hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan få respekt for sin hobby?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvordan få respekt for sin hobby?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

ChristineOgOrion
» VIP

Skrevet - 05/08/2006 :  01:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjærsten min var vel egentlig litt redd hester før han møtte meg, han er det vel egentlig enda. Synes jeg bruker for mye tid og krefter på de der hestene, og synes jeg kunne brukt pengene mine ( i grunn mamma sine ) på noe annet. I mine øyne ser jeg ikke noe annet fornuftig jeg kunne brukt penger på, som jeg har lyst til å bruke penger på. Han skulle bli med meg å sette new foresten min på beite her en dag, da jeg plutselig stoppet og sa; "Hvis du elsker meg, så setter du deg på". Og da hoppet han villig oppå hesten etter noen rare blikk, og skrittet aleine bort til beite. Han har liksom slått seg litt til ro, med at dette er min lidenskap, og skal han være med meg må han godta, og respektere dette. Synes han har blitt mye flinkere til å ikke kritiere hvor forferdelig mye lengre tid jeg bruker på hestene enn på han, og hvor utrolig mye de koster, osv. Han bruker og være med venner, eller trene når jeg holder på med hestene. Han har endelig godtatt at dette er min "greie", og lar meg få holde på med et i fred :)
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  08:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alltid drevet med "uaksepterete" idretter jeg, moto-cross og hest.. Så har mange års erfaring i å forsvare mine valg mot den store folkemasse.. At dette faktsik er like seriøst som fotball, håndball og ski.. Familie messig går det fint, pappa kjører også cross og er et konkurransemenneske som synes det er gøy å være med på stevner.. KJørte meg mye før.. Mamma er glad vi driver med noe vi liker, dem var litt bekymret for at jeg skulle klare det økonimisk sett nåe jeg nå kjøpte meg hest, men da det var avklart var det ikke no problem.. Dem har nå to barnebarn, hesten min og søstra min sin..:)

Samboern min kjøpte faktisk hesten til meg i starten av forholdet, og synes nok til tider det går mye penger til det, men er enig i at har vi påtatt oss ansvaret for hennes liv har vi også påtatt oss ansvaret for at hun skal ha et godt liv og få det hun trenger.. Men jeg er litt flink til å shoppe innimellom da.. *kremt*
Tok han med meg i stallen og lærte han å ri, dette var nok lurt for Picasso er nå sjelden et økonomispørsmål, hun er en del av familien på lik linje med oss andre. Etter han nå igjen har vært med endel i stallen i sommer, merker han også hvor mye tid det tar.
Ellers jobber han ofte sent og jeg passer på å prøve å være hjemme til han kommer fra jobb, det fungerer kjempegreit!

Har vært i forhold før der jeg hver gang vi hadde dårlig råd fikk høre "det er den j***a hesten sin skyld", hmmm, hadde stort pengeforbruk på alskens ting han å.. Det forholdet røyk, da sånne ting sliter veldig på det..

Drive med hest er ingen hobby, det blir fort en livsstil, og skal man få det til å funke i et forhold, må man nok enten være veldig diplomatisk eller lure med seg partnern mer eller mindre inn i det.. Jeg valgte det siste og hjernevasket typen min - han har nå lyst på småbruk og egen hest :)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.