hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruker dere sikkerhetsvest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bruker dere sikkerhetsvest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  05:06:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Nei, bruker ikke sikkerhetsvest. Har aldri prøvd det, men det virker så ubehagelig Liker frihets-følelsen uten... Burde kanskje prøvd det før jeg uttaler meg, men syns det virker så klumpete, varmt og ubekvemt.
Så jeg har funnet ut at jeg overlever nok uten...., selv om jeg kanskje er en av de personene som burde hatt i og med at jeg rir sprang, og kan "ta litt av" i terrenget:p Har god balanse, så det er sjeldent jeg faller av, men angrer kanskje den dagen jeg gjør det, men men... Tar det som det kommer Bruker i alle fall hjelm på tur *unntatt den gangen ulykken sjedde, men det snakker vi ikke om:p*
Men syns dere som bruker sikkerhetsvest er flinke

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  08:26:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Som BirreogVicky sier: "Nei, jeg bruker ikke sikkerhetsvest og kommer nok aldri til å gjøre det heller.
Hvorfor: fordi jeg synes det tar bort en stor del av "frihetsfølelsen" ved å ri på hest."

Kanskje en dårlig unskyldning, og jeg vet selvfølgelig hva som kan være forskjellen på om man faller av med eller uten.
Men jeg mener da at det faktisk er opp til hver enkelt og ta annsvar for sin egen sikkerhet!
Men jeg synes det er bra at det på visse ridesenter er f.eks påbudt med sikkerhetsvest i sprang for de under 16.
Gå til toppen av siden

Diana

» VIP

Skrevet - 15/07/2006 :  12:21:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker sikkerhetsvest på sprangtrening, men ikke ellers når jeg rir dressur, tur eller hopper smått. Hesten min er temmelig sprek, så det har hendt jeg har ridd med den på tur også spes. sammen med mange andre hester (flere enn 3) for da kan han bukke en del. Og rir også med den på hester jeg vet kan hoppe og sprette endel. Men den jeg har er en sånn racesafe vest og ikke så stiv å ri med. Husker at jeg hadde en sånn vanlig en før, og da hatet jeg å bruke den..Men den jeg har nå er ikke så stiv, så egentlig fin å ri med!! Synes det er veldig fint å ha sikkerhetsvest, for da føler man seg egentlig mye tryggere oppå hesten! Jeg hadde et temmelig stygt fall på en diger hest da jeg red i rideskole for mange år siden og da hadde jeg ikke vest...og hesten løp over meg..det var ganske ekkelt! Men jeg var heldig og skadet meg ikke alvorlig...etter det, rir jeg alltid med vest på sprangtreninger! Men jeg føler ikke at det er så nødvendig å ri med vest i dressur da. Gå til toppen av siden

Piglet

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  19:43:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men den jeg har er en sånn racesafe vest og ikke så stiv å ri med. Husker at jeg hadde en sånn vanlig en før, og da hatet jeg å bruke den..Men den jeg har nå er ikke så stiv, så egentlig fin å ri med!! Synes det er veldig fint å ha sikkerhetsvest, for da føler man seg egentlig mye tryggere oppå hesten!
Opprinnelig postet av Diana

Har du en link til en slik type vest?

God helg!

Piglet

MVH
Piglet
Gå til toppen av siden

Diana

» VIP

Skrevet - 26/07/2006 :  20:53:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du går inn på www.lowenborg.no finner du bilde av racesafe vesten! Ellers så kan jeg jo fortelle at det er denne vesten du ser de fleste ponnijentene rir rundt med på sprangstevner nå etter at det ble krav om at alle ponniryttere måtte ri med sikkerhetsvest i sprang. Det er vesten som heter RS2000 som jeg har. Du kan sikkert lese mer om denne typen sikkerhetsvest på racesafe sine sider www.hows-racesafe.co.uk
Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med denne vesten og vil anbefale den til alle dere som tenker på å kjøpe sikkerhetsvest!! Det er den mest behagelige dersom du må ri med sikkerhetsvest!
Gå til toppen av siden

LCK
» VIP

Skrevet - 31/07/2006 :  15:58:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker, ikke fordi jeg er redd eller skal "tørre" mer, men fordi jeg synes det er en måte å beskytte kroppen for større skader tilfelle noe skulle skje. Har forsåvidt samme motivasjon for å bruke bilbelte.

Kjøpte da en som var litt dyrere, men behagelig å ha på. Det var liksom ikke noe poeng i å kjøpe en som var så ubehagelig at jeg ikke hadde orket å bruke den. Det hadde vert bortkastede penger
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  18:35:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Jepp!Jeg bruker sikkerhetsvest når jeg hopper,og når jeg rir på tur.Og selfølgelig på stevner,men det er jo påbudt for meg uansett så...
Jeg har sånn racesafe sikkerhetsvest,og den er fantastisk lett og myk,så den er aldri noe bevegelses hindring eller noe sånt.Den linken Diana linka til,den www.hows-racesafe.co.uk Det er den vesten som der er blå og rosa...Ikke den svarte unner.For den var litt rar bak...Den har samme bak kant som den rosa og blå.Jeg har aldri sett annet enn blå og svart i butikken men=P

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  18:47:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Jeg brukte aldri sikkerhetsvest før, inntil jeg ble kasta av og punkterte lunge, brakk ribbein. Etter dette har jeg alltid brukt det når jeg rir. har liksom blitt vant til den;)
www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 01/08/2006 :  10:58:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker vest på alle sprangtreninger og på stevner (likt som Hanniball, så er det påbudt for meg under 16 år :) ).
Bruker det ikke når jeg rir dressur, for da vil jeg få tilbakemelding på sitsen min.

Men vesten min er helt pyton.. Det er en sånn firkant med en liten bøyelig "utstikker" bak.

Den synes omtrent ikke når jeg har ridejakke på, men jeg klarer ikke ri like "fint" med den som uten. Ikke behagelig i det hele tatt, men det må jo til. Vil ha ny, men men..

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

MelanieogSandra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  11:05:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelanieogSandra  Send %s1% en ICQ meldingMelanieogSandra  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMelanieogSandra  Svar med kopi av melding
bruker alltid sikkerhetsvest når jeg rir terrengritt, sprang og tur!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hypp, Hypp, sier jeg, og hesten drar ivei!

...uten meg!
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 01/08/2006 :  15:38:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestebutikken på Øvrevoll selger like vester mange snakker om her. www.horseshop.no nettsiden er under ombygging, men ring og snakk med de i butikken. Prisene er også satt ned nå! Koster rundt 18-1900 kroner. Vesten veier ca 500 g og er god å ha på seg. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.