hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pandehvirvlen sladrer om temperament
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Pandehvirvlen sladrer om temperament
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  13:10:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Victoria har ein virvel akkurat mellom augene, ho er lett å handtere, men kan vere litt vrien å ride.

Regina har virvel godt over augene, og ho er verdas snillaste. Men krevande, då ho er ung og veit kva ho vil.

Casanova har to virvlar, ein over og ein under augene. Så korleis han blir, blir jo spennande å sjå. Han er veldig nysgjerrig og kjekk å halde på med, endå i vert fall

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  18:37:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Pilo hadde en virvel midt i panna han, midt imellom øynene, og han va den snilleste og mest kjærlige hesten jeg noen gang har vært borti! Typisk hest der du fikk tilbake det du ga, var du grei var han grei *med mindre han prøvde å bli sjef :P*, men var du ekkel med han og gjorde ting han ikke likte, kunna han virklig sette seg til motverge!
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  05:12:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
trodde dette hadde vært kjent en stund jeg:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  23:14:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Pannevirvler må leses sammen med resten av hestens utseende. Ting som formen på ørene, neseryggen, mulen og øynene har like mye og si og må leses i forhold til hverandre og i forhold til hva som er rasestandar.
F.eks - konkav neserygg er et tegn på mer fyrig temperament, men det er jo rasestandar for f.eks araberhesten. Det vil ikke si at alle arabere er fyrige... and so on and so on.

Analyserte hesten min utifra "Lese hestens personlighet" og det stemte helt! Utrolig. Løp så rundt og analyserte mange av hestene på Langedrag utifra boken og det stemte også.

Dette med vivler er jo så at jo flere virvler hesten har, jo mer komplisert er den. Det vil ikke si at hester med masse virvler er slemme eller uhåndterbare, bare har en mer kompleks personlighet - kanskje ekstra smarte eller oppfinnsomme.
En av hestene på Langedrag - Majadokka har over 10 virvler på hodet. Hun er en veldig søt og snill hest, men med en veldig sterk vilje og til tider vanskelig å holde styr på med mindre man vet hva man gjør.

det er uansett veldig artig å lese om sånn! Det stemmer utrolig bra! Anbefales!

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  23:28:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. Hesten min har vært stempla gal.. Og pannevirvelen sitter langt ned.. Gal er hun ikke, men enkel å ri er hun heller ikke.. Men positiv er hun og sterk psyke og mye guts har hun også.. Så om det stemmer hos oss.. Tja..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.