hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Strø i boksene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Strø i boksene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2003 :  16:38:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har tregulv og slitegulv i tre oppå der igjen. Så bruker jeg sagflis/sagmugg, da den ikke støver og suger opp bedre enn spon. Gjennomsnittlig bruker jeg et lag på 10-15 cm med flis, men det varierer litt siden jeg starter uka med mye flis og så tar ut møkk og de våteste flekkene utover i uka. Så fyller jeg på ei trillebår i ny og ne... Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 21/03/2003 :  10:48:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har gummimatter og spon. Gummimattene er tykke og tåler hester med brodder. Har hatt mattene i årevis nå og de er like hele. Gå til toppen av siden

Solmira
» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2003 :  20:46:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker flis i forskjellige størrelse hver gang og prøver
å finne ut det beste... Akkurat nå er det en mellom stor
sagflis type som er grei å bruke.

Bruker ca 2-3 sagfliser i måneden.

Gå til toppen av siden

MariØ

» VIP

Skrevet - 22/03/2003 :  15:09:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en grei blanding av spon og kutteflis.
Bruker ca. 5trillebårer i uka..

~Mari~
Gå til toppen av siden

Braga

Norway

Skrevet - 22/03/2003 :  17:19:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker torv i stallen. Synes det er bedre enn flis, fordi det støver svært lite. Jeg brukte flis før, men gikk over til torv fordi jeg synes det er bedre og billigere. Det er også mye mykere enn flis, fordi det er jo litt "jord-aktig". Pleier også å blande inn litt flis noen ganger, slik at det suger opp fuktigheten litt bedre.

Redigert av Braga den 22/03/2003 17:20:54
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 22/03/2003 :  21:21:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Her på stallen kommer en stor bil med sagflis hver måned. det er veldig greit, men dagen før det kommer flis er det nesten alltid tomt...:P Før hadde vi sekker, men det ble dyrere. Da fikk vi bruke 2 sekker i uka hver... Nå får vi bruke 3 trillebårer med topp i uka :) det er 11 hester på stallen.

Gå til toppen av siden

Stalldrivern

Skrevet - 23/03/2003 :  20:13:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStalldrivern  Svar med kopi av melding
I stallen min har jeg ikke lagt gummimatter på betonggulvet - Erfaringene fra galopptrenere er at det blir uheldige gasser fra fuktigheten som legger seg i sprekkene mattene har mellom seg. Prestasjonene til hestene gikk ned der de hadde mattene.
Jeg har derfor prioritert god kutterflis og mye av det. Det støver lite men er jo litt dyrere en andre alternativer.
Skal man knipe på utgiftene så skal det ikke gå på bekostning av hestenes helse.

Gå til toppen av siden

baslyth

Skrevet - 25/03/2003 :  21:41:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg bruker gummimatter og sagflis. Gummimattene gjør det behagelig for hesten å stå, og flisen trekker fort til seg. Perfect!!! Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 28/03/2003 :  14:44:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Vi bruker kløvsagflis( vanlig, fin-flis altså) i spiltene. Og i boksen til merra har vi inn kutterflis( spon) for det meste og litt sagflis for at det ikke skal bli for vått. Kutterflis trekker ikke til seg fuktighet like bra som sagflis, så en blanding fungerte best fant vi ut. Vi kjøper flisa på saga og betaler vel 220kr for et hengerlass( hengeren tar vel ca 0,8m3) som varer i 14 dager for tre hester, pluss litt flis hos geitene under halmstrøet.
Vi vil helst bruke mest mulig sagflis fordi vi kjører møkka på jordet hver vår, og da må møkka være ferdig brent og uten for mye flis( er nøye når vi måker, men aldri vått og ammoniakklukt hos de!), ellers må den ligge et år til... Og da får vi ikke gjødslet jordene!

Av den grunn kan vi ikke bruke halm til hestene, for det blir mye halm ut hver dag og den møkka MÅ ligge to år før den kan brukes, må legge til sides møkka med halm i til å pløye ned eller ligge et år til før den kan spres på jordet/enga..

Klem fra Cecilie

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 29/03/2003 :  00:50:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen der jeg leier bruker vi en veldig god sagflis-type som ikke støver. Jeg har ca. 15-20 cm. med flis i boksen, men nå har stalljenta begynt å ta inn litt vel mye (ca.30-40 cm.) - da er det fryktelig slit å måke!!!
Ellers så driver jeg og vurderer om jeg skal ha talle. Men har ikke helt bestemt meg enda.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.