hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor nøye ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hvor nøye ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

AnetteogGodi

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  01:42:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnetteogGodi  Svar med kopi av melding
Hvor nøye er dere med børsting av hester ?

Selv er jeg veldig nøye med børstinga. Ser mange som bare slurver over med en børste også ligger det igjen gjørme ogsånt der hvor gjorten skal ligge, blir fort gnagsår ut av det..

Det fins ingen dypere hemmelighet enn den mellom rytter og hans hest.

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  01:57:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Er nok ganske så pirkette der ja :)
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  03:46:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Børster godt hver dag/men skrubber ikke hesten med rundbørste hver dag!

Men i sommeren ved beitesesong så er det VELDIG lite børsting, sitt en del som vasker hestene med shampo dagene FØR utslipp
*stakkar hester-må ikke bli skitne, heller stakkars di hestene som da skal snart på beite!*

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 16/07/2006 03:47:49 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  07:31:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er nøye med å børste hesten der utstyret skal ligge, men er ikke av dem som synes det er helt krise om hesten er møkkete. Jeg har vel sikkert den mest møkkete hesten på stallen, og er forundret over hvor rene de andre sine er.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Shadowfax

Skrevet - 16/07/2006 :  09:04:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var veldig nøye før, da det bare var mine to... men man blir vel litt små-slurvete når man skal ut på 7-8 styk hver dag.. da blir det stort sett til å børste kjapt vekk der salen skal være osv... blir liksom ikke tid til noe grundig reingjøring...

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  10:23:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer alt an på hvor god tid jeg har. Noen dager kan jeg strigle henne til hun skinner, andre dager er det to strøk med børsten i sal og gjord-leiet og så ferdig.
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  12:30:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Det varierer veldig. Hvis jeg har god tid kan jeg strigle henne i evigheter!
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  12:47:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Svært lite nøye. Synlig møkk skal vekk, men med mindre hesten har bada i gjørme brukr jeg skjeldent mer enn 5 minutter totalt på det og rense høver. Men jeg tror ikke jeg har gjort noe galt for min hest var av de desidert blankeste på stallen. Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  13:19:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg steller nøye noen dager og ikke så nøye noen dager. Spørs helt på hvor god tid jeg har.
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  14:46:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er ganske nøye, og fjerner all synelig møkk på hele hesten, samtidig som jeg finpusser til slutt.. MEN nå da han går ute hele døgnet, blir det ikke børsting hver dag, siden han som sagt er ute.. Så fort vi skal ri er det nøye børsting, men den lille rakkeren min bare MÅ rulle seg rett etter han er slippet løs igjen, og da er mye arbeid forgjeves:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  14:58:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det spørs, noen ganger tar jeg det nøye, andre ganger er det bare børste børste der salen liggen også på med utstyr. ;)
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  23:28:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen ganger børster jeg veldig nøye, andre ganger drar jeg bare fort over henne... Er ikke så nøye om sommeren da hun går ute hele døgnet.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  00:04:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Det spørs på hvordan hesten ser ut det hehe. Hvis han er helt ren uten gjørme børster jeg bare fort over hele hesten. Men hvis han er veldig møkkete børster jeg han helt ren igjenn....
mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  00:46:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Spørs litt hvor god tid eg har igrunn.Men pleier alltid å børste skikkelig dersom utstyret skal ligge!
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  10:04:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Børster der utstyret skal ligge (og det inkluderer der hodelaget skal være, mange glemmer det ..). Børster vekk evt. møkk andre steder, samt skog/høy i man hale, dersom det er der. Tar høver både før og etter ridning, men børster aldri etter ridning. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  14:27:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg børster også der hvor utstyret skal ligge og synlig lort. Derimot er jeg forsiktig med for grundig børsting om vinteren og sommeren da hestene mine stort sett går mest ute og man da fjerner det naturlige fettlaget i pelsen/huden.
Dette fettet beskytter mot innsekter, regn, kulde osv.
Jeg bruker KUN børster med naturbust aldri plast/syntet da dette er mye tøffere for hårlaget til hesten. På sommeren er jeg heller nøye med å vaske med vann rundt kjønnsåpninger/øyne/mule slik at det ikke blir lukt som tiltrekker seg fluer. Så børster jeg halen godt slik at den får god "vifte-vekk-fluer" funksjon (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.