hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - varmebehandlet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 varmebehandlet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  19:20:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Travtreneren som står ansvarlig for fôret vi får i, har selvfølgelig analysepapirene på fôret.

Ja og har du analyse på fôret og det er nok proteiner, ja så er det ingen grunn til å tilføre mer heller ;) Overfôring med proteiner er jeg på ingen måte for, men sitter du med et H3 høy med lave proteintall og du skal ha hesten i travtrening, ja så kan det nok hende at du må tilføre noe proteiner. Jeg skriver og at proteininnholdet i grovfôret bør sjekkes ;)

Det er riktig at det var en "proteindebatt" for en tid siden, men stivelsesdebatten er enda "hetere". Korn er stivelse, og stivelse alene som kraft synes ikke jeg er noe fullverdig kost, derfor anbefaler jeg Norm Rigel å sjekke proteininnholdet og se om den vil mangle lysin der, og jeg kan og tilføye at fett er en fin energikilde (i moderate mengder som alt annet).

Din erfaring med Luserne deler jeg ikke, men som du nevner kan dette ha med at deres hester allerede fikk veldig mye proteiner. I en balansert forplan har ikke luserne noen dorskende virkning. Blir en hest feit får den jo mer energi enn den forbruker så det er jo egentlig greit.

Biosa kjenner jeg ikke til, og derfor heller ikke hva den gjør med havren

Helt OT: Hva heter vedkommende dere sender hårprøver til?
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 28/07/2006 :  23:29:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Da må jeg nesten ringe hjem og spørre travtrenern gitt, er på FERIE! ;) Det er i sverige i alle fall. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 28/07/2006 :  23:31:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Og forresten, så er vel havre faktisk det feteste kornslaget vi har? Nå har vel bygg fått ord på seg for å fungere best for å fete opp hester på, men havre fungerer enda bedre. Bare at der er folk litt redde for "bieffekten" av spreke hester. (huffoghuff.. ;) Ellers er det vel enkelt å gi en dæsj olje i foret. Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  00:26:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:) Horgen fikk en biosa kur her for en månedstid siden. Høyet er bra, husker ikke helt verdiene, men vet det er bra. Han får multi vitaminer i tillegg, og en spiseskje malt ekstrakt i døgnet. Når det gjelder soya mel er jeg redd for at det ikke skal fordøyes riktig, og "klumpe" seg i magen.
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  00:46:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hvis du har høyanalyse så anbefaler jeg deg virkelig å bruke den og få regnet ut en fôrplan jeg. Sjekke at du gir korrekt mengde mineraler og vitaminer og at han ikke mangler noe og slikt.

Lisa: Ok, lurte bare på om det er samme kar som tar analyser av bl.a Moe Odin.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.