hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp meg å finne hingst til fullblodshoppe!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Hjelp meg å finne hingst til fullblodshoppe!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

linki

Skrevet - 10/08/2006 :  20:32:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp men nå har jeg kjøpt (byttet henne bort mot føll) meg enda ei fullblodshoppe og hun står nå til bedekning hos painthingsten Tyzon Turns King.

http://www.sundetwestern.com/tyzon.htm
Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 11/08/2006 :  18:26:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he he, på tide jeg tar meg en tittetur snart skjønner jeg :)
Tyzon er flott han, men han gir vel ikke garantert flekkete ?
Gå til toppen av siden

abaco

Skrevet - 14/08/2006 :  13:47:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde ikke giddet å kaste pengene bort på å bruke Meridian hingster i alle fall. På den annen side, om du har masse penger å lite å bruke dem på så for all del....... men du kommer til å ende opp med bakoversveis når du åpner regnings konvolutten. Har hatt hoppe til bedekning der tidligere og det er ikke verd det en betaler. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt hoppa til Danmark eller Sverige. Kvaliteten på hingstene er gjennomgående høyere og prisene lavere både på oppstalling og bedekking + at du får et avkom som er etter en hingst ikke alle andre har brukt.
Av hingster i Norge holder jeg en knapp på Oktan, men han passer ikke til hoppa mi trenger en ren sprint hingst , og dem vokser ikke på trær her på berget i alle fall.
Neste år går i alle fall "dama" her på torpet til Danmark. Snakka med noen som har hatt hoppene sine på York i Danmark og oppstallingen der var billigere for to hopper i 30 dager enn det jeg betalte for en på meridian i 15 dager!!!
Gå til toppen av siden

abaco

Skrevet - 14/08/2006 :  13:47:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde ikke giddet å kaste pengene bort på å bruke Meridian hingster i alle fall. På den annen side, om du har masse penger å lite å bruke dem på så for all del....... men du kommer til å ende opp med bakoversveis når du åpner regnings konvolutten. Har hatt hoppe til bedekning der tidligere og det er ikke verd det en betaler. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt hoppa til Danmark eller Sverige. Kvaliteten på hingstene er gjennomgående høyere og prisene lavere både på oppstalling og bedekking + at du får et avkom som er etter en hingst ikke alle andre har brukt.
Av hingster i Norge holder jeg en knapp på Oktan, men han passer ikke til hoppa mi trenger en ren sprint hingst , og dem vokser ikke på trær her på berget i alle fall.
Neste år går i alle fall "dama" her på torpet til Danmark. Snakka med noen som har hatt hoppene sine på York i Danmark og oppstallingen der var billigere for to hopper i 30 dager enn det jeg betalte for en på meridian i 15 dager!!!
Gå til toppen av siden

Pitchie-Pelene

» VIP

Skrevet - 31/08/2006 :  19:27:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har funnet en nydelig fullblodshingst som jeg selv har lyst å bruke neste sesong. Stravinsky xx. Han er blitt solgt til England, og driver med å få tak i mer informasjon nå. Han har vist seg å ha godt eksteriør, gode steg, og har vist seg god innen dressur.

Om du søker på hingsten, så får du se den. Den er i tillegg homozygot, som menes at han preger føllet med sine gener mer enn hoppa. Han er helsort, og dritlekker!

:) Sjekk den å, så jeg får høre hva du synes om den.

Mvh
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 09/09/2006 :  23:58:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken hingst valgt du tilslutt? *spent*
jeg synes generellt det avles for mye på dårlig materiale (hvertfall på fullblodssiden...) her i landet.
Albaran hadde jeg ikke giddi å brukt hvis det er løpshest du vil ha
Lorofino har jeg aldri hatt sansen for
Oktan gir tidlige avkom, men ingen av de har vel vist noe senere...

Hadde jeg kunne velge fritt hadde jeg tatt Mirio som står i Sverige, eller Richard of york i Danmark, Funambule er også bra.

Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 10/09/2006 :  08:50:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var det Blackmale eller TenX som ble den endelige partneren?
Hadde jeg hatt en fullblodshoppe med god kropp ,ville jeg valgt TenX.
Vet du at overo-flekkene dukker naturlig opp hos fullblods?
Sannsynligvis er det fullbølofsgenene i quarteren som er endel av opphavet for denne typen flekker

Og dersom drømmer var mulige vill jeg ha brukt
See Me Com En - trippelregistrert fullblods/paint/quarter
Link: http://www.fullertonmanagement.com/seemecomen.htm

Tonje- en dagdrømmer så tidlig på morgenen
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 11/09/2006 :  00:08:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ble blackmale på Musical Point. Ville ikke bruke fullblods så sent på året. De skal jo helst føll våren.

Men tviler hun er drektig. Tok ultralyd men fant ikke noe føll. Ikke kom hun i brunst senere. Så håper føllet gjemte seg.

Ellers bedekte jeg ei annen fullblods hoppe med Tyzon.

Men hvilken fullblods hingst skal jeg bruke senere...?
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 11/09/2006 :  17:18:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo snuse litt under stutterier på linken under:

http://www.galopsport.dk/links/links_danmark.htm

Funambule kan du se litt om her:

http://stallamska.com/

Han er i Sverige. Begynner å dra på åra riktignok, men bør vel kanskje kunne holde noen år til....

Har gitt en del bra avkom:

http://www.scanhorse.no/db/avkom.php?hestid=5043&modus=1

...spesielt Funny Legend - som vel snart har løpt inn 4 mill.

Ellers er det hingstekåring på Øvrevoll i november..Kan jo dukke opp noe nytt og spennende....

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 11/09/2006 :  17:48:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
TAKK TAKK:)
Han virket spennende:)
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 12/09/2006 :  22:10:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hvis du skal velge en ridehest til din hoppe ville jeg vurdert Blue Hors Romancier, Don Romantic eller Romanov. Alle disse hingstene gir en edel, langbent og høystilt hest, med godt bevegelses mønster. Alle disse tre hingstene blir ofte anbefalt her på stedet, til fullblodshoppe-eiere som kommer hit og vil bedekke.

Men hvis du skal bruke noe annet, kan jeg desverre ikke hjelpe deg..

Men spør hvis det er noe du lurer på om ridehest hingster, så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan. har tross alt lært en god del om avl her nede...

Lykke til med valget

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

reaching nirvana

Skrevet - 13/09/2006 :  23:14:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen

Ville fortsatt anbefalt deg arlberg eller royal experiment dette er topp klasse hester som ikke har hatt noen avkom enda første årgang er vel i år. Disse hester har stamme utenom det vanlige hva skandinavia dset gjelder i hvertfall. Jeg liker ikke richard of york personlig synes ikke han gir allverdens med avkom i alle fall.
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 16/09/2006 :  22:47:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare skyte inn at Richard of York har vel gitt bra avkom? Sjeldent bra stamme på han er det også til å stå oppstallet her i skandinavia... Gå til toppen av siden

amelita
» VIP

Skrevet - 18/09/2006 :  16:25:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Personlig synes jeg Royal Experiment er alt for dyr ( 20 000.-) ut i fra prestasjoner og stamtavle. Han har vell ikke akurat drukna i hopper heller så vidt meg bekjent. Det virker ikke som om eierne benytter han engang, men sender hoppene sine utenlands.
Det lureste er nok å titte litt utenfor norges grenser.
Hoppene mine går i allefall til Danmark til neste år det er sikkert, hvilken hingst/-er det blir har jeg ikke bestemt ennå.
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 18/09/2006 :  21:45:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Royal Experiment har jo ganske bra prestasjoner, men 20.000 er alt for mye. Ingen her i landet som bruker den hingsten til den prisen, når du kan reise utenlands og få bedre stamma hingster til samme pris. Personlig er jeg fan av Cajun Cadet og Funambule. Gode avkom, og som regel veldig bra gemytt på de.

Amelita: hvilke hopper er det du har? og hvem hingst kunne du tenkt deg å bruke?
Spennende med "vanlige folk" som driver med fullblodsavl! Jeg hadde selv ei hoppe for noen år siden som var plassert i oaks og guineas, men dessverre tok hun seg ikke da vi bedekte henne...angrer fortsatt på at vi solgte henne som ridehest.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.