hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruker dere sikkerhetsvest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bruker dere sikkerhetsvest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Piglet

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  18:54:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg la nettopp inn ett spørsmål på katogori Westernridning : http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=14712 men det var jo sikkert her jeg burde postet det:o))))

Så hvorfor bruker du/ bruker du ikke sikkerhetsvest?

Vennlig hilsen
Piglet

MVH
Piglet

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  09:50:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ALLTID sikkerhetsvest uansett hva jeg trener. Dressur, tur , sprang uansett hva jeg rir av hester også..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  10:51:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg bruker også ALLTID sikkerhetsvest, om det så bare er skrittetur vi skal ut på. Den er like vanlig og ta på seg som ridehjelmen, for min del.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/07/2006 :  11:30:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, jeg bruker ikke sikkerhetsvest og kommer nok aldri til å gjøre det heller.
Hvorfor: fordi jeg synes det tar bort en stor del av "frihetsfølelsen" ved å ri på hest. Vi lever i en tid hvor helse er i stor fokus, og det aller meste er egentlig veldig farlig. Vi som vokste opp på 70 tallet, og selvfølgelig alle andre før den tid også, hvordan overlevde vi egentlig?

Jo, vi var sunne og friske, var ute i frisk luft og var høyt og lavt i terrenget. Vi spiste grovbrød med brunost på og drakk litervis med H-melk.
Vi syklet på tråsykkel uten hjelm og gikk på rulleskøyter uten sikkerhetsutstyr. Vi slo kanskje ut en tann eller to, eller kanskje slo på oss en hjernerystelse av og til, og sanden i sandkassen var hverken kokt, stekt eller sterilisert på noen som helst måte.

Jeg er av den oppfatningen at alt er en smule overdrevet i tiden vi lever i, alt er farlig og alt må godkjennes og pålegges av en eller annen instans.

Det er vel og bra med sikkerhetsutstyr, men det er da grenser. Jeg klarer med utmerket uten både sikkerhetsvest når jeg rir og sykkelhjelm når jeg sykler. Men det er opp til meg selv, andre må få gjøre hva de mener er det rette for seg og sitt.
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  12:41:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kan ikke sammenligne en sykkel med hesten min. hvorfor? jo fordi sykkelen ikke har egen hjerne og vilje. den kan ikke skvette for ting, eller bestemme seg for å plutselig hoppe over "den bekken i steden for å gå over". jeg har blitt tråkka på før, og det hadde gått dårlig med meg dersom jeg ikke hadde hatt vesten.

det er store dyr vi sitter på. med mye muskler. jeg bruker iallefall sikkerhetsvest og hjelm når jeg er ute å rir. jeg har for mange stygge fall til å la den ligge hjemme.
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  12:42:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kan ikke sammenligne en sykkel med hesten min. hvorfor? jo fordi sykkelen ikke har egen hjerne og vilje. den kan ikke skvette for ting, eller bestemme seg for å plutselig hoppe over "den bekken i steden for å gå over". jeg har blitt tråkka på før, og det hadde gått dårlig med meg dersom jeg ikke hadde hatt vesten.

det er store dyr vi sitter på. med mye muskler. jeg bruker iallefall sikkerhetsvest og hjelm når jeg er ute å rir. jeg har for mange stygge fall til å la den ligge hjemme.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  12:50:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg bruker sikkerhetsvest ute på tur feks.
Min er litt billig så den er ikke kjempegod, så den er ikke på når jeg rir dressur eller annet markarbeid, inne i ridehus/på lukket bane.

Skal jeg hoppe over noe som helst så har jeg den også på *pyse*

Sånn litt på siden: jeg skal høyst sannsynlig leve av hva jeg har i hodet resten av livet mitt, derfor bruker jeg sykkelhjelm, det er rett og slett en billig livsforsikring spør du meg :-)

Guro
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  13:23:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Synes det er tåpelig å si at man klarer seg fint uten sikkerhetsvest eller sykkelhjelm, for den dagen ulykken er ute, så gjør du faktisk ikke det. Det er greit å tenke på folkene rundt seg av og til, og ikke bare sitt eget ego.

Jeg hadde gitt mye for å kunne spole tilbake til den dagen jeg falt av hesten og landet forkjært, og endte opp med et knippe brukne ribbein og blødninger i leveren. Ikke bare fordi det gjorde satans vondt, var forferdelig ekkelt og ubehagelig og jeg ble redd, men også fordi det satt en mor, en far og en kjæreste på andre steder i landet som ble veldig redde.

Man har faktisk ikke bare seg selv når man har en familie.
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  13:24:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker også bestandig sikkerhetsvest.. man vet aldri når "villdyret" våkner og da er det greit å være på den sikre siden.
Jeg rir for det meste alltid alene på tur , så da er den også god å ha på itilfellet uhellet skulle være ute..

min er av en litt billigere prisklasse, så den er sikkert ikke like behagelig som mange andre, men den fungerer og er godkjent ..litt klumpete de første turene, men etterhvert merker man den ikke, annet enn at man blir nesten "avhengig" av å ha den på....

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  14:51:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Nei, jeg bruker ikke sikkerhetsvest, fordi jeg klarer rett og slett ikke å ri riktig med den på.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  15:15:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg rir ikke med sikkerhetsvest, jeg får samme problemet som Ingvil og Kenzo, jeg klarer rett og slett ikke ri riktig, sitsen blir feil osv..Rir med det når jeg starter sprang, men det er vel det eneste. Ja også i begynnelsen når jeg ridde Jivi brukte jeg det siden hun ofte har sine egne meninger, men jeg klarer ikke sitte bra nok på henne med sikkerhetsvest til å "få orden" på henne. Får ikke bevegd meg like mye.
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  18:42:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg red aldri med sikkerhetsvest før, men så hadde jeg et temmelig stygt fall under sprangtrening i fjor høst hvor jeg satte et temmelig stort støkk i både meg selv og min kjære, da jeg tok salto over hodet på hesten og landet først med et stort smell med ryggen i bakken for så å dælje bakhodet i bakken og. Hadde heldigvis på meg hjelm, så slapp unna med en hjernerystelse. Men det typen min etterpå påpekte var hvor nærme jeg hadde landet en temmelig spiss sten...Hadde jeg slått den inn i ryggen kunne det gått ganske ille...Så da sponsa min far sikkerhetsvest til meg, så den er på på tur og under sprangridnig. Burde bruke den når jeg rir dressur og, men der trenger jeg litt ekstra frihet føler jeg.. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/07/2006 :  19:27:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er flott at mange velger å bruke sikkerhetsvest, men det får bli opp til hver enkelt. Selv om jeg har hest som hobby og interesse så er jeg faktisk ikke et forbilde for mange andre. Hver og en får ta ansvar for seg selv, og for de som er yngre må foreldre følge opp sine egne barn.

Forøvrig så sammenlignet jeg IKKE en tråsykkel med en hest, tydeligvis noen som forsto det slik, jeg sammenlignet det å bruke sikkerhetsutstyr i ulike situasjoner.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  20:16:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Bruker kun sikkerhetsvest når jeg rir sprang (noe som ikke er så veeeeldig ofte).

(men sykkelhjelm bruker jeg (etter at jeg dundra hodet i asfalten på vei til skolen ifjor) - learned the hard way)

edit: leif

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 11/07/2006 20:16:57 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  15:59:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ikke sikkerhetsvest hele tiden nå lengre. Gjorde det før, og da ble det en vane å ha den på. Men i vinter red jeg uten pga at jeg brukte dress. Så har det liksom ikke blitt slik at jeg har begynt igjen. Men prøver å bruke den når jeg hopper.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  16:00:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Jeg bruker å bare sikkerthetsvest når jeg hopper, noe som er sjeldent her i gården. Skule kanskje ha blitt mer flink å bruke d når man rir alene på tur.
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.