hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Black out?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Black out?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2006 :  00:39:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
herrmann da jenter.. det er IKKE normalt og få black outs i ett sett..

hverken spiser eller drikker dere?? og man skal ikke bli svimmel bare man reiser seg opp... spiseforstyrrelser eller ikke.. så må man ha litt næring til kroppen..

jeg har kanskje vært sløv med maten på yngre dager.. eller.. fått lite mat pgr av diverse årsaker.. men har alikevel fått i meg det mest nødvendige.. og aldri opplevd noen slike anfall..

drikk VANN.. ikke alt dette skvipet som blir solgt i dag..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2006 :  10:40:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
At Man blir svimmel når man reiser seg er helt normalt. Noe med at man vokser eller noe

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  09:25:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Sofie:Det høres ut som du hadde et migreneanfall.Ikke farlig men fryktelig ekkelt.Jeg var plaget med dette da jeg var yngre men vokste det heldigvis av meg.
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  10:32:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Like før jul i 2004 ble jeg skikkelig sjuk. Det hele startet med vanlig influensa, så jeg fortsatte bare å gå på jobb. Jobber som avløser og det er en tung nok jobb om man ikke er i form.
I over en uke gikk jeg på jobb om morgenen, sov hele dagen, gikk på jobb om kvelden igjen, så sov jeg.
Det endte med at jeg nesten svimte av på jobb, eieren kom ned og kjørte meg til legen.
Fikk antibiotika og sykemelding. Noen dager senere fikk jeg store (!!) klumper på leggene. Dro til legen igjen, han holdt på å dette i gulvet, trodde jeg hadde tuberkulose, selv om det ikke forekommer særlig mere(?).
Fikk time på sykehuset 2 dager etter. Kjørte dit selv (30 mil), og trodde jeg skulle hjem igjen i samme farta. Ble undersøkt i alle retninger, med beskjed om å gå å legge meg på "rommet mitt".
Etter tusen protester måtte jeg bare gi opp, og bli der. Så svimte jeg også av da på tur til rommet..
Hadde kraftig lungebetennelse, og klumpene kom som et resultat av at kroppen (eller jeg...) ikke tok signalene og roet ned.
Lå i 2 uker på sykehuset, de klarte ikke stagge lungebetennelsen og den gjorde meg stiv i alle ledd. Klarte knapt gå, ikke engang åpne en vannflaske. Brukte ca en halv time på å reise meg fra senga bare..
Glemmer aldri da det var på det verste, klarte ikke engang kle av meg selv om kvelden. Den følelsen av hvor liten og hjelpesløs jeg var, glemmer jeg aldri.
Etter godt over en uke fant de endelig en antibiotika som klaret å stagge lungebetennelsen, og etter 14 daget fikk jeg reise hjem igjen, da trengte jeg ikke få intravenøst mere.
Svimte av flere ganger på sykehuset, og da jeg kom hjem, skulle det ingenting til før jeg ble svimmel og måtte sette meg rett ned uansett hvor jeg var, for ikke å svime av.

Etter et par måneder var jeg tilbake i jobb igjen. Kroppen var fullstendig tappet for alt av muskler, og måtte sakte men sikkert jobbe meg opp igjen.
Så når jeg får influensa igjen, da roer jeg ned.. Nå har jeg fått kjenne virkningen som kan komme.

Men utenom denne perioden, har jeg aldri svimt av, eller fått black out. Det er da ikke normalt så lenge man er frisk og rask. Det er jo et signal fra kroppen på at noe mangler.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  11:21:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde sånne tilfeller flere ganger i fjor. Legen trodde det kanskje kunne være fordi jeg hadde jernmangel, og lavt blodtrykk...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Olin&Bella

» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  11:40:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
veldi sannsynlig at det er psykisk - altså stress. hvis du stresser mye (eller er bare stressa inni deg hvis du skjønner) så kan dette hende.
jeg har besvimt noen ganger p.g.a. dette og veninna mi gjør det fortsatt.
kroppen min stressa noe skikkeli, jeg tenkte på alt jeg måtte gjøre, bekymret meg om maaange ting o.s.v og begynte å besvime plutselig. stressa ikke sånn at andre merka det eller noe, men dette var nok...
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  12:03:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg syntes ikke folk skal komme med diagnoser i hytt og vær her inne med mindre man er lege. Jeg vil anbefale trådstarter å kontakte fastlege for en undersøkelse. Det kan være mye forskjellig som kan utløse slikt "anfall" som beskrevet - og ingen her har kompetanse til å si at det er verken det ene eller andre.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  12:29:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror kansje det var vannmangel. drakk bare 2 glass iste tidligere på dagen å det er vistnokk sånn som trekker vannet ut av kroppen. så på tv at det er vanlig å få slike annfall i varmen, spesielt for eldre, når man får i seg lite væske.

tror jeg venter med å oppsøke legen. kraftig legeskrekk så sålenge det ikke skjer igjen, så holder jeg meg langt unna legekontoret...

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  16:38:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Hadde sånn dagen etter jeg falt av Askur, brakk armen... Skulle spise frokost, og på vei til kjøkkenet ble jeg kvalm, og nesten alt ble svart. Det jeg satt meg bare ned, og drakk vann, så ble alt svart noen sekunder, så ble det bra igjen...
Iiiihaa!
Redigert av - Gnyr2 den 10/07/2006 16:48:00 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  16:42:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg hadde noe lignende her om dagen!
hadde vanskelig med og fokusere blikket men så plutselig ble det okei igjen!

tror det kommer av varmen
Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  13:09:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
Har opplevd det noen ganger før, særlig når det er varmt ute :/
Husker spes en gang i fjor sommer når jeg var ute å red tur på Archi, ble svimmel og tung i hodet før alt ble svart, mistet alt av stedsans også var det akkurat som om musklene ikke ville virke ordentlig :s varte kanskje i 1min eller noe, heldigvis stoppa Archi :) etterpå var jeg ganske kvalm, skjelven og slapp.
Har lavt blodsukker og jernmangel om ikke jeg husker helt feil. Er heller ikke noe flink til å drikke nok i varmen :/

http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 12/07/2006 :  22:37:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Hm... Jeg har besvimt 11 ganger eller noe, alltid etter jeg har detti eller noe, men for et par år siden var jeg i molde, så stod jeg ute på en brygge, så kjente jeg at jeg plutselig blei så svimmel, og alt bare bølga, så gikk jeg å lente meg inntil mamma, også plutselig bare lå jeg på bakken, og masse folk stod rundt meg, jeg bare- VANN!! Så drakk jeg 2 flasker vann eller noe, så tror det var sånn heteslag eller noe=) Hæsh, det er ekkelt, hvertfall side jeg knekker armen sånn bakover noen ganger når jeg besvimer=S
Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 14/07/2006 :  16:14:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også hatt det problemet. Vet hvordan det er. For meg hjalp det med jerntabeletter. Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  17:01:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
bustetrollet, bare lurte på om du har skadet deg?

for en gang jeg hadde slått meg og fått betenelse i ankelen var d sånn med meg å, jeg reiste meg å alt ble svart i noen sekunder.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/07/2006 :  19:09:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
bustetrollet, bare lurte på om du har skadet deg?

for en gang jeg hadde slått meg og fått betenelse i ankelen var d sånn med meg å, jeg reiste meg å alt ble svart i noen sekunder.

Opprinnelig postet av min_nordlandshest_lucas

Skader meg stadig vekk.. Men ikke akkurat da nei.
Men tror den gangen jeg bestivmte på skolen der, var pga. en fest som var dagen før.. r00tten..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.