hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fobier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Fobier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  18:32:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg blokker mer eller mindre helt ut dersom jeg tror, innbiller meg, mistenker - eller i verste fall faktisk blir innestengt et sted, eller at noen holder igjen/blokkerer dørene for meg. Kommer av at jeg som liten ble stengt inne av de andre barna i barnehagen hver bidige gang jeg gikk på do - uten at barnehagefolkene gjorde noe. Samme gjelder for heis. Panikk om noe uregelmessig skjer. Låser -aldri- døren til et sted hvor jeg ikke kan komme meg ut, og har alltid med meg mobilen på do og greier. :-s

Mamma er vel en av de som kvalifiserer seg ganske bra til equinofobi, som er hestefobi. Hun er så livredd hester at hun hverken går inn i en stall, går ved siden av et beite eller lignende. Hun tar ikke i hester, og skyr steder med hest som pesten. Ikke fordi de er stygge, fæle, farlige - men en frykt som ikke kan forklares. Merkelig nok klarte hun å presse meg ut av seg .. :-P
Gå til toppen av siden

Pippi

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  21:49:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har fobi for skallede menn.. skikkelig skumle, mamma er bare glad til hun pleier og si "jaja, da trenger jeg i hvertfall ikke å bekymre meg for at du blir sammen med en nynazist da!" Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  22:54:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Jeg veit ikke om det er en fobi, såfall bare mot meg selv. :P Men om jeg begynner å tenke *hva om det står en skummel mann der borte/bak meg/inni dusjen?! :O* så tror jeg til slutt at det faktisk gjør det.. var en helg jeg var hjemme alene for ikke så lenge siden.. Satt jeg sulten oppi senga mi for jeg turte ikke gå ned i kjelleren og ta opp mat fra fryseren.. Pinglette?! :P

Pilo hadde to rare fobier.. Barnevogfobi og små-hvite-hunderfobi..! :P

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  16:23:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
har også en slik "Fobi" Mariiiia, tror nok det mer er en litt vill fantasi

Jeg har lært meg til å ikke prøve å stenge de skumle tankene ute, men heller snu de til noe positivt. Jeg tenker videre på det skumle, men nå kontrolerer jeg tankene selv, helt til jeg har de under kontroll og slutter og være redd. Funker fint
Før sa jeg bare til meg selv"ikke tenk på det" men da klarte jeg ikke kontrolere tankene mine og det ble bare verre.

Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  16:32:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
er også litt redd kjelleren.
jeg har rom i kjelleren, men der tørr jeg gå uten problemer. (fordi vi har et hus som onkelen til min bestemor har bygd og bodd i før oss, siden han var ensli var huset ganske lite. vi er 4 søske + mamma og pappa, så huset ble for lite for oss, vi har bygd på huset, jeg tørr gå i den nye delen.)
dataen står i den gamle, så jeg må jo komme meg dit, men når jeg først har satt meg med dataen og satt på noe musikk går d bra.
men d som er verst:
jeg hater å gå forbi døra visst den er lukket, vet aldri om d står noen på andre siden, selv om jeg vet d egentlig er umulig.
og når jeg sitter på dataen snur jeg meg ofte å ser bak meg, er så redd for at d plutselig skal komme noen å, ja jeg vet ikke hva.
d kommer nok av at når søskenene mine skal på dataen etter meg sniker de seg helt innpå meg (helt stille) så enten sier de et eller annett. eller verst, de tar meg på skuldra, jeg skvetter så.
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  20:27:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har fobi mot de fleste fugler, spesielt store hønsefugler og gjess.
Har vært nødt til å ta i dverghøner ved et par anledninger, da måtte jeg ha på meg tykke votter før jeg så en annen vei mens jeg bar dem.
Ellers går det ganske greit hvis det er små fugler, og de holder seg på god avstand.
Det er såpass ille at jeg helst ikke spiser fugl, eller drar til folk som jeg veit har store haner eller gjess på gården. Jeg ble skikkelig skremt og kløpet av gjess og sexfiserte haner som liten, tror det sitter i.

Litt ironisk at jeg har jobbet mange år i dyrebutikk og har fuglehunder til jakt! Løser det med handsker, eller ved hjelp av de som er til stede.
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  00:23:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesteforbi haha

Opprinnelig postet av Kristine og Sabina

Det har jeg!!!
Tviler sterkt... Mer "hesteBEHOV" jeg;)

Finnes noe som heter klovnefobi. Og så klaustrofobi og etterkommforbi. Man kan vel ha fobier for alt mulig. Mange fobier kan også forklares som psykiske lidelser. som å MÅÅÅ vaske høyre hånd før venstre osv...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  12:08:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Jeg er DØDS redd for edderkopper! Det hang to svæære edderkopper utenfor vinduet til badet, og vinduet var lukket, men jeg tørte ikke gå inn i dusjen å dusje, for de edderkoppene hang der=| Også er jeg litt redd for haier, må alltid stå leenge å se ned i vannet for å se om det kommer hai xD og tør ikke hoppe uti vannet først, noen andre må være der først xD
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  12:39:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg har fobi for haier ( tror det er haier overalt inkludert dusjen) ormer og mark, så er jeg husredd :p Kan også inbille meg mye rart som andre her har skrevet. Og jeg også må ha ben og armer innenfor senga ( spesielt etter haifilmer)

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/07/2006 :  13:20:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er redd haier jeg også! LIVREDD..

Æsjameg.

Åsså sitter jeg der å ser haisommer 1, 2 og 3. Og andre haifilmer.

Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 17/07/2006 :  14:50:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er livredd for slanger og overnaturlige ting. Det er vel mine største fobier.

Fobier jeg har hørt om er vel bare klaustrofobi og nekrofobi (redd for døden). Vet jo om mange andre ting man kan være redd for. Man kan jo ha fobi mot alt egentlig. Men kan ikke sånn fancy navn på det.
Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 17/07/2006 :  15:01:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
...tør ikke hoppe uti vannet først, noen andre må være der først xD

Opprinnelig postet av Wiindy

[/quote]

ja vil heller ikke være førstemann uti, eller visst vi f. eks skal svømme litt utover, må jeg ALDRI være først, altså jeg må svømme etter noen andre. også er jeg redd fisk, ikke visst de bare er i vannet (og ikke jeg) eller på middagsbordet. men visst jeg bader der og ser en fisk er d rett opp...

men er ikke redd for basenger, der jeg kan se bunnen overalt.
elsker bassenger!:D
Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 17/07/2006 :  20:13:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Var ganske redd for haier før, men ikke så mye nå lenger. Jeg har noen merkelige "vannfobier" da. Sånn som at jeg liker ikke å bade i et basseng alene. Aner ikke hvorfor, bare er sånn! Også er jeg redd for og komme nær bånn når jeg hopper fra stupebrett ol. Så det ser ganske rart ut når jeg skal hoppe ut i vannet. Prøver liksom og ikke kommer under vann.

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3

Redigert av - Pjuus den 17/07/2006 20:14:16 Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  21:05:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det er noen fobi eller noe jeg, men jeg er nødt til å skylde glasset jeg skal drikke av 3 ganger ellers klarer jeg ikke drikke det..
Ellers har jeg litt høydeskrekk, og en mildere utgave av klaustrofobi:P hehe

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  21:38:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må også skylle glasset minst en gang før jeg drikker av det, og hvis jeg står ved vasken å drikker vann heller jeg ut halve glasset og fyller det igjen. Drikker bare øverste vannet

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.