hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valg av hovslager?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Valg av hovslager?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silba

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  22:20:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan fant dere deres hovslager? Hvilke kriterier stilte dere for å bruke den hovslageren? Er litt nyskjerrig på dette

Cammie

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  23:38:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fant min hovslager gjennom ei venninne på stallen som hadde brukt han tidligere. Var egentlig ganske så tilfeldig. Da den forrige hesten min døde forsvant jeg ut av listene til min daværende hovslager, så da jeg så fikk meg ny hest igjen hadde han ikke tid til å ha den hesten på listene sine, så jeg måtte finne en annen.

Hørte litt rundt og fant en som noen mente var flink, brukte han første gangen jeg fikk skodd den nye hesten, ba han ringe meg før han kom så jeg kunne være der. Stod og så på hele tiden, og likte ikke det jeg så. Han var hardhendt mot hesten, tolererte ingenting, var veldig slurvete og gjorde ikke noen god jobb. Jeg sa da at han trengte ikke sette meg opp på listene sine, jeg var ikke interessert i å bruke han. Siden har han ikke vært brukt på stallen hos oss...

Så var det å finne en annen en da. Hesten min har litt trøblete høver, så trengte en med utdanning og god erfaring. Ringte først til en som mange hadde anbefalt, men han hadde dessverre ikke kapasitet til fler.Fant så til slutt en smed som bor litt langt unna oss, men hadde hørt at han var veldig snill og kom hvis man spurte pent. Ringte da han og sa at hvis han kom så skulle vi sikkert klare å få hele stallen til å bruke han. Joda, han hadde veldig mye hester, men fant vi ingen så skulle han komme. Han kom og igjen var jeg der og så på. Og du, jeg ble imponert! Han sjekket først grundig benstillingen på hesten, så på hele hesten og helheten. Og forklarte hele tiden hva han gjorde. Tok så av skoene og sjekket grundig igjen før han begynte. Og han forklarte hele tiden hva han gjorde, hvorfor han laget de forskjellige vinklene og slikt. Han var kjempeflink og utrolig hyggelig. Så han har jeg brukt siden, kommer når man trenger han og er utrolig dyktig og skor alle hestene etter hva de trenger, er mange som bare skor på en måte og ferdig med det.

Ble langt dette, men altså kriterier:
- utdannelse
- må behandle hesten pent
- må være hyggelig
- må kunne komme når det trengs
- må vise god kunnskap til det han driver med
- må kunne sko hesten slik den trenger

Ja, personen må kunne det han gjør for å si det sånn...
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 15/07/2006 :  00:08:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
-behandle hesten bra
-ha god tid
-kunnskap om det han driver med
-fortelle hva han gjør og hvorfor
-sko slik jeg ønsker (er ikke alle hovslagere som forstår seg på skoing av islandshest)
-punktlig, komme dato og ca. tidspunkt som avtalt (ønsker å være tilstede)

jepp!
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 15/07/2006 :  09:03:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det pappa som skor til vanlig her da,men jeg har da noen kriterier da for hvordan er god hovslager skal være:
- koselig
- flink/ha masse erfaring/kunnskap
- være flink til å forklare på en måte som et vanlig menneske skjønner!!
- kunne innrette seg etter meg/eier(det er tross alt jeg som kjenner hesten best,med tanke på gangarter osv,han er trøblete i galoppen og må ha akkurat passe tålenge for å gå riktig)
- være nøyaktig og rask(Laban=en rastløs og ikke minst tung mann)
- komme når han sier han skal(har vært borti hovslagere som sier de skal komme midt på da'n,og har endt opp med å kommet sent på svarte kvelden)
- ikke minst;en som liker det han driver med,og som er glad i hestene,ikke bare i de pengene som blir utav dem!!!

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  11:00:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg fulgte vel egentlig de andre på stallen når vi byttet hovslager, den forrige var kjempeflink, men etter hvert sluttet han bare å komme når vi bestilte han. Utrolig irriterende!!! Så var det ei på stallen som fikk tak i en ny hovslager, og nesten alle bruker han nå. Han er superflink, koselig og han kommer alltid innen 3-5 dager etter vi ringer, eller med en gang hvis det haster. Han har faktisk ofte vært og skodd på lørdagskvelder
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  15:28:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Vi har nettopp vært hos hovslageren for første gang med Stina. grunnen til at vi valgte nettopp HAN er at vi har hørt mye positivt om han, og kjenner mange som bruker han fast. Han er en travkar som har holdt på med hest siden jeg var liten i allefall, og jeg regner med at han vet hva han driver på med.

Han er erfaren
Han er rolig
Han er rimelig
Han tar seg god tid
Han er nøye
Han forklarer HVA han gjør, og hvorfor
Kjekk og prate med, og deler gjerne av sin erfaring

Eneste minuset er at han ikke kommer til stallen og skor, så man må få hesten ut til han. Så for en hundrelapp ekstra så kommer datteren hans til stallen vår og henter hesten, kjører den ut til han, og kjører den hjem igjen når den er ferdigskodd.

Jeg betalte 500 kroner for sko/arbeid/skyss, og DET synes jeg er en kjempefin pris!

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  15:52:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Akkurat nå har jeg ingen, da trimmeren min har flyttet og jeg ikke er fornøyd med noen av de andre alternativene jeg har her. Men trimmeren fant jeg igjennom ei på stallen. Jeg fortalte henne at jeg tenkte å kjøre til Levanger en gang i måneden for å få en der til å trimme Lita (Han kjører ikke ut til folk), og da fortalte hun at samboeren til ei i klassen hennes trimmet barfot. Jeg er så glad for at jeg valgte å klage litt den dagen, for maken til sympatisk og flink mann! Han oppfylte alle mine kriterier:

- Sympatisk
- Interessert i det han gjør
- Lytter til det jeg sier
- Forklarer og viser
- Kunnskapsrik
- Lett å prate med
- Nøye
- Hestene elsker han! Lolita ble helt fortvilet en gang da han bare stakk hodet innom for å se om jeg var der, og gikk ut igjen for å hente utstyret. Hun er glad i folk, men så ivrig på å følge etter, og så avslappet og lettet da han kom tilbake igjen har jeg aldri sett henne før og etter.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  21:34:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ogsp en fantastisk hovslager.. Han kom på 17 mai og skodde tom.!!!

Det viktigste med hovslagern er at han/hun
*kan se hva hestens hover behøver å gjøres med for at det skal være optimalt (og det finnes de som ikke gjør det!!!!! Tro meg...)
*snill men streng med hestene
*lytter til hva jeg har å si
*forklarer hva han gjør og hvorfor...
*kommer som avtalt!

Min hovslager "fikk" jeg gjennom ei på stallen. *lykkelig for det*

En bra hovslager er det viktigste spør du meg når det gjelder heste"stellet".

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 15/07/2006 :  23:57:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det viktigste er

At han kommer som avtalt
Er grei å prate med
Behandler hesten min pent
og ikke minst, har fagbrev.

Og sånn ser det ut da

Munti

Redigert av - munti den 15/07/2006 23:59:26 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  09:49:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
I Oslo-området er det ofte overflod av hovslagere. For min del tittet jeg rundt og noterte meg hvilke hovslagere som alt ble brukt på stallen (ofte enklere å få en hovslager om det også er flere hester på stallen). Ut fra dette var første krav at vedkommende var faglært, hadde gode "referanser" (dvs, jeg forhørte meg ikke, men at vedkommende også skor hester på andre annerkjente steder, anser jeg som en god referanse), at vedkommende viser interesse og engasjement i sitt arbeid. En person du kan få gode svar fra, og gjerne stille endel dumme spørsmål til
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  19:30:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei munti, den hovslageren kjente jeg igjen ja!
Han var forresten med på laget som vant ardennerskoinga i dag i falsterbo
Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 22/07/2006 :  12:24:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Tine! Står bra til med oss! Er nå enda på Kalnes å jobber, ikke akkurat nå da siden jeg er ute i mamma permisjon!
Står bra til med deg?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.