt på: wilsontrinsen. hvorfor er det doble trinseringer? er det en slags gag?

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***

Oslojente

Skrevet - 06/11/2003 :  11:42:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Både wilson og dobbel trinse er veldig sterke bitt.
Wilson er et kjørebitt som virker på samme måte som scourierbitt.Man fester kinnstykkene i den innerste ringen og tøylene i den ytterste,når det tas opp kontakt med tøylen vil bittringene klemme rundt hestens munn.
Dobbel trinse er to skjeve munnstykker som er leddet asymetrisk i hestens munn,dette gjør at du får større innvirkning (pressflate) på tunge og lader.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2003 :  16:01:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok, da skjønner jeg. men blir det ikke veldig mye i hestens munn med to bitt? eller er de tynnere enn de ser ut?

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

HeleneFøllesdal

Norway

Skrevet - 06/11/2003 :  21:25:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHeleneFøllesdal  Svar med kopi av melding
Hei Kristy
Kandar er jo et hodelag med to bitt, men disse bittene er jo ikke spesielt tykke. Så så lenge hesten ikke har knøttliten munn, er det vel plass til to bitt! Om det er nødvendig, er jo en annen sak!

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2003 :  10:12:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Har selv brukt wilsontrinse under både kjøring og ridning, men vil ikke kalle dette et spesielt sterkt bitt, men heller ledende om du skjønner... Liker bittet veldig godt, da hesten min er ganske stivtryna, og til tider bøsete når hun blir ridd.

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2003 :  11:49:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er fullt klar over at kandar består av to bitt, men de bittene er veldig tynne... det doble trinsebittet ser veldig tykt ut, og hestens munn er jo ikke laget med et bitt i munnen...

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 09/11/2003 :  09:37:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Så på denne doble trinsen, og slik den er framvist hos stallbua ser det jo ut som bittene ikke kunne ligge "foran og bak" slik jeg innbiller meg at de gjør med et kandar. Men at de heller ligger "oppå" hverandre!?!!? Og da er det jo som Oslojente sier et svært sterkt bitt...
Men hva er fordelen med dette framfor andre sterke bitt??

Guro, som aldri har sett et slikt bitt i bruk og derfor er litt nysgjerrig..

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2003 :  11:30:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hvis dere syns det bittet tar kaka, skal dere se et bitt en jeg kjenner har. Det er italiensk, med FIRE tredelte munnstykker på. Hun har aldri brukt det, da vi ikke vet virkningen eller vitsen... Et bitt jeg tror kansje kan minne om dobbel trinse er crescendo...???

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Anne Gry og Åkrabuen

» VIP

Skrevet - 23/11/2003 :  19:10:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Cresendo vil ikke ligne på den doble trinsen, da Cresendo er lagde med en midtdel ikke to... C|><D Slik på en måte, men dobbel trinse blir mer O==O bare med en skjevere deling.
Cresendo vil jo og bli et sterkt bitt på sin måte, siden det er smalt, men med tøyler korrekt festet dvs i bittringene ikke i de firkantede hullene, om den derimot er festet i de firkantede hullene vil det jo bli ett forferdelig press, smalt press, som fort vil kunne ødelegge hele munn og tannkjøttet på hesten.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.