hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp meg å finne hingst til fullblodshoppe!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hjelp meg å finne hingst til fullblodshoppe!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

amelita
» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  17:28:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
For tiden har jeg to hopper.
Theatry: kjøpt med hjertet mens hodet var hjemme. Falt totalt for henne under ausjonen i "99. Og da hun ble til salgs for noen år siden, kjøpte jeg henne uten å tenke meg om. Har hoppeføll etter Richard of York ved foten. Antatt drektig med Deceptor i år.

Mortens Secret: Kjøpte henne egentlig som selskapshest til "Thean", og siden ikke Thean kan stå på transport alene var Secretn med til Danmark i fjor hun. Resultatet etter hennes stevnemøte med Academy Award ble et hingsteføll. Antatt drektig med Deceptor hun og.

Ble litt frem og tilbake med transport til utlandet i år. Thean gikk en måned over tiden og det begynte å bli litt seint i sesongen.
Lker ikke å sende så små føll så langt, så det ble litt ufrivillig norsk stasjonert hingst i år. ( Meridian ligger ikke så langt unna meg, så det var litt med på å bestemme hvor jeg skulle sende hoppene).
Hva jeg gjør til neste år er vel nesten bestemt (blir vel danmark igjen, er litt mer å velge på der nede), men får vel vente til etter kåringa her i November før jeg tar det endelige valget.
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 21/09/2006 :  22:22:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flotte hopper å avle på de da! Bra med resultatet i Breeders for Secret! Vi har "storebror Mortens Prospect" på stallen der jeg jobber. Og mener å huske at Secret lignet ganske mye! Pene flotte hester!
Får virkelig håpe at folk etterhvert får øynene opp for norskoppdrettede og det løpstilbudet de har.
For du har to spennende hopper å avle med.
Gå til toppen av siden

aisha

Norway

Skrevet - 21/09/2006 :  22:54:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaisha  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner ikke den førstnevnte hoppa di, men Secret kjenner jeg godt og det er ei knallhoppe! Litt heit i pappen men en skikkelig fin hest Og verdens fineste farge

Har du bilder av føllet hennes? Bare litt nysgjerrig... Ser gjerne et ferskt bilde av Secret også, har ikke sett henne siden Nina solgte henne (til deg antakelig?!).
Gå til toppen av siden

reaching nirvana

Skrevet - 24/09/2006 :  17:58:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si at du har noen flotte hopper! Selv om ingen av avkommene til secret har gjort det så veldig bra. Men min favoritt er jo theatry jeg rei henne en del da hun gikk løp. Og jeg elsker henne! Hadde lyst til å kjøpe henne som avlshoppe men slik ble det da ikke. All in deriomt var jo et bilde av mammaen sin som åring. Jeg synes de var helt like bortsett fra at han var lit mørkere. Desverre ser det ikke ut til at han kommer til å bli like god som mammaen sin.

Jeg tror at chequer var en veldig spesiell hest og at ikke alle hoppene passet til han. Som du kansje vet (nå vet ikke jeg hvor mye du følger med) Ticket er jo også veldig spesiell. Hun er nærmest livsfarlig å ri og nesten ingen av jockeyene tørr å ri henne i løp lenger. Så der er det jo tydelig at det ikke var helt ideelt med han som pappa. Samme med hesten min også er veldig spsiell. Desverre måtte vi kastrere han for jockeyen som rir han til vanlig sa at han rett og slett ikke kommer til å ri den mer om vi ikke kastrerer, men bedre ble han da ikke!

Så nå kommer spørsmålet mit da du bedekket din hoppe med chequer hva slags temperament hadde han egentlig??
Alle chequer hestene vi har på stallen er veldig spesielle nesten rare og ikke verdens letteste å ri heller.
Gå til toppen av siden

amelita
» VIP

Skrevet - 24/09/2006 :  21:59:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ser ut til at Chequer avkommene sliter litt med temperamentet sitt. Leste et eller annet sted på en amerikansk nettside at det var en del av hans amerikanske avkom som også var ganske harde og vanskelige . Så det er vel noe han preger en del av avkommene med.

Da jeg var å så på Chequer på Meridian virka han da rolig nok. Det var Keth som viste han fram og hun hadde ikke problemer med han, men de hadde fått beskjed fra de som hadde han i Amerika at han kunne være ganske heit i hue til tider.
Han var i alle fall en staselig hingst å se på....virkelig pen.

Det er jo en del Chequer avkom til start i auksjonsløpet, blir moro å se så mange av dem samlet.
Gå til toppen av siden

reaching nirvana

Skrevet - 25/09/2006 :  11:04:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja aha. det var jo greit å vite. Sjekket ut om chequer på web sidene før jeg kjøpte hesten min, men fant ikke noe om dårlig temperament...hmmm.

Ja min skall også løpe så da for du sett han også Min er jo virkelig en nydelig hest og se på og hva jeg har sett av chequer ligner min veldig på pappaen sin. Også ganske lik all in faktisk.
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 25/09/2006 :  21:01:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Secret har vel bare hatt to avkom til start, der Mizar har vært plassert i flere av de større to årsløpene, og Richard Dancer var 2 i breeders nå... Synes det er ganske så bra jeg da!
Bedre enn mange andre avlshopper med flere startende avkom.

Chequer har vel bevist at han avler ganske så "heite" avkom....glad vi ikke har noen av dem på stallen
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  08:26:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For tiden har jeg to hopper.
Theatry: kjøpt med hjertet mens hodet var hjemme. Falt totalt for henne under ausjonen i "99. Og da hun ble til salgs for noen år siden, kjøpte jeg henne uten å tenke meg om. Har hoppeføll etter Richard of York ved foten. Antatt drektig med Deceptor i år.
Opprinnelig postet av amelita

Jeg husker godt Theatry fra auksjonen i 99! Det lyste klasse av henne
Jeg syns hun skilte seg veldig ut fra resten, en helt annen type og klasse enn de andre. Gratulerer med flott hoppe!

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

reaching nirvana

Skrevet - 26/09/2006 :  10:27:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

beklager jeg blandet secret sine avkomm med bonne gaz sine. det er disse jacob hester At jeg kunne være så dum. Ja secret sine de blir bra. Må bare beklage igjen. pleier vanligvis ikke å gjøre slike feil.

Men du skall du selge føllet til theatry eller vil du beholde selv?
Kansje jeg vet om noen eiere som ville ha kjøpt den til neste år. Skall den gå på auksjonen?
Gå til toppen av siden

amelita
» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  12:56:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir jeg lottomillionær før auksjonen beholder jeg,men siden det er lite trolig, blir det nok til at begge "småttinga" havner på auksjonen til neste år. Men hadde vært litt moro å kunne beholde en 20-25% av Theatrys føll selv, hun er gojenta mi, så jeg har egentlig ikke lyst til å kvitte meg med henne. Gå til toppen av siden

reaching nirvana

Skrevet - 30/09/2006 :  16:39:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei amelita

Hva synes du om alle de flotte chequer hestene på auksjonen? Så du kin lille venn?
Gå til toppen av siden

vivian_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  19:14:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
[quote]Du mååååå jo bare bedekke med Albaran! Når vi har en sååå bra fullblodshings må den jo brukes!
Heheheheh

Oktan er bedre enn Albaran, og en utrolig fin hingst:)
Ville valgt han i stedet!
Han står i Elverum hos Norwegian Stud, eies av Johan C. Løken.
er det interessant kan du få tlf nr

Mvh. Vivian

vivian J. S. Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 04/10/2006 :  19:26:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva koster disse hingstene? Gå til toppen av siden

vivian_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  19:50:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oktan koster mellom seks og syv tusen til sammen. husker ikke akkurat helt hva det var.
vivian J. S. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.